Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvordan fungerer det egentlig? Hva kan jeg forvente? Noen som kan dele erfaringer?  ;D
Skal til Sjaman til onsdag og har forhåpninger om han kan hjelpe meg med angsten og frykten min, i hvertfall litt - Er vel ikke sånn at det ikke skjer noe i det hele tatt?
GjenopprettetMedlem
Proev aa ikke forvent noen ting. Bare vaer tilstede naar du er der, saa kan du se resultatet senere ;) Noe skjer jo, det gjoer det jo alltid...
GjenopprettetMedlem
Tror at det sikkert kan være litt forskjellige reaksjoner, avhenig av mennesket det gjelder, og hvilke sjelebiter som hentes tilbake.

Min personlige erfaring er femdeles en ro inni meg som jeg ikke kunne huske å ha hatt noensinne før.
Kanskje jeg ikke skal skrive så mye mer om andre opplevelser, det kan være "lett" å bli farget av andres historier.
Forventningene kan også  bli for høye om man har hørt for mye.

Det jeg har lært er at ting ikke blir som forventet, men at man får noe annet, og verdifullt igjen-noe som man kanskje ikke hadde trodd var mulig, men det er før prosessen begynner..

Lykke til :icon_lol:
GjenopprettetMedlem
Da var min første trommereise unnagjort  ;) Ble litt skuffet etterpå da vi var ferdig. Kom aldri i gang. Det skjedde liksom ikke noe - Utenom at jeg følte meg litt roligere etterpå. Men som han sa så kunne det skje noe neste gang - Så jeg fikk en time til. Jeg som håpet på at det skulle skje noe  :'(

Hva gjorde jeg feil? Skjønner ikke..
GjenopprettetMedlem
kansje en time er for lite for deg ,jeg mener du burde kansje ligge eller sitte i flere timer !
GjenopprettetMedlem
det handler om å få ørene sperret opp.
har du først fått ørene sperret opp så vil du kunne lytte deg inn på reise
og den trenger ikke være lang,når du lytter konsentrert til slagene på trommen så glemmer du å forvente noe,og så skjer det,en sjelebit eller et kraftdyr finner veien inn i deg.
du skal altså bare lytte,slappe av å lytte.
sånn har jeg lært det.

Du sier at du følte deg roligere etter reisen
og det er akkurat hva en god trommereise skal gjøre
hverken mer eller mindre.
ingen feil gjorde du.
GjenopprettetMedlem
Lene deg attende,vis du kan.
Ha gjerne eit mål eller meining med reisa.
Og som Tele seier,fokuser gjerne på hørselen eller føle på vibrasjonen i tromma.
Disfokuser alt anna.
Og som Dimi seier,det kan ta timevis. Eller eit par minutt.
Også for røynde sjamanar.
Ikkje heng deg opp i andre sine opplevingar.
Kanskje vil smerte vere ditt første møte.
Berre hold fast. :wub:
GjenopprettetMedlem
Det er godt å høre  :wub:

Han holdt på i ca 30 min. Holder sikkert på litt lenger neste gang. Prøvde å bare fokusere på tromma og slappe helt av - Får bare se hva som skjer neste gang  :)
GjenopprettetMedlem
Men når det er sjelehenting så er det sjamanen som skal utføre reisen, og det er han som skal se og høre og oppleve hva som skjer, og deretter fortelle det til deg.
Så hvis dette var en sjelehenting så var det akkurat slik den skal være.

Hvis det var en trommereise så må jeg bare skrive under på det de andre har svart. Det kan ta tid å lære seg. Men du er nok allerede godt i gang!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Han ville ikke ta sjelehenting på meg nå siden jeg ikke var klar for det - Men neste gang skulle han prøve det om jeg forsto han riktig. Kommer vel litt ann på meg også regner jeg med. Får bare prøve å slappe av mest mulig å tenke på trommelyden  :)

Er det sånn at han kan oppleve reisen min og hente sjelebiter, mens jeg ikke ser noe mens det hele foregår?
GjenopprettetMedlem
hvem er den sjamanen?

egentlig trenger ikke sjamanen å fortelle deg noe som helst .
GjenopprettetMedlem
De fleste typer reiser kan man gjøre selv, men når det gjelder sjelehenting og andre mer kompliserte ting så er det mest vanlig at det er sjamanen som gjør det for en. Man ligger vanligvis på gulvet med lukkede øyne og bare slapper av. Det kan hende at du opplever noe underveis selv, men det er sjamanen som utfører reisen og henter sjelebiten og gir den tilbake til deg.
Det hender at folk får sjelebiter spontant tilbake i meditasjoner og reiser, men det er i helt spesielle tilfeller der sjelebiten uansett var på vei tilbake selv. Ofte er sjelbiten hjelpeløst fanget i en situasjon som man må ha hjelp utenfra for å få den ut av. Jeg hadde en gang en sjelebit som var surra inn i piggtråd som måtte vikles av.

Det kan for noen ta en livstid å bli sjaman. Det med å gjøre trommereiser er en start. Og så er det ulike måter å oppleve reisen på. Kanskje man må bruke andre sanser enn man tror. Følesans, hørsel, lukt og andre innsikter kan ha like stor verdi som å se noe. For noen er det lett å se med en gang, hos andre kommer det etterhvert. Men det er viktig å ikke  ha prestasjonsangst eller å ikke prøve å tvinge noe frem. Og heller ikke "regissere" reisen selv.
Det er best å bare slappe av i begynnelsen av reisen uten forventninger. Se hva som skjer. Hvis det ikke skjer noe i begynnelsen så er det også helt OK, for bare det å reise er en healing i seg selv, og lyden fra tromma er også healende.

Det er bare å fortsette, det går nok bra etterhvert!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg prøvde å slappe av så godt jeg kunne og bare se hva som skjedde. Var ferdig etter ca 30 minutter og da sa han at jeg ikke var klar for sjelehenting - Men kanskje neste gang, som sagt. Mulig jeg trenger mer tid enn 30 minutter, men men.. Får se hva som skjer neste gang, så skal jeg oppdatere :)
GjenopprettetMedlem
Skjematisk sett så er den eine passiv og den andre aktiv i sjelehentings-prosessen.
Men det treng ikkje vere slik.