Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Snappy [Bot]
Det høres ut som et chakra der vi mottar reaksjoner på andre mennesker!?!?! Men fargen på det 8. chakraet skal være gull, ikke blålig. Jeg må jammen meg få tak i chakrabøker, det ser jeg. Det finnes o tydeligvis mye interessant stoff om dette.

Og Maeve - det viruset var neimen ikke gøy! En ting var svimmelheten og det at jeg ikke kunne kjøre bil fordi jeg følte meg berusa, men en annen ting var kvalmen som kom som følge av svimmelheta :icon_frown:. Usj - men kvalmestillende medikamenter gjorde det lettere dajeg endelig fikk det hos legen.
Anonymous
ja, jeg tror heller ikke det kan være det 8.chakraet. :confused:
Jeg skal jaggu meg finne en annen bok om chakraer, står litt dårlig forklart i den boka jeg har.
Fikk lyst til å finne mer ut om dette.
Er det forresten noen som har gode forslag til bøker om chakraer? Bør være på norsk, er ikke så stødig i engelsk.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri  :icon_biggrin:

Jeg ved der findes en fantastisk bog med flotte billeder og alt om chakraerne:

Chakra Healing af Liz Simpson. Men der findes mange andre dejlige bøger, som du kan finde på biblioteket.

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Fant denne linken
http://home.xtra.co.nz/hosts/Wingmakers/Chakra%20History%20&%20Information.html

Denne siden var ganske grundig og tar for seg chakraene fra flere vinkler. Her gikk de helt til det 12. chakra og de opererte med tre ulike hjertechakraer. Egentlig har vi hundrevis av chakraer, det er kun de 7 største? (fra rot til krone) som er de vanligst omtalte. To chakraer som sikkert mange her inne er opptatt av er de vi har i hver vår håndflate - sikkert mange healere som kjenner at de har dem i sving.

Noe som jeg synes er interressant er at det nå om dagen snakkes om endringer i energisystemet vårt. Noen mener at de 7 vanlige chakraene er i ferd med å bli til 3. I siste nr. av Ildsjelen skrives det en artikkel om en som jobber med dette (http://www.ildsjelen.no/). Andre snakker om at alle disse chakraene egentlig er et, at de snart vil integreres og jobbe sammen i harmoni som en enhet. Da er det snakk om full åpning og tilstedeværelse. Høres nå bra ut, synes jeg, det hadde vært fint med litt harmoni.  :eusa_pray:

En god kveld til alle her inne!!!
Yahoo Slurp [Bot]
"Lille Ulv":

Noe som jeg synes er interressant er at det nå om dagen snakkes om endringer i energisystemet vårt. Noen mener at de 7 vanlige chakraene er i ferd med å bli til 3. I siste nr. av Ildsjelen skrives det en artikkel om en som jobber med dette (http://www.ildsjelen.no/). Andre snakker om at alle disse chakraene egentlig er et, at de snart vil integreres og jobbe sammen i harmoni som en enhet. Da er det snakk om full åpning og tilstedeværelse. Høres nå bra ut, synes jeg, det hadde vært fint med litt harmoni. :eusa_pray:
En god kveld til alle her inne!!!

Hej Lille Ulv  :icon_biggrin:

Man siger at de nye indigo børn er født med 3 chakraer, i stedet for de 7 chakra som vi selv har. Jeg ved der er mennesker der er ved at få lavet deres 7 chakraer om til 3 (en omformning..) Det er bestemt ikke noget jeg kan anbefale efter at have set dem, der har fået det lavet. Dem jeg har mødt er nærmest schizofrene.... uhyggeligt at se dejlige mennesker på den måde.  :( :question:

GjenopprettetMedlem
Hei på deg Shamanen  :D

Hvordan da schizofrene?

Nå vet jeg ikke mye om dette. Men han jeg leste om som hadde "fått gjort det om" virket fornøyd. Han er en fyr som har jobbet spirituelt i mange år og vet hva han driver med. Kanskje kan det være at dette ikke passer alle? Slik er det jo med alt. Kanskje det for disse Indigobarna som blir født med 3, som du sier, er en helt naturlig ting.
For egen del har jeg ikke tatt noe valg om hva jeg mener om saken - men synes det er interressant å kikke på.
Har du vært borti mange tilfeller?
Snappy [Bot]
Tusen takk for linken, Lille Ulv! :eusa_clap:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Lille Ulv   :icon_biggrin:

Jeg har været sammen med 2 mennesker som har fået lavet det (om det er gået galt for dem, ved jeg ikke, for jeg har ikke set nogen hvor det er lykkes, - eller om de bare bliver sådan efter behangling :question: ) Det er ikke så tit jeg møder dem. Men de var ligesom en kundelinerejsning som går galt. Personerne bliver spaltet, hører stemmer, virker meget angst, depresive osv  Og nu hvor vi får skrevet disse ord ned, set jeg pludselig klart, at de to ting hænger sammen. Mellem de 2 mennesker jeg har mødt og dem jeg har mødt som har haft en kundelinerejsning der gik galt, de opførte sig meget ens..

GjenopprettetMedlem
Til Shamanen

Tror du ikke dette kan være farlig når det utføres av folk som ikke helt er inne i sine saker :sad2:
Håper det etterhvert går godt med de to du nevnere  :eusa_pray:
Jeg tenker på at det å ta for store skritt/gjøre for store omveltninger på en gang kan føre til konsekvenser man ikke har kontroll over. Dette skjer jo i andre tilfeller også. Kunne vært artig å dra en skikkelig prat om dette, men det må vel bli en annen debatt.

Ha en god natt!  ;D
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Lille Ulv  :icon_biggrin:

Det kan være farligt, at ændre chakraerne ligesom en chakrarensning kan være det, hvis folk ikke ved hvad de har med at gøre. Alt hvad der har med dine energicentre, skal man være meget forsigtig med, for folk kan blive meget syge af det. Det er ikke legetøj vi har med at gøre her.
Det er stadig så nyt med hensyn til omformning af chakra, jeg fik selv tilbudt det, men sagde pænt NEJ TAK. Dem der tilbød mig det, blev ret fornærmet  :( , men jeg mener at når vi er født med de 7 chakraer, så er der en mening med det. Så bør vi ikke gå hen og lave om på det, - ligesom dem der er født med 3 chakraer ikke bør lave om på deres. Men det ok for mig, hvis folk alligevel ønsker at få det gjort, så længe det er deres egen fri vilje, der får dem til at gøre det. Jeg vil bare sige tænk jer om, før I bestemmer jer.