Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har søkt litt om erkeengel uriel på nettet.

Men så finner jeg ut, at engelen ofte blir kalt for hun eller han.....så jeg blir en smule forvirret. Jeg var sikker på at det er en han.

Har dere noen formening?...vet dere om en nettside som gir troverdig info om erkeenglene?....vil så gjerne vite mer om denne fantastiske engelen.
Anonymous
Erkeengel Uriel er også en hun  :icon_biggrin: Engler har både feminim og maskulin energi i seg. 
Hos deg kan han fremstå som en mann, og hos andre som ei dame.
GjenopprettetMedlem
Ok...da skjønner jeg bedre.... ;)

takk!
Anonymous
Jeg er litt anglofil og har et par bøker om engler. :icon_biggrin:
I den ene er Uriel omtalt som Guds ild, solens hersker, og den mest årvåkne engel i hele universet.
(Engle til alle tider, av Dennis Stanfeld) Forfatteren henviser til John Miltons bok Det tapte paradis.
Kanskje det er bra kilde.

I den andre boka, Angel blessings, av Kimberley Marooney, hvor alle englene beskrives som en personlig guide og inspirasjon (med tilhørende kort), står det bl.a. om Uriel, fritt oversatt:
Han er ånden for tjeneste (ministration) og fred. Når man i sorg o.l. kaller på Gud, iler Uriel og hans legioner til for å gi mot, håp, tro og kjærlighet. ....vakkert, ikke sant?
Han søker mennesker som er åpne for å ta imot hans kjærlighet og beskyttelse for å gi den videre til andre som trenger det. Altså å være englenes medhjelper på jorden.

Jeg synes det er vakkert, men det behøver jo ikke ha noe med din opplevelse av engelen å gjøre.
Det er jo litt forskjellige ting i de forskjellige bøkene, det veksler også på hvilket kjønn engelen har. Så man bør vel ta alt med en klype salt, og som inspirasjon heller enn sannhet.

Håper du fikk litt glede av dette.. :icon_razz:
Anonymous
Erkeengelen Uri er en feminin engel (han eller hun er uvesentlig). Representerer den feminine delen i oss alle.
Anonymous
Takk for info. Dette var intressant. Jeg har liksom selv skulle hatt det til at engler er androgyne, så er det jo flere som sier det  :)
Har også hørt om Uriel som en engel som hjelper en til å fjerne sorger og bitterhet, og hjelper en til å tilgi.
GjenopprettetMedlem
Har funnet litt om Uriel nå:  :biggrin:

http://www.webwitch.info/Engle/uriel.htm
Anonymous
   URIEL

Element: Jord (feminint element )
   Farge: Alle jordfarger
   Astrologiske tegn: Tyr, Jomfru og Steinbukken

Erkeengelen for alkymi og visjoner.
   Overvåker arbeidet til alle naturåndene og arbeider for å hjelpe
   menneskeheten til å erkjenne deres eksistens og til å arbeide i harmoni med dem.

Anonymous

:wub:
GjenopprettetMedlem
Auriel er skjønn.
en pakt med ham er en åpning av sansene
og en intim forbindelse med elementet jord.
En av de jordnære voktere!! :biggrin: