Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
bruker disse i meditasjon , reiser, renselse, åpnig av shakraer, men
alle disse stråler kommer fra skaperen og kan uttrykkes til dere i den tredimensjonale verden, slik som lyset brytes i fargespekteret som i regnbuen. Selv om dere kjenner dem som de 7 regnbuefarger, så er de i virkeligheten fasetter av Gud , som brukes til innflytelse på visse kvaliteter i deres tilværelse. Dette kan være vanskelig å forstå , men prøv å akseptere at fargene i deres verden har mer enn bare estetisk verdi.
namaste
ha en fredfylt kveld :wub: :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Hvorfor er jeg da så glad i grønt, og da særlig eple- og limegrønt? Naturens farge, behov for å komme meg mer ut?
GjenopprettetMedlem
Ararita!!!! :respect:
GjenopprettetMedlem
"Alias":

Hvorfor er jeg da så glad i grønt, og da særlig eple- og limegrønt? Naturens farge, behov for å komme meg mer ut?

Kanskje fordi HJERTECHAKRA er grønnt.

Hjertechakra er kjærlighetssenteret og ligger midt i brystet.
Fordi det er det midterste chakraet, binder det sammen kropp og ånd. Det kontrollerer våre ubetingede følelser og tanker - som ømhet, medfølelse og ubetinget kjærlighet, og driver vår følelsesmessige utvikling framover. Fysisk virker det på hjertet og sirkulasjonssystemet, ribben, bryst, skjoldbruskkjertelen, lunger, skuldre, armer, hender og mellomgulv, samt øvre del av ryggen. Til noe grad blir også Thymuskjertelen påvirket av dette chakraet. Det som kan tappe dette chakraet for energi, er frykten for følelsesmessig svakhet, svik, ensomhet, forpliktelse og frykten for å ikke kunne beskytte seg følelsesmessig. Dette kan igjen føre til bitterhet, sjalusi, sinne, hat og manglende evne til å tilgi både seg selv og andre. Til tross for dette, er det i dette chakraet vi kan finne den største og viktigste styrken, nemlig kjærlighet. Men vi finner også tilgivelse, medfølelse, hengivenhet, inspirasjon, håp, tillit, og evnen til å helbrede seg selv og andre. Åndelig leksjon: kjærlighet, tilgivelse og medfølelse. Stein: Aventurin og Malakitt.

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Takker. Visste vel egentlig at det hadde med hjertechakra, men heller ikke noe mer enn det. Har liksom ikke tenkt så mye over hvorfor, bare tatt de fargene som jeg føler for der og da. Har ikke levd et enkelt liv, det har vært en del motstand på alle plan egentlig, også det følelsesmessige. Har ikke følt meg så omgitt av kjærlighet på mange år, kanskje aldri? Så at farger har innvirkning kan jeg skrive under på. Grønn er en farge som gjør meg glad, som får fram kjærligheten som ligger inni meg.  :wub:

Kunne ha skrevet linje opp og linje ned om nettopp kraften i kjærlighet, men jeg tror jeg lar det være inntill en annen anledning.

Varme tanker fra meg  :wub: