Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
..
Anonymous
rød tak over tempelet
lilla tørkle rundt hodet
så virvler du ut

med foldet hender
bukke jeg meg
foran deg
i ydmykhet og takknemlighet

med
åpne armer
og
åpne hjerter

velkommen
velkommen
GjenopprettetMedlem
:wub: :eusa_clap: :respect:
AdsBot [Google]
Jeg fikk ikke mitt barn ved vanlig fødsel, men via adopsjon. Ca. en måned før jeg fikk vite om henne, hadde jeg en meget sterk drøm. Jeg fant ut senere at det måtte være i den tiden hun ble født. Jeg drømte om en jente, som hoppet glad rundt mens museflettene danset. Rundt henne i en sirkel, sto hele min familie - både de levende og de som da var døde. Hun var en utadvent kontrast til min noe sjenerte famile, og alle hadde blikket mot henne. Så hopper hun høyt opp i luften og kysser min stille (også avdøde) bestemor på kinnet. Og alle de andre smiler og roper: Jeg vil også ha et kyss.. Det var en nydelig drøm, som viste seg å bli en sann-drøm..
Anonymous
Ja, det var en nydelig drøm Liljee  :icon_biggrin:
Anonymous
Jeg trodde at barnet fikk sin sjel samtidig som egget ble befruktet, og ikke etter 3 mnd som Masha skrev.
Jeg ser for meg at sjelen blir sendt tilbake samtidig som befruktningen har skjedd. Da har sjelen på forhånd satt opp sin nye sjelekontrakt, bestemt seg for hvilke foreldre den skal ha, familie, skjebne og hele livsløpet. Men hva vet jeg om dette, jeg er jo bare en vanlig jordboer med litt interesse for det åndelige rundt oss  :icon_redface:

:innocent2:
Anonymous
"Masha":

Hva slags fornemmelse hadde dere under svangerskapet eller kanskje før og etter,
angående det nye barnets sjel, sjelens ankomst m.m.?

Jeg tror ikke jeg har drømt om sjelen til mitt barn, men jeg husker jeg drømte om ham før han kom til verden. Er usikker når i svangerskapet drømmen kom, men jeg drømte ihvertfall at han var en gutt. En ganske illsint naken gutt, med knyttede never og som trampet hardt i gulvet. Ikke ulik Sinnataggen, som jeg forresten akkurat gikk forbi.

Uansett, da jeg våknet fra drømmen husker jeg at jeg tenkte at dette barnet ikke akkurat var verdens vakreste gutt: Nesten ikke hår på hodet - kun en krans av fjon rundt omkring - i tillegg var han litt tykkfallen og rødbleik. Litt skamfull må jeg innrømme at jeg inderlig håpte jeg ikke var sanndrømt, men... da han først kom til verden var han veldig lik barnet jeg drømte om. Sint var han derimot ikke! En sukkerklump. Men jeg husker en episode når han var rundt to år da jeg fikk et deja vu fordi det var som det var tatt et bilde ut av drømmen min.

I dag er selvfølgelig min sønn verdens vakreste bare så det er sagt. Han er i tillegg blitt ganske sint på tenåringsvis :wub:
Anonymous
Jeg tror at sjelen bestemmer selv når den velger å komme i løpet av et svangerskap. Så at foreks sjelen seiler inn rett før fødselen, tror jeg på.

Jeg har ikke drømt om sjelen til mitt barn som jeg kan huske, men jeg så for meg ei dame som kom i forbindelse med min eldste sønn. Jeg var ca 3-4 mnd på vei da. Hun hadde langt mørkt hår i fletter, med en brun skinnkjole. Hun så indiansk ut. Hun gikk og satte seg på sengekanten til min daværende samboer, hun fortalte at hun skulle være den som beskyttet gutten som var på vei.
At hun gikk bort til min samboer var jo litt merkelig, han merket jo overhodet ikke noe til hennes nærvær hehe. Han derimot så på meg med hevede øyenbryn, mens han høflig hørte på min beskrivelse av damen. (se for dere et talende blikk som sier "å herregud begynn ho nu igjen med de hjelperene")

Grunnen til at damen gikk bort til min samboer, skjønte jeg etter fødselen.
Som førstegangsfødende gledet jeg meg enormt til dette barnet, og leste alt jeg kunne komme over av spebarnsstell osv. Så leste jeg at rett etter fødselen, hadde den nyfødte et våkent og klart blikk i ca et par timer, der barnet ville søke blikkontakt med sin mamma.
Gleden var stor etter mange timers hardt arbeid, da dette vidunderlige barn kom ut (hvorfor det skulle ta så lang tid, kan man nå saktens spørre seg om).
En søt liten gutt, og mamman rigget seg til for å møte blikket til dette nyfødte barn.
Han kastet et blikk på meg, for så å rette blikket mot sin pappa som satt i en stol ved sengen. Der ble det hengende fast. Det var rent rørende å se den lille gutten som søkte blikk kontakt med sin far, og han far sjøl hadde en tåre i øyekroken. I dag er gutten ti år, og de har en veldig unik kontakt seg i mellom.  :icon_biggrin:

Jeg drømte om min nevø en uke før han kom til verden. Jeg drømte at jeg gikk inn på fødestuen, og fikk se en knøtt liten mørkhåret gutt. Jeg drømte videre at han kom en måned for tidlig, og at det var mye styr rundt dette i forbindelse med det.
Han ble født en måned for tidlig, og han så nøyaktig ut slik jeg så ham i drømmen da han ble født.
Må bare innrømme at han er yndlingen min blant tantebarna  :wub:
Anonymous
Sitat Fønix: "å herregud..." - tvertimot, jeg er svært takknemlig for din åpenhet!
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte også om min datter rett før hun kom til meg...
At hun var faren sin , men en jente.
Det stemte . Hun ser ut som han - helt lik.

I min erfaring som regresjonsterapeut, har jeg også hørt at sjelen kommer føste gang til barnet ca. 3 mnd.
men at den flyr ut og inn helt frem til en mnd. før fødselen.

Men med min andre datter var det litt annerledes; jeg var sikker på at det var en gutt .
Virkelig helt sikker. Da hun ble født og de sa det var en jente; ble jeg så overrasket og jeg sa til jordmoren;
" en jente ? er du sikker?"
:razz:

kan det ha noe med at hun har en maskulin energi ved seg?
for det har hun virkelig 
GjenopprettetMedlem
Flotte opplevelsar dere formidler oi oi oi.

Eg var ein knarkar før eg blei far,eg hugsa forfedrane kom å skulle hjelpa meg,mykje draumeliv og natt-svette.

Eingod følelse kom over meg og den ga meg ei kraft eg ikkje før har kjent frå stoff,så eg surfa ut av ego-helvete mitt slik.

Så kom den gode følelsen til verden,som ei lita jente med bamse-øyre,ho skulle hjelpa å jorda meg.

Eg er helge-pappa no og kan merka forfedrane rundt dattera mi og meg når me er i saman.

Som om me kjente kvarandre frå gammalt av. :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en snodig opplevelse tidlig i svangerskapet. En venninne av meg var veldig opptatt av å spå i kaffe grugg/grut, tenkte at jeg også skulle forsøke. Etter å drukket koppen tom så jeg til min store forbauselse, en klar tegning av en lubben gutte pjokk som lå på rygg, med armer og ben i været. "Se på dette da" , sa jeg til min venninne, hun smilte og nikket. Jeg fødte en gutt og han var lubben og vilter, som babyen i koppen.  :wub:
Anonymous
"Malaika":

I min erfaring som regresjonsterapeut, har jeg også hørt at sjelen kommer føste gang til barnet ca. 3 mnd.
men at den flyr ut og inn helt frem til en mnd. før fødselen.

Jeg synes dette er svært interessant, for det rimer med det jeg erfarte i svangerskapene, som jeg beskriver deroppe.

Det er artig å høre om opplevelsene deres. Her er det mye stoff...
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Som om me kjente kvarandre frå gammalt av. :wub:

...så vakkert , tele  :wub:

Det har dere også .... :innocent2:

( så søt du er på bilde (hvis det er deg da...?), helt til å spise opp...)

:wub:
GjenopprettetMedlem
Jag har också drömt när jag väntade barn och det har stämt varje gång.
Nu när min äldsta dotter talade om för mig att jag skulle bli mormor, samma dag som testet var positivt, kom det till mig som en klar blixt att det skulle bli en pojke. Varifrån kom det?
Anonymous
...
Anonymous
Hm... det var så länge sedan... 19 år...  ::)
Men en sak husker jag och det var att jag visste att det skulle bli en pike och hur hon skulle se ut.
Jag hade sett henne - hon skulle ha rundt ansikte och svart hår. Släkten sa att jag inte kunde veta det, att jag skulle bli skuffet om jag trodde så... men när hon kom fram, var hon en pike, hade klotrunt ansikte och svart hår  ;)  :biggrin: