Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Heia :D
Er jeg den første her inne med forslag :icon_biggrin:
Jeg lurte på om det gikk ann å ha en egen kategori om hjelpere/skytsengler, Engler. Så kunne folk fortelle om deres erfaringer med møte av de.
Komme med spørsmål om det man lurer på om skytsengler. Eller kommer dette inn i kategorien øvre verden?
Snappy [Bot]
Signerer denne! :w00t:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri  :icon_biggrin:

God ide.... :innocent2:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Francis [Bot]
Ja det var en bra ide!  :icon_biggrin:
Anonymous
Kjempeidè!  :respect:
Anonymous
En kjempe god ide :) men har engler noe med sjamanisme og gjøre??? Eller er jeg helt  :exclaim:  :lol:
Anonymous
Jo så klart er de det, og noen nydelige også :wub: men jeg tenkte bare det at i sjamanismen er det en litt annen termonolig og litt annen forståelse på det. Ikke vet jeg det var bare en liten tanke som slo meg, har liksom ikke lest om englearbeide i noen av de sjamanske bøkerne jeg har.  Men no må jeg jo bare innrømme at jeg ikke kan så utrulig mye om sjamanismen at jeg kan påstå noe.
Anonymous
Har ikke engler noe med sjamanisme å gjøre????
Det har jeg aldri hørt eller tenkt over, men har ikke lest så mye om sjamanisme, så jeg kan ikke uttale meg så mye om det.
Jeg mener personlig at Engler er jo hjelpere de og, de kan jo være til hjelp for alle.
Anonymous
mener bare at dette er ei sjamansk side, og etter det jeg vet så har ikke englene så mye med sjamanisme og gjøre
FAST Enterprise [Crawler]
Hei Kolibri! :icon_razz:
Syns det var en fin ide å ha et tema om skytsengler/hjelpere her. Mener jo at alle har skytsengler, enten det er sjamaner eller "andre". Eller :confused: er jeg og helt på bærtur :o . Det kan jo være fint og få flere synspunkter på dette.
Kristine :innocent2:
Francis [Bot]
Er ikke engler en del av det store universet som Sjamanismen? All energi er en del av universet, så er vel englene det også?
Anonymous
Om en hjelpeånd fremmer følelser av sunn tilhørighet med livskreftene, spiller det liten rolle for meg fra hva slags 'kulturkrets' jeg assosierer dem med.
GjenopprettetMedlem
"lotta":

Mulig vi ser  åndene på forskjellige måter, og kaller de på  forskjellige navn? :icon_rolleyes: :innocent2: :wub:

Tror det du sier der er veldig viktig. For egen del synes jeg det med engler har så lett for å bli vell romantisert/glorifisert, sier ikke at alle gjør det men har vært borti mange eksempler (og da mener jeg ikke her inne). Tror for egen del det er viktig å ha kontakt med både "mørket" og "lyset" i eget liv og rundt seg. Ser selv lys/engler noen ganger og hva jeg kaller det spiller sikkert mindre rolle.

Lille Ulv
Snappy [Bot]
Jeg kjenner en kvinnelig sjaman som ofte registrerer lysvesner, som hun kaller det, i sitt arbeid. Men om lysvesnene - eller englene - stammer fra sjamanismen eller kristendommen, det kan jeg ikke uttale meg om. Det jeg vet er at disse lysvesnene er hjelpere, de også. Og de har alltid eksistert. Og hjelpere (som var et av forslagene i utgangspunktet), guider og kraftdyr er en stor del av sjamanismen.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Uanset om du er shaman eller ej, møder man forskellige hjælpere i åndeverden.. Om det er dyr, ånder/sjæle,  lysvæsener, engle, skytengle/ ærkeengle eller hvad vi ellers ser, er fulstændig ligegyldigt. BARE DE HJÆLPER OS. Vi vil altid være mere tilknyttet en af hjælperne... ligesom vi er i denne verden med vores venner.... der vil altid være nogle der står os nærmere end andre... OG SÅDAN ER DET... :wub:

Men mødet med alle forskellige væsener, viser os bare at vi VIRKELIG har indsigt, og har udviklet os.  :eusa_pray:

Anonymous
oki :) da har jeg fått klarhet i det. takker  :respect: Har møtt på engler og lysvesner og har også før ment at i et sjamansk arbeide så inneholder også alt som er skapt av the grat spirit  :respect:

Men har også snakket med noen som mener at det jeg mener er sjamanisme ikke er sjamanisme, og siden jeg ikke har lest om engler og slikt i sjamanistiske bøker som tenkte jeg som så at ok, da tilhører det ikke i et sjamanistisk arbeide.

hehehe kor feil man kan ta  :icon_rolleyes: og godt er no det.

takker for klarheten denne diskusjonen har hatt  :wub:
Snappy [Bot]
"Narnina":

oki :) da har jeg fått klarhet i det. takker  :respect: Har møtt på engler og lysvesner og har også før ment at i et sjamansk arbeide så inneholder også alt som er skapt av the grat spirit  :respect:

Men har også snakket med noen som mener at det jeg mener er sjamanisme ikke er sjamanisme, og siden jeg ikke har lest om engler og slikt i sjamanistiske bøker som tenkte jeg som så at ok, da tilhører det ikke i et sjamanistisk arbeide.

hehehe kor feil man kan ta  :icon_rolleyes: og godt er no det.

takker for klarheten denne diskusjonen har hatt  :wub:

Ser du, du har alltid rett :lol:

Klems
Anonymous
Jeg har et meget avslappet forhold  til  kristendom og engler.. ::)
Ut fra min tro og oppfatning av kristendommen har jeg neppe engler rundt meg.. men noen gode hjelpere har jeg..og de er der når jeg trenger de....... :razz:
Er nok av  den oppfatningen at det du søker kommer  til deg..... De som søker engler ut fra at det er  naturlig for enkelte, ja så harde sikkert engler rundt  seg...
Den ene av mine hjelpere sitter av og til  som en "liten gnom" på min høyre skulder spesielt om jeg må utføre noe som er lite hyggelig.. :whatthef:
Så tror ikke det er  noe oppskrift på dette ...men hver  og en sin opplevelse ..  :icon_rolleyes:
Yahoo Slurp [Bot]
"lotta":

så noen har engler som hjelpere, noen har krafdyr, o.s.v. :icon_biggrin:

Hej lotta  :icon_biggrin:

Der er også nogen der har begge dele som hjælpere... Alt efter den opgave vi skal løse, vil der være forskellige hjælpere. Også om det er opgaver for os selv eller andre... kan der komme en engel gående med et dyr ved sin side.

Her er det ikke enten eller, men igen et samarbejde med alle former for levende væsener i universet.

Yahoo Slurp [Bot]
Hej lotta  :icon_biggrin:

Jo bestemt er det vigtigt at vi har vores hjælpere, og at vi takker dem når de har hjulpet os... :wub: :innocent2: :eusa_pray:

Anonymous
Jeg tenkte faktisk også litt som Narnina da jeg først leste forslaget, - hva har vel egentlig engler med sjamanismen å gjøre? Tradisjonelt hører de kanskje ikke hjemme, men jeg tror jo også at hjelperne våre kan vise seg på vidt forskjellige måter, sikkert mye ut fra kultur og hva som er naturlig for oss. Selv har jeg ikke hatt noe spesielt forhold til engler. Ble derfor ganske paff en gang noen hadde bedt om healing til en fyr og jeg prøvde å sende til han, og straks bare fikk opp et bilde av en gedigen engel som holdt handa fram for å stoppe meg! Fikk senere vite at denne fyren ikke ønsket healing heller.
Noe senere ba jeg en bønn for ei syk jente, ikke noe forsøk på healing, bare en bønn for henne. Pluttselig "flyr" jeg til henne på sykehuset og ser en kjempestor engel stå ved hodeenden på sengen hennes og bare utstråle ro og kjærlighet.
Vel, poenget er at for meg var det overraskende med disse englene fordi jeg ikke hadde noe forhold til engler.
Anonymous
Ja, det samme skjedde med meg. Engler dukket opp. Jeg opplevde en Engel kom med mitt kraftdyr ved siden av seg.
De kom momentant under en kanalisering, for å beskytte. Også under dennne spontanregresjonen kom Engelen helt uten videre, når jeg var opptatt med å meditere.
De er jo der uten tvil, og vil tilby sin hjelp.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Alle  :icon_biggrin:

Vi fik godt nok en debat ind her, som ellers var et forslag til en kategori: skytsengle  :respect:

Måske kategorien skulle være HjælpeVæsener som kunne indeholde alle de former for hjælpere: Engle, Devaer, Feer / Alfer, Lysvæsener, og ikke vores dyr, for den har sin egen kategori.

Deri kunne vi lægge indlæg omkring alle formerne for de hjælpere, vi har hørt / set / mærket, eller bare gerne vil vide noget om.. :wub:

Kunne det ikke være en god idé  :shyone:

GjenopprettetMedlem
"Shamanen":

Hej Alle  :icon_biggrin:

Vi fik godt nok en debat ind her, som ellers var et forslag til en kategori: skytsengle  :respect:

Måske kategorien skulle være HjælpeVæsener som kunne indeholde alle de former for hjælpere: Engle, Devaer, Feer / Alfer, Lysvæsener, og ikke vores dyr, for den har sin egen kategori.

Deri kunne vi lægge indlæg omkring alle formerne for de hjælpere, vi har hørt / set / mærket, eller bare gerne vil vide noget om.. :wub:

Kunne det ikke være en god idé  :shyone:

Høres ikke så dumt ut :)
Anonymous
Hei :D
Ja, en kjempegod ide. Den støtter jeg :D