Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Erkeengelen Rafael har vist meg sin varme tilstedeværelse. Da mange frøs, var jeg varm. Der mange var redd var jeg trygg. Når mange er uten tro og håp, vet jeg. Jeg er trygg. Jeg har fått beskjed - vi har alle et viktig arbeid å gjøre - med oss selv og for vår jord.
Det lå en enorm styrke i denne visjonen, og vi er alle MED (ikke tro på media). Joda, det er faktisk noen gode medarbeidere der også - heldigvis.
Jeg kommer kanskje til å gjenta meg selv opptil flere ganger (men det vil dere ikke merke for det blir lenge til neste gang), for det er enda mye jeg ikke har fortalt - om en spesiell reise. Klarhet utover og klarhet innover, når alt kommer til alt.
AdsBot [Google]
Inger

jeg var iskald, men nå er jeg varm
Anonymous

Var det slik jeg har hørt at hans farge er grønn/smaragdgrønn?
GjenopprettetMedlem
Den engelen som opptrådte ved en seremoni jeg var på var først og fremst varm, hvit og lys. Den hadde et varmrosaskjær i kjernen (hjerteregionen). Den viste omsorg og tilstedeværelse = trygghet.(Det kan jo ha vært Michael, det sies at det er Michaels tid nå om vinteren. Rafael blir først fremtredende ved påsketider - våren er jo grønn)
Grunnen til at jeg fikk det for meg at det var akkurat Rafael var at kom med et budskap om samarbeid for oss mennesker og jordens helse. På forhånd visste jeg at Rafael stod for healing, men at han var en "miljøengel" det bladde jeg opp i boken i etterkant. Og DET var så spennende, for miljøarbeid og økologisk landbruk står sentralt i livet mitt, men noen ganger er omgivelsene så negative at jeg lurer på om det er en vits...i å gjøre noe som helst. MEN DET ER DET: Takk for livet og det å lete etter meningen med det. Hver dag bringer ny opplysning. Det var det denne engelen sa. Stol på deg selv og gjør det du gjør.
Slik kan han være mer en impuls mer enn et vesen og han kan ha alle regnbuens farger, tror jeg.
Anonymous
Har nttopp h;rt at n[r hjertechakraet er [pner seg, ses et rosa lys foran brystet p[ personen.
GjenopprettetMedlem
R a f a e l b e f o r e m e
G a b r i e l b e h i n d m e
M i c h a e l o n m y r i g h t
A u r i e l to my l e f t.
so may the angelois protect me.

GjenopprettetMedlem
I USA er det en mann som transcebderer engle energi inn i en liten vial... Jeg har den og den er Kraftfull, 14 erkeengler 300 K på hawkinson scale... Den hjelper meg med å forhøye min egen vibrasjon... Jeg putter den i snusen min for å gi blesfings til tobakken min...
Lys og kjærlighet
forresten telerkji så er det uriel behind me, to whisper to me the truth
GjenopprettetMedlem
"rokkingfakkingroll":
forresten telerkji så er det uriel behind me, to whisper to me the truth
Hvor disse englene er plassert er nok individuelt, jeg har Uriel på venstre side...og han kommer stadig med morsomheter

Anonymous
I en ayahuasca-seremoni nå nylig så erfarte jeg himmelske sfærer og Rafael var blant annet i nærheten. Vi sang hymner for han blant annet og de himmelske sfærer. Og du verden så mye kjærlighet og lys jeg fikk se og kjenne på. Tunet meg inn ganske fort og dypt på ord og setninger som en sang med.Som jeg åpnet opp for. Første Ayahuasca-seremoni etter Iboga-seremoni og kroppen min er mer robust og vennlig enn noengang og det var en veldig fin seremoni. Veldig intens kjærlighetskraft som jobbet i alle. Jeg vil gjerne møte disse englene igjen. De lærer oss mye om å ta imot og dele ut kjærlighet. Og viser at vi er lysvesener.

GjenopprettetMedlem
"Dj David Spirit of Laughter":
I en ayahuasca-seremoni nå nylig så erfarte jeg himmelske sfærer og Rafael var blant annet i nærheten. Vi sang hymner for han blant annet og de himmelske sfærer. Og du verden så mye kjærlighet og lys jeg fikk se og kjenne på. Tunet meg inn ganske fort og dypt på ord og setninger som en sang med.Som jeg åpnet opp for. Første Ayahuasca-seremoni etter Iboga-seremoni og kroppen min er mer robust og vennlig enn noengang og det var en veldig fin seremoni. Veldig intens kjærlighetskraft som jobbet i alle. Jeg vil gjerne møte disse englene igjen. De lærer oss mye om å ta imot og dele ut kjærlighet. Og viser at vi er lysvesener.

Morn!Eg lurer på:
Når du går på Iboga seremoni,for deretter å foreta ein med Ayahuasca,er det nokon kompleksitet i det,reint teknisk?
Er det same folka som integrerer begge typer ritual i sin "utøvelse",eller er det to ulike trusamfunn,så og seie?
Er det vanleg at Amazonas-folket også nytter Iboga,el. kva syns dei om andre entogen?
Er litt nyskjerrig på dette,både i lys av religiøs tilhørighet og kva arketypar/følelsar du får opp i kvart enkelt ritual.
Anonymous
Det må ha vært en fin opplevelse for deg David :wub: Det er fantastisk å oppleve kjærlighetskraften fra engler.
Noen ganger når jeg har tatt healinger, har energien til Rafael kommet og den er bare helt ubeskrivelig. Jeg vil aldri glemme uttrykket til en dame, da energien kom. Det trette sorgfulle i ansiktet gled bort og hun skinte som ei sol etter healingen. :wub:
Anonymous
"Final Tribe":
"Dj David Spirit of Laughter":

Morn!Eg lurer på:
Når du går på Iboga seremoni,for deretter å foreta ein med Ayahuasca,er det nokon kompleksitet i det,reint teknisk?
Er det same folka som integrerer begge typer ritual i sin "utøvelse",eller er det to ulike trusamfunn,så og seie?
Er det vanleg at Amazonas-folket også nytter Iboga,el. kva syns dei om andre entogen?
Er litt nyskjerrig på dette,både i lys av religiøs tilhørighet og kva arketypar/følelsar du får opp i kvart enkelt ritual.
Noen steder så kan man ikke ta Ayahuasca før 2 måneder etterpå Iboga-seremoni. Det blir individuelt å takle det like etter Iboga-seremoni. Fordi det blir ganske intenst og går ganske dypt like etterpå. Men jeg liker å ha det intenst

Det er veldig individuelt ang bruken av andre enteogener ang Amazonas-urfolk. Som regel bruker de bare Ayahuasca og Datura(litt). Og jungeltobakk - Mapacho.
Kombinasjon av Iboga og Ayahuasca er utrolig kraftfullt - ikke å ta det på samme tid - men å ta det etter hverandre etter kort tid. Fordi de er som hånd i hanske. Ayahuasca jobber med de himmelske sfærer generelt sett - Iboga jobber generelt sett med jordeforbindelser....Veldig fin balanse.
Det er forskjellige trossamfunn som driver med Iboga og Ayahuasca. Men mye av de samme folkene er vant med Iboga,Ayahuasca,sopp,Peyote,Salvia D. og San Pedro blant annet. Allsidighet er noe som lønner seg i alle sammenhenger etter min mening. Det er min holdning.
GjenopprettetMedlem
Men vis bruken av entogenar skal vere knytta til eit trusamfunn for å evt. bli legalisert her på bjerget,blir det ikkje vanskeleg,det å blande ulike naturreligionar og ulike entogen i ein miksmax?
Vil ikkje truverdigheten bli borte,sidan grunnlaget forat ein skal få utøve sin religion og derfor kan nytte etogenar i den sammenheng,er å høyre til eit trussamfunn,slik eg har oppfatta det?
Shurch of santo Daime fks. ,blander dei??
Mykje av dei same folka blander ulike typer
sakrament,seier du egentleg?
Er dette folk tilhøyrande amazonas indianarar,bwiti eller er det vestlege?
Har vel lov å vere litt slik Tante Pose og spørje?
Anonymous
"Final Tribe":
Men vis bruken av entogenar skal vere knytta til eit trusamfunn for å evt. bli legalisert her på bjerget,blir det ikkje vanskeleg,det å blande ulike naturreligionar og ulike entogen i ein miksmax?
Vil ikkje truverdigheten bli borte,sidan grunnlaget forat ein skal få utøve sin religion og derfor kan nytte etogenar i den sammenheng,er å høyre til eit trussamfunn?
Shurch of santo Daime fks. ,blander dei??
Mykje av dei same folka blander ulike typer sakrament,seier du?
Det er ikke trossamfunn som blander enteogener. Det er noen som er med disse trossamfunnene - individuelt altså. Santo Daime handler bare om Ayahuasca f.eks. Men flere som er med i denne organisasjonen er vant med flere typer enteogener og annen sjamanistisk eller åndelig praksis.
Anonymous
FinalTribe:
Er dette folk tilhøyrande amazonas indianarar,bwiti eller er det vestlege?

Du har en uvane som gjør at en må lese dine innlegg flere ganger fordi du endrer ofte dine innlegg..og du kommer med nye spørsmål der sånn..kanskje lurt å dele opp mer?

Dvs skrive flere postinger om det blir nye spørsmål.

Santo Daime og den organisasjonen som jeg kjenner til ang Iboga er ikke skapt av urfolk egentlig, men folk som har lært av urfolk. Det var 8 Bwiti-innviete sjamaner med på den seremonien jeg var i Europa og alle fra Europa.
Santo Daime pleier å ha "brasiliansk-fødte" personer som seremoniledere.
Jeg er vant med peruviansk amazoniske indianertradisjoner - Santo Daime tradisjoner og min personlige praksis ang hva jeg fanger opp ang enteogenbruk i seremonier. Jeg har jo egne seremonier med meg selv ang sopp da blant annet.
GjenopprettetMedlem
Ok. Takk for nyanseringen. :biggrin:
Men du står framleis ved at inngangsvinkelen til å legalisere desse "sakrament" i Norge ,må vere å danne fks. Shurch of Santo Daime og vere medlem der?
(Beklager min froskete hopping framover i tråden uten å kikke meg tilbake,er på jobb og det skjer så masse rart innimellom no. Skal bli flinkare og snillare)

Anonymous
"Final Tribe":
Ok. Takk for nyanseringen. :biggrin:
Men du står framleis ved at inngangsvinkelen til å legalisere desse "sakrament" i Norge ,må vere å danne fks. Shurch of Santo Daime og vere medlem der
Det blir nok sånn i første omgang ja som f.eks Santo Daime. Men også etterhvert andre organisasjoner som følger mer urfolktradisjoners seremonibruk som inkl Iboga,Ayahuasca,Sopp,Peyote,San Pedro,Salvia D. o.l.
GjenopprettetMedlem
Takk for relevant info.
Spennande framtid her i landet,ja.
Skulle fått opp ein kanalisering på dette. El. ein ekta bwitisk profeti.
GjenopprettetMedlem
Jeg forbinder erkeenglene som energier på et "høyere" nivå. Omtrent på det nivået som halvgudene ligger. Det fokuset vi gir disse lysende vesenene er med på å gi dem kraft.
En måte kan være å evokere erkeenglene, og gjøre LBRP det mindre utdrivende pentagramritualet,
http://idun.wicca.no/bos/heksekunst/lbr/ ( ai, ser det mangler noen detaljer der). Men jeg føler at jeg er ferdig med å vifte med draggeren.
Våre gamle guder er ikke på så ulik frekvens. Jeg har tatt feil av diser og engler. Og har blitt overrasket over hvor livat våre gamle guder er. Blot en måte å gi energi til gudene. Noe av sjamanpraksisen er å nære hjelpernes energi, og ikke minst ta i mot hjelp fra oven.
GjenopprettetMedlem
teleterkji skriver:
R a f a e l b e f o r e m e
G a b r i e l b e h i n d m e
M i c h a e l o n m y r i g h t
A u r i e l to my l e f t.
so may the angelois protect me.
Setningen "A u r i e l to my l e f t" vakte min oppmerksomhet. For 7 år siden var jeg hos en dame som spådde i kort og kunne se hjelper etc. Mens hun satt i transe kunne hun fortelle meg at det sto en engel på min venstre side. En erkeengel. Jeg hadde vanskelig for å tro at jeg hadde en erkeengel ved min side, men jeg sa ingenting. Hun sa videre at hun aldri hadde sett lignende. Hele rommet ble opplyst. ...Jeg hverken merket eller så noenting... Hun sa at hun skulle spørre ham hva han het. Hun spurte ham flere ganger for han sa han het Ariel, og hun forbandt Ariel med et damenavn som i havfruen Ariel så hun stolte ikke helt på hva hun hørte til å begynne med. Men hun konkludrete med at det var det han het. Jeg for min del tenkte at et navn er ikke så viktig for meg, og at det sikkert hadde vært et annet navn hvis jeg hadde gått til en annen. ...men når jeg nå leste "Auriel to my left", så tror jeg kanskje hun hadde mere rett enn det jeg tidligere har trodd.
Jeg ser at rokkingfakkingroll skriver at erkeengelen ikke heter Auriel, men Uriel (el.l). Kanskje skrev du Auriel, teleterkji, for at jeg skulle kjenne igjen navnet og forstå hvem jeg hadde på min side den gangen. Tusen takk!!!
Anonymous
Jeg tror vi uttaler og skriver Uriel på norsk, mens det antagelig er Auriel på engelsk (og ev andre språk). Så begge deler er riktig.
Spennende tema...om erkeengler.