Anonymous
Hei Ugla

Jeg får ikke helt tak i hvor du vil hen. Mener du at det synet som står i bibelen om engler og gud, er det rette synet? Den hellige boken som du snakker om. For meg kan naturen være like hellig. Uansett hvordan man enn snur og vender på det, er jo bøker skrevet av mennesker gjennom alle tider, omskrevne eller ikke. Her går det mye på tolkninger av bibelen, det kan være forskjellige tolkninger av det, eller? Vet vi mennesker den hele og fulle sannhet om alt som er? Jeg vet iallefall ikke det, men jeg søker, og jeg har tusen spørsmål om alt mulig.
Mener du at siden andre ikke har det samme bildet på engler som det står i bibelen, at det da ikke kan være Engler?
At man blir satt på prøver av engler, ja det tror jeg på. Men jeg tror at Engler er gode, og at Gud er god.
GjenopprettetMedlem
Hei Ugla.
Jeg kom på.. du snakker om engler i bibelen kontra engler i Toraen. Hva med de englene som det står om i Koranen? Har du lest noe om dem?
Grunnen til at jeg kom på det, er at du har en undertekst i det siste innlegget ditt om kulturtyveri og kulturpervertering. Jeg tror at engler i forskjellige utseende og former, bare er uttrykk for forskjellige energier, alt ettersom hva det er vi trenger å lære. Grunnen til at jeg mener dette er at jeg ikke tilhører noen tro, jeg er ateist, men allikevel har jeg engler som åndelige hjelpere (må si jeg ble forundra da jeg fant ut det, gitt

) Jeg har tidligere trodd at de på en måte tilhørte trosretningene, men har måttet revurdere det.
Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
Tror ikke at det har noe med det skrevne å gjøre. Tror heller det er noe med det hvordan de som har evnen å motta og se "energiene" tolker det selv. Og hva en nå kaller det da;engler, kraft eller energi kommer an på seg selv. Det skrevne ord fra mennesket ang. bibel, tora, koranen o.s.v. er jo deres eget syn om saken. Så, engler kan være så mangt. Jeg velger å tro at de stort sett er snille.
mvh sandra

GjenopprettetMedlem
Hei, alle sammen!
Kolibri: Jeg snakker ikke om hva som er rett eller feil syn eller tro, men om det er rett å kalle de lysvesnene man møter i den Øvre Verden for engler, når det er helt åpenbart at de ikke kan være det, da engler er en helt spesifik type vesen i en helt spesifik mytologi som tilhører et helt spesifikt kulturområde, og at det som beskrives her i tråden ikke stemmer overens med det som
de facto beskrives innen disse tradisjonene. Å kalle disse lysvesnene for engler bare fordi begge er åndevesen, blir litt det samme som å kalle mennesker for poteter bare fordi begge har øyne. Hahaha!

Nå var jeg morsom, gitt!
alabast: Det du beskriver i ditt nest siste innlegg låter mer som det bibelen beskriver, ja! :icon_smile: Engler i koranen, ja... Engler er veldig viktige i islamsk tradisjon, så mye vet jeg, mye viktigere enn i jødisk-kristen tradisjon - ikke så rart med tanke på hvordan koranen og dermed selve religionen ble til. Koranen kommer fra det samme kulturområdet og omhandler mye de samme mytene som bibelen, så jeg kan ikke tenke meg annet enn at englene beskrives på en lignende måte. Men jeg vil ikke påstå noe, så det får jeg eventuelt komme tilbake til når jeg har funnet boken og kan sjekke. Det er ikke en bok jeg leser særlig ofte, om jeg skal være ærlig, så jeg vet ikke riktig hvor den befinner seg.
sandra: Det er veldig viktig det du sier om tolkninger, men her er det altså snakk om diametralt
motsatte oppfatninger. Når den ene siden stort sett
bare ser fryktelige vesen som ikke drar seg for å bombe og brenne småbarn, og den andre siden stort sett
bare ser vakre vesen som beskytter og ledsager småbarn, sier det seg selv at det er to helt forskjellige slags vesner det handler om, synes jeg, og ikke bare ulike tolkninger av det samme vesnet.
- Ugla
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen.
Så i et svar her at Ugle siterer---Hadde jeg blitt kallt en Engel så hadde hun sett på det som en fornærmelse.
Jeg oppsøkte ei damen engang som hadde kontakt med de høyere dimensjoner!Og 'han'' vidreformidlet sin kontakt derifra gjennom henne.
Og jeg ble da kalt en engel--Noen jeg tok som en ære!Samt at ''han''også formidlet til henne at jeg var en ''utvalgt'' og at jeg en dag skulle ''redde'' mange tusen mennesker på jorda!Denne infoen var mektig!Noe stort!
Jeg bare sier tusen takk!Og denne infoen har jeg inspillt på kasett!
Fra Tara

GjenopprettetMedlem
Tara!
Det du sier at jeg skrev, stemmer ikke. Det jeg sier i den kommentaren du sikter til er følgende:
Jeg skulle faktisk føle meg temmelig fornærmet over å bli kalt engel om jeg var et slikt lysvesen som flere av dere beskriver!
Å sitere noen er å gjenta det de sier/skriver ordrett og ikke komme med egen (og helt feil) tolkning slik som du gjorde.
- Ugla
GjenopprettetMedlem
Hei Ugla!
Beklager på det sterkeste,min feiltolkning/sitering!av inlegget ditt!.
Fra Tara.
GjenopprettetMedlem
"Tara":
Hei Ugla!
Beklager på det sterkeste,min feiltolkning/sitering!av inlegget ditt!.
Fra Tara.
Takk for det, Tara!
- Ugla
WiseNut [Bot]
Jeg har møtt en engel som kan minne mer om de gammeltestamentlige. Har ikke tenkt på det på lenge, før jeg leste denne tråden nå nettopp... har egentlig lurt på om det kanskje bare var en vanlig drøm, for det stemte ikke helt med min forestilling om engler (barneengler). Den var nå ganske streng, og skremmende på en måte. Den var på ganske lang avstand, og den trengte forsåvidt ikke være nærmere, jeg tror jeg "tok beskjeden". Fint å høre det er flere som har møtt dem (Alabast).
Anonymous
Ugla! Du är en frisk fläkt på detta forum!!
Keep up the good work!!

GjenopprettetMedlem
Jeg har flere ganger under utøvelse av seremoniell magi visualisert elementenes fire engler Rafael Mikael Gabriel og Uriel.
Noen ganger,uten å visualisere,har englene vist seg selv i all sin prakt.
Da så jeg dem som svære kraftsøyler,med et vingespenn med en skjønnhet til å miste pusten av.
John Dee og Edward Kelley kommuniserte med engler via krystallkule
og de mottok fra englene et språk som de kalte Enokisk.
Jeg tror engler står bak mange gode tanker og følelser underveis.