Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Under en healing pasienten havnet hos guden selv,pasienten ba om å ta i mot ham,guden svarte på en strengt måte ,at pasienten er ikke klar får det enda.
Pasienten kunne ikke beskrive guden med ord,umulig å beskrive.
KAN GUD BLI STRENGT?
GjenopprettetMedlem
Nå er jeg spent på svaret på dette! Siden det ble sagt i en annen tråd at: gud er i oss og rundt oss. Og at vi er sidestilt.
Kan Guden da blir streng?
Er det i så fall vi selv som er strenge mot oss selv?
Hm :o
GjenopprettetMedlem
Eller var dette en blokkering mot healing hos den som trengte healing?
GjenopprettetMedlem
Pasienten hadde enda ikke lært? ?  Kan det være en årsak.  Tror det, men vet jo ikke hvilke omstendigheter det her var snakk om
Anonymous
Hmmm jeg ser på det litt annerledes:)
Å være streng er også en form for kjærlighet.

Noen ganger trenger man ganske enkelt klar tale for å lytte,
for å se seg selv i et større perspektiv.  :icon_biggrin:

Akkurat som med barn, man setter grenser av kjærlighet :wub:
GjenopprettetMedlem
jeg tenkte ikke på lærdom, men en ego-motstand mot kraften...
GjenopprettetMedlem
Tror jeg forstår hva du mener Bjørnedanser... Det kan være det også.. ?
GjenopprettetMedlem
  jeg tror vi er strenge mot oss selv.
  Hvis pasienten hadde dette synet, vil jeg tro at personen ikke var klar til å ta imot
  kjærlighet til seg selv fullt og helt

Gud er i oss

GjenopprettetMedlem
Hmmm ... jeg vet jo ikke hva som virkelig skjedde. Men jeg leste det som at pasienten var i ferd med å gå over til den andre siden, og slik møtte Gud (i hans opplevelse).
Da blir jo historien en helt annen, eller er jeg på jordet nå?

Ellers er selve spørsmålet av en slik art, at jeg ikke kan svare på det. ;D
Fordi det hører til et trossystem jeg ikke deler.  :w00t:

:beer: Walk in peace
Anonymous
"Malaika":

jeg tror vi er strenge mot oss selv.
  Hvis pasienten hadde dette synet, vil jeg tro at personen ikke var klar til å ta imot
  kjærlighet til seg selv fullt og helt

Gud er i oss

Helt enig. Egentlig sto svaret i det første innlegget: han var ikke klar for det rett og slett. Vi lever i forskjellige tilstander med den holistiske kraften, som det også kalles, i oss.
Men kanskje han også var klar til å ta imot egentlig, men at tingen er at han ikke tar imot?
GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er sånn at det guddommelige erfarer seg selv gjennom oss, ja gjennom alt som er.
Så når Gud er streng, er det vi som er strenge med oss selv, for vi er en del av det guddommelige.

:o
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Jeg tror det er sånn at det guddommelige erfarer seg selv gjennom oss, ja gjennom alt som er.
Så når Gud er streng, er det vi som er strenge med oss selv, for vi er en del av det guddommelige.

Der sa du det slik jeg gjerne ville ha gjort det. :)
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Slik at Gud erfarer seg selv gjennom oss... Da er alt som er erfaringer av Gud.

:innocent2:
Anonymous
"dimi":

Under en healing pasienten havnet hos guden selv,pasienten ba om å ta i mot ham,guden svarte på en strengt måte ,at pasienten er ikke klar får det enda.
Pasienten kunne ikke beskrive guden med ord,umulig å beskrive.
KAN GUD BLI STRENGT?

Når jeg hører ordet "guden" så ser jeg for meg at det ikke er den reneste form for bevissthet som har talt - Mor/Far Gud - men en forlenget arm i det åndelige hierarkiet som har vist seg frem og så har denne pasienten tolket at det er Gud - men at denne skikkelsen viste seg i en form for energi,lys og kraft som den aldri har erfart før. Og det er som flere inne sier at det speiler noe i ham selv.......et negative ego-mønster om at den ikke ønsker å få healing blant annet....Mor/Far Gud er den reneste form for bevissthet som eksisterer - negativ ego fritt er den også - og det er så uendelig mange filtre og nivåer mellom oss og Mor/Far Gud. Og uendelig mange negative ego-mønstre.

Vi mennesker har en tendens til å tolke feil i møter med lysvesener med endel kraft. Vi forstår ikke helt at det er uendelig mange nivåer og hierarkier mellom oss og Mor/Far Gud - den reneste bevisstheten som eksisterer i Universet. Derfor tolker mennesker ofte Gud og Jesus...mens det kan være helt andre skikkelser.....
Anonymous
Jeg ser ofte at man skylder på Gud fordi han har gjort ditt og datt mot en selv eller det negative i verden. Og troen på Gud er borte fordi alt det negative som skjer og da kan han ikke eksistere..når man klarer å gå inn i et spor som gjør at man forstår i ens bevissthet at alt det man erfarer i livet er selvskapt...Gud skaper ikke det som skjer i våre liv - vi velger jo alt selv..alle tanker og følelser. Den reneste form for bevissthet og kraft har jo gitt oss fri vilje til å gjøre hva vi vil og følge guiding,veiledning og utdannelse i livet som vi vil. Vi har ikke noe annet å skylde på enn oss selv i alt som skjer i livet her og nå. Det er endel negative ego-mønstre og illusjoner i oss som står i veien for vår utvikling og være bevisst på medskaperevnene.
GjenopprettetMedlem
Kan det vere at din bruk av ordet åndeleg hirearki gjenspeigler noko i deg??

Eg liker ikkje hirearki!(det er mi dille :mad:)
Ånder er ofte anarkistiske... :innocent2:(ellers hadde det vore lite å sjamanisere om)
Og det at det gjerne er så uendeleg mange nivå mellom Gud(høgste bevissthet..) og meg,strid ikkje det litt mot sjamanismen,erfaringsmessig?
GjenopprettetMedlem
:lol:
Det var den der berømte "negative ego-mønstre"...  hihi..   Og livet er?   negativt???

Ha en fortryllende dag alle  :w00t:  :wub:
Anonymous
"Final Tribe":

Kan det vere at din bruk av ordet åndeleg hirearki gjenspeigler noko i deg??

Eg liker ikkje hirearki.
Ånder er ofte anarkistiske... :innocent2:

Eh...det er ekstreme forskjeller på åndelige og jordiske hiearkier. Du kan sende meg pm om du vil vite mer. Fordi jeg har fått munnkurv i å si noe mer om det her på Sjamansonen som går i retning av Melchizedek-utdannelsen av alle moderatorer inkl Ailo Gaup - administratoren.
GjenopprettetMedlem
Nei,nei,nei!   :razz:
Dette kan me vel prøve uttrykke på ein enkel måte uten den der læra?
Den er jo forfatta skrifteleg av ein eller annan som har tenkt sjøl,den kom ikkje susande med ein meteoritt?

"Løken" har maaaange lag?
Nokre ynskjer å forsere laga til endes,skrittvis og "oppover og oppover",ved hjelp av velvillige lysvesen og koder,som hjelper dei over vegen.Greitt nok.
Lysvesena på si side koopererer med ein viss Mxxxx?
Andre forserer frå ytre? til indre? lag,uten å trenge gjennom alle laga kvar gong..?
Nokre aner kanskje at dei befinn seg i alle laga,og laga i dei,uten at dei kaver seg opp med det?
Det er  mange variablar,og eg har....feber... :biggrin:
Anonymous
Jeg kan si det så enkelt at i åndelige og andre dimensjoners hierarkier så blir sjeler valgt utifra det nivået de har oppnådd(telepati i mange nivåer er vanlig og ingen kan lure hverandre..alle er veldig rene og ærlige) - veldig ærlig og direkte valg på en måte. Ikke noe lureri som vi ser i jordiske valgkamper verden over.........og ikke sånn ego-kamp - men mer i Mor/Far Guds ånd på en måte.....jeg kan skrive mer utdypende på pm til dem som er interessert. Jeg forstår hvordan åndelige og andre dimensjoners hierarker fungerer. Det er naturlig for meg utifra det jeg har gjenaktivert og erfart - spesielt de siste 1,5 årene.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Nei,nei,nei!  :biggrin:
Dette kan me vel prøve uttrykke på ein enkel måte uten den der læra?
Den er jo forfatta skrifteleg av ein eller annan som har tenkt sjøl,den kom ikkje susande med ein meteoritt?

Ikke sant  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Melchizedek:

Dette blir for høytsvevende. Hold deg på jorda. (selv om det er Gud vi diskuterer)
Og slutt med markedsføringen.

IL
Anonymous
:lol: :badgrin: Hvordan skal en se på åndelige hierarkier hvordan de fungerer ved å se på det ensidig via jordiske briller? Uansett send meg pm de som vil vite mer detaljert......det kan høres høytsvevende ut - men det er store forskjeller ute og går. Skal en forstå åndelige hierarkier så må man erfare hvordan de fungerer og det er jo bevissthetsnivåer vi snakker om hovedsaklig. Men send meg pm om en vil vite mer detaljert og grave ut ang spørsmål.
GjenopprettetMedlem
Jordiske briller?
Er du morsom?
Moder Jord er faktisk den som har gitt deg pc`en du knastar på no.
Og jordbuarane her les sikkert dette i  storauga undring.
Kanskje laga i løken er hierarkia? :lol:
Anonymous
Og det at det gjerne er så uendeleg mange nivå mellom Gud(høgste bevissthet..) og meg,strid ikkje det litt mot sjamanismen,erfaringsmessig?

Det Final Tribe spør om her er interessant. Det er vel en av grunnene til at jeg har fått munnkurv? At de som er moderatorer og administrator er ikke åpen for at det er uendelige mange nivåer mellom oss og Mor/Far Gud - høyeste bevissthetsnivået og reneste som eksisterer? Og at dermed ikke har noe med sjamanisme å gjøre? Så sjamanismen er ikke så åpen som jeg "trodde" før?Eller er det veldig personbetinget? Det er interessante spørsmål jeg stiller - fordi det går dypt i kjernen av noe her - jeg tror det blir veldig personlig og individuelt og at sjamanismen ikke utelukker dette. Jeg tror det er opp til hver og en individuelt. Jeg stiller disse spørsmålene til alle og det er faktisk veldig passende i denne tråden. Fordi det har med Gud å gjøre og jeg prøver å utfordre litt med nivåer mellom Gud og oss -og se på hva sjamanismen egentlig sier om det eller er det så personlig betinget - individuelle hensyn å tas at det ikke har noe med sjamanisme å gjøre egentlig?Spennende å høre andre sine svar.

Jeg trenger ikke å svare på dem egentlig. Jeg har jo svart nok som det er. Og ønsker andre kommer på banen.  8)