Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
mmmm..dette er spennende og et dikt som jeg må bruke litt tid på

Anonymous
Æ e ikkje så stødig på engelsk.
Nåkka skjønne æ jo da, men en plass går grensa.
Har ikkje vært særlig flink å oppdatere.
Men såpass skjønne æ,...at dettan e virkelig fine ting.

Anonymous
"Masha":
the gesture shy
quite awkwardly
you turned round towards me
so suddenly
the other night
revealing a non-human look
your eyes were fierce
though without threat
of attack
an introduction, merely
I've seen the predator in you
demanding
to see the goddess in me
the ancient snake
emerging quite obediently
changing my features
facing you
an acknowledgement, merely
between two wild ones
biests of love
somewhere on the continuum
of human possibilities
Ja! Jeg elsker dette diktet !!!
Noe av det første jeg gjorde i dag var å lese det igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg liker best dikt som man får smake på lenge, og det får man lov til med dette. Første del var en ren nytelse.
Håper at du ikke føler at jeg gjør vold på diktet ditt, men denne (amatør)leseren hadde likt at diktet sluttet tidligere (kanskje slik som over). Jeg har en opplevelse av at dette er to dikt. "Det andre" er også spennende, men det har en helt annen tone og stemme. Kanskje er du ute etter nettopp den dynamikken som oppstår gjennom dette stemme- og stilbruddet.
Alt dette hadde jeg selvsagt ikke sagt hvis jeg ikke mente diktet er veldig godt
slik som det er nå , og at du under har tilføyd:
1. uredigerte versjon. Jeg tolker det siste som at du ønsker mer enn "vanlige" tilbakemeldiger fordi du ikke har avsluttet arbeidet med det ennå. Hvis jeg tar feil ber jeg pent om tilgivelse. For eksempel slik:

Anonymous
Tusen takk for en så innholdsrik, tydelig og engasjert tilbakemelding!
Jeg blir litt overveldet, slik at jeg for første gang prøver å bruke en emoticon istedenfor ord, men det får jeg tydeligvis ikke til rent teknisk...
Ja, det er to distinkte deler og kanskje burde de stå hver for seg, etter hverandre med hver sin tittel, eller kanskje de bør integreres mer, eller.... Del to er en konsekvens av del en, enda en forvandling, som medfører en annen uttrykksmåte.
Møtet i mytelandet har følger for iaktagelsen av hverdagen - det er en ting som kan sies...men nå shutter jeg up!