Jeg vrir meg innad min egen akse slik at den siden som skinner kan bedre gjemmes. Natten var lengre en sist forventa men jeg snor mitt sleske ytre i all min stank. Utenfra hotellet kunne man trygt sitte og koke saft til sine egne markante avvik, tvilsomt var dette et rituale men snarere en utettet fløyte i form av sju mygg. Nisten ble avvist ved neste deklamasjon for så å være grunn til fred i åtte kontinenter, aktiv u-hjelp kalte de det. Som om vi dverger har egne skøyter av den grunn. Nei noen ganger kan jeg virkelig la være å grunne i filler det faktum futurum at vi minnes stort sett den gang ei men dog en dag som forutant kan vise tegn til et trevirke eller snarere sagt et animalsk revir, dunstende av egne svulmende frukter står han der med sine erigerte åpenbaringer, nærmest en trakassering av våre pålitelige navigasjonsmønstre. Så til kjernen av saken sa den tre øyde mannen men måtte innrømme at hans utsagn kunne minne om en stram duft av reinens kjønn. Nok en gang hadde han puttet opp en snare for så å la sin kone, tre barn og stakittgjerde falle sporenstreks i helvetesilden, skrikende og tryglende om følge av foreldre og/eller foresatte over en alder av 20 år eller mindre sågar førerkort og legitimasjon befinner seg på hånduken til mormors åtte hunder. Det er hunder som gjør i kolibrivingers tempo. Alle de andre kunne se hvordan de få selgerne målte avstanden mellom ørene til en dachshund og de kom utvilsomt fram til et eller annet som har noen slags sort eller form for mat. Keramikken ble en hittil ukjent sak i terapiens indre syklus, det var et aber med det hele sa de og for å glemme mitt eget standpunkt i det hele, vikingblodet ble jo for det meste tappet i tønner laget av størknet gele, en stor drone inn i det neste århundre og ut igjen på andre siden som et prosjektil penetrerende på veg igjen om universum summarum, avstand, fart og lengde ble målt også denne gangen med et sjokkerende resulat! Alle som en var like ukjente for den respektive grunnlegger av basis. Noen ny sak var nå dette absolutt ikke siden konrad sejer hadde vært tilstede da ulykken inntraff, og som alle vet er han en mann for sin og antageligvis alle andres hatt. Konglemannen derimot gynget i all sin rustne prakt som et varsel mot nye tider og alle i byen kjente hans skostørrelse som ikke hadde forandret seg på over to hundre og sytti tusen år. Kan eg få suga på eggane dine pastor einar! Lød det ifra lanternen, og hva drev de egentlig med der inne, ingen kunne se hva som egentlig gikk til men de kunne så vidt gjette at noen av oss var på etterskudd. Og det var nok sant tatt med i betraktning at ingen gjenkjente kongle damen og hennes mann altså Rembrandt solgul, heller ikke kari’s errki johrma’s nestor kunne vite der han satt ruggende i avgrunnen tittende opp med frakken henslengt ifra seg. Fuglene og fiskene begynte å brenne og nærme var vi alle men vi gjemte oss til boksen var stiv og heksen var borte. Frøken Prym hadde ringt meg i dagesvis og mast etter en viss alkemist som måtte hjelpe henne med å finne djevelen men jeg kunne bare ta meg i akt når det gjalt den pirkingen på naboens arm. Jeg hatet å lystre dog putter man bokstaven P foran dette ordet som beskriver gjerningen som jeg hatet så ville du med hell komme fram til en handling som både jeg og Atle Antonsen var relativt drevne i. jeg var ikke like kjent men på et distriktspolitisk nivå kunne jeg nok forsvare min tittel med æren i behold.. skal jeg aldri nevne at egoet og mitt eget store jeg i denne selv biografiske og genierklærte historien ikke fans sted eller skulle jeg bruke dette for å nå inn til andres surrende tanker om hvor vidt jeg skulle få prisen for årets beste forsøk i å merkes, synes, høres og godtatt i gjengen på hjørnet der de står og tar i fra mennesker litteraturen for så å henslengt stappe en sigarett mellom mine lepper slik at jeg faller pladask i bånn av en bøtte med lynol. Svaret visste jeg men jeg bestemt for å la dette dvele en god stund slik at jeg kunne velge alternativ to for så å innrømme av dvalen var over og at svaret befant seg i teksten. Denne bibelen der jeg skriver at:
1. Man skal ikke slå sin nestes hustrus kones nabo
2. Man skal hedre sine brødre og ikke onanere ved sin lest
3. Man bør kanskje ikke spise så mange maiskolber siden dette ofte har innvirkning på avføringen
4. Man skal helst ikke herme etter de ti bud (bibelen) siden det der står at man bare skal ha en Gud og han ska være mann
5. 1 ½ gorgonzola, 3 hg margarin og 9 fisk (evt. Harr)
blandes litt i en gryte og kastes deretter etter sin nestes hustrus kones nabo siden man i følge bud 1 ikke skal slå han/henne