Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Jeg ser at det spørres etter tilbakemeldinger om hvordan det går, artig at diktet ble henta frem igjen!  :wub:

Det viser seg at jeg egenlig KAN danse! Men siden det også handler om Livets dans, må jeg gjøre som Ædni sier, å ta ett steg av gangen. Jeg har vært på konsert med et afrikansk band og dansa hele kvelden til flotte rytmer! Og det var en befrielse, og så har jeg skaffa en cd med Egyptisk/arabisk musikk til å trene på sufidans, og ellers improvisere litt.

Angsten og isen kommer fra den indre kritikeren og den indre smerten, som sakte men sikkert smelter og heales. Jeg har også oppdaget at det avhenger også hvem jeg danser med. Den som får meg til å føle smerte kommer jeg ikke til å danse mere med!

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Er nysgjerrig, ka e sufidans?
Bing [Bot]
sufi dans ligner på  dervisj, og er en mystisk retning i islam, ikke så populær blant fundamentalistene. I dansen oppnår de som danser en transe, og igjennom denne transen får de som deltar en renselse, healing fra det høye. Har vært på en dervisj dans i Sudan en gang, var for mye gjest til å gi meg over, men det var utrolig flott å se : En mengde mennesker samlet seg på et eget sted, i dansen snurrer de dansende hurtig og lenge, flere timer, rundt i hellig sirkeldans. Når kraften kommer faller de dansende om, en og en etter hvert, og gruppen får en healing.
I boken Zahir av Coelho beskrives en gruppe mennesker som møtes med jevne mellomrom til fortellinger og hellig sirkeldans. Finnes noen avarter av dette i "new-age" miljø her til lands. Har ikke vært med på noe her.  :eusa_dance:
Anonymous
takk for det tiril. Da kan jeg se det for meg.
GjenopprettetMedlem
bare føtter
på brun jord

kjenner du rytmen av andre
som danser

og vil danse med deg

kom
ta et skritt av gangen
pust
og la deg duve
med bølgene
av andre