Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fullmåne i kveld
naturen kaller med stille rop
finne et kraftsted, fyre opp bålet
flammene leker med veden
lyser opp grotta der jeg sitter
varmen sprer bølger av kjærlighet og forventninger

Min venn er med meg i kveld,
min venn tromma
sammen skal vi reise i kveld
reise for å finne svar
kraften er stor i kveld
hører åndene kaller på meg

Tromma er mektig i kveld
mektig og samtidig kjærlig
Øm men samtidig krevende
krever at jeg åpner meg opp
gir slipp på usikkerheten
svarene jeg søker skal komme
i kveld

----------------------------

Skal ta en tur i en hule her i nærheten i løpet av kvelden, fyre opp bål og tromme lenge. Stedet har en energi som er helt utrolig, sist jeg var der og tromma hørte jeg plutselig et kor av 10-12 trommer. Har av en eller annen grunn en veldig sterk dragning dit, hører åndene kalle.

Ha en fin fullmåneaften folkens :wub:

Klem fra Laila  :wub:
Anonymous
Höres veldeligt godt at ha en "egen" hule å tromme i!

Herlig dikt!
Ha en fin trommekveld!
GjenopprettetMedlem
Å så herlig det høres ut.

Tromme under fullmånen i en magisk hule,
det må jo være toppen!

Ha en heidundrende god reise Laila!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Åndene mine er også der nu.
Takk for opplysningen
skal danse med i skyggene fra bålet.
Ughha!!
    :respect:

Grævla fint dikt. :respect:
GjenopprettetMedlem
I kveld skal det trommest  :)
GjenopprettetMedlem
Ha en fin kveld!
GjenopprettetMedlem
...jeg var ute under fullmånen i går med en kompis og tromma mi - vi trommet rundt bålet...fantastisk ! fantastisk ! fantastisk!...jeg trommer - altså er jeg !  :biggrin: :biggrin: :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Ja ja, har i alle fall vært ute og forsøkt og trommet. Forsøkt fordi jeg opplevde så sterk motstand at jeg bare måtte avslutte. Først kom det ikke lyd fra tromma, fikk strammet skinnet over bålet. Forsøkte igjen, og fikk trommet en liten stund før noe fysisk kom og tok på tromma for å stanse lyden av den. Og det vrengebildet av et vesen jeg fikk opp i hodet mitt når det foregikk var ikke av det gode, for å si det sånn. På forhånd hadde jeg renset stedet med salvie og bedt om hjelp og beskyttelse sånn som jeg alltid gjør, har aldri opplevd det her tidligere. Liker ikke at noen kødder med tromma mi :confused: Har noen en idè om hva i alle dager det er som foregår? Vet at det var meningen jeg skulle tromme, for jeg har fått grei beskjed både på det og hvilket sted jeg skulle tromme på. Grotta er et kraftsted, det er ikke tvil om at det har foregått ulike seremonier der til uminnelige tider. Vil bare denne motstanden til livs, vil ikke bli stoppet på en sånn måte. :exclaim: :exclaim: :exclaim:
GjenopprettetMedlem
Takk for at du deler Alias.

Den motstanden du møtte blir din styrke til flere seremonier.
Neste gang du legger ut,ikke fortell noen om det på forhånd.
Det kan du gjøre etterpå.
Jeg har opplevd liknende,og skjønner at jeg må klare å holde tett,når kraften inspirerer meg til utflukt.
Ellers har jeg noen skygger med meg,som gjør alt de kan for å stoppe transformasjonen som venter.
(hverdagsbevissthetens flisete klør)
Vennlig hilsen en venn i vest. :wub: :respect:
Anonymous
Min følelse er at det er ikke altid man skal være alene å tromme,eks hva med å ta med deg 1 -  eller 2 til å stå i et treangel.
Eller 4 stk en for hver retning, du ble stoppet det er det en grunn til det.
jeg vet det er bare for deg å sette deg ned i fred å ro slippe  :exclaim: så får du svaret.
du er sterk i deg selv så der ligger det ikke,
kan dette kraftstedet være en åpen portal ?
dette er kun mine tanker lykke til for jeg regner med at du drar tilbake for, spennende plass til å ikke ta utfordringen
tiden var ikke inne der å da hva mener du selv  :wub: bast
Anonymous
"teleterkji":

Neste gang du legger ut,ikke fortell noen om det på forhånd.
Det kan du gjøre etterpå.
Jeg har opplevd liknende,og skjønner at jeg må klare å holde tett,når kraften inspirerer meg til utflukt.
Ellers har jeg noen skygger med meg,som gjør alt de kan for å stoppe transformasjonen som venter.
(hverdagsbevissthetens flisete klør)
Vennlig hilsen en venn i vest. :wub: :respect:

Jeg tror det er noe i det tele sier her. Tror også det har noe med at man ikke kan bestemme det på forhånd, uten at åndene er med. Instinktivt følte jeg at du skulle kanskje ikke ha annonsert det slik i forkant.
Det er vanskelig, for jeg skjønner det ikke med tankene, bare en følelse. Noe med å tappe ut kreftene, bruke de på "feil" sted/tid.
Ber om at du tar det i beste mening, jeg sier det fordi jeg tror det er viktig. Har opplevd noe i samme retning selv, men på et annet område i livet. Så jeg fikk en a-ha!
Anonymous
Det vil alltid være noe eller noen som ønsker å lede oss bort fra den veien vi har valgt.
Denne motstanden anser jeg å være en negativ energi som opptrer for å skape hindringer.
Jeg tenker det som et Gud - Djevel fenomen.
Ikke for ingeting at begrepene Djevel, Helvete, Svarte Engler osv. har fått innpass i
historien.
Jeg tror også disse energiene er de som er med på å opprette angst og fobier hos mennesker.

Du renset  stedet, Alias og ba om hjelp og beskyttelse, så den delen var jo grei nok.
Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, hadde jeg ikke vært usein om å foreta en ny tromming/sermoni på stedet og ikke gitt meg før jeg fikk bukt med "jævelskapen".

Jeg hadde mest sannsynelig bedt om et ekstraordinært møte med dette vesenet og
forvist det til universets ytterpunkt.

Ta tyren ved hornene! 8)
GjenopprettetMedlem
Kommer ikke til å gi meg på dette nei, for motstanden har vært sterk, og ikke bare på det stedet der. Måtte jobbe til klokka seks i morges for i det hele tatt å komme meg på trommereise. Poenget er at ingenting stopper meg sånn egentlig, trenger bare noen innspill av og til for å få bukt med ting. Gir meg ALDRI på ting! Har forresten også sporet en del av motstanden, og den saken er og skal fortsatt bli tatt skikkelig på alvor og gjort noe med. Det ble riktignok ikke trommet noe mer selv, men jeg har en knallgod trommecd som fikk kjørt seg skikkelig i de sene morgentimer.  :wub:

Skal ikke bli så veldig lenge til neste tur dit opp, men da drar jeg muligens alene. Denne gangen hadde jeg med meg ei venninne, som forresten også merket motstanden. At jeg bruker å tromme ved fullmåne er ingen hemmelighet, det har jeg gjort hver gang siden tromma kom i hus med unntak av en eneste gang da jeg måtte gjøre andre ting. Men da trommet jeg til gjengjeld mentalt... :wub: Har stor respekt for tromma mi, og har blitt VELDIG glad i den, så ingen, og jeg gjentar ingen kødder med den uten å få motstand tilbake.  :exclaim:

Så, unnskyld uttrykket, til helvete med all motstand, den skal aldri få lov til å stoppe meg fra å gjennomføre de planer jeg har  :exclaim:

Klem fra Laila :wink: