Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
vi hÄller i kÀnslan
med vitnande knogar
vi sliter och
drar
för att hÄlla den kvar

den kÀnslan som smorde
oss ute vid elden
som vÀlsignad
och varm
var allt vi
ville ha

vi hÄller i kÀnslan
med vitnande knogar
vi sliter och
drar
för att hÄlla den kvar

den fÄr inte försvinna
    bland vardagens
    mas och kaoskalas

den fÄr inte
försvinna

vi hÄller om kÀnslan
med vitnande armar
vi trummar och
sjunger
för att hÄlla den kvar
GjenopprettetMedlem
Jepp trumman....du har sÄ rett sÄ rett....

Knuger seg til minnene!  :wub:
Anonymous
Et flott dikt  :wub:
GjenopprettetMedlem
Flott,sterkt og faktisk litt vedmodig,Trumman! :wub:
Har ikkje lyst Ä knuge,men gÄ Äpent vidare inn i neste kapittel..
GjenopprettetMedlem
Vemodig vakkert  :respect: , og slik er det.
jeg synger minnene...
GjenopprettetMedlem
En stille lengsel i glede  :respect:

Takk , trumman for det fine diktet som setter ord pÄ hva mange av oss fÞler nu... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Flott dikt, Trumman.  :biggrin:

Og det er jo dessverre sÄnn at vi mennesker klamrer oss fast i alt som har vÊrt, pÄ godt og vondt. Jeg er enig med Final Tribe her at vi bÞr gi slipp og gÄ videre. Energiene mÄ fÄ sirkulere sÄ de kan komme tilbake neste Är  :eusa_pray:  :-X  ;D
GjenopprettetMedlem
Jeg klarer ikke helt Ä gi slipp ennÄ jeg... :innocent2:

Det var altfor givende til Ä bare slippe dette nÄ.
Jeg fikk sÄ enormt mye ut av dette treffet, at
jeg mÄ se pÄ bilder, huske fjes, episoder og
fĂžlelser.

Men jeg skal ikke knuge pÄ dem altfor lenge.
Bare akkurat nok til at disse gode minnene
blir utforsket, pusset litt pÄ og sÄ stuet bort
i minnekassen min!

:wub:
Anonymous
Nu kanske min svensxka har lagt krokben för oss igen, för det handlar ju inte alls om att försöka leva kvar i ngt som varit Inger Lise, att inte kunna slÀppa taget etc etc utan att behÄlla den kraft man fÄtt! Det Àr ju viktigt shamanskt arbete det ju.

Att inte tillÄta den kraft vi fÄtt i oss sen sjamantreffen att försvinna i all vardagsstress och A4-liv och annan skit som vill stjÀla kraften ur oss.. det var det jag skrev om iaf. Sen att jag missförstÄs, det Àr ju inte helt ovÀntat :D

Att bara slÀppa (kraften) och gÄ vidare Àr inte alls ett bra rÄd tycker dÀrför jag.
GjenopprettetMedlem
Det er sant, Trumman, kraften skal vi ta med oss videre. Men den er det bare Ä Äpne opp for, vi trenger da vel ikke Ä klamre oss til den...??  :o

Jeg vet ikke..bruken av ordet klamre, eller det Ä klamre, fÄr meg til Ä fÞle at da stenger man igjen, at man ikke er Äpen lenger.
Anonymous
Men den [kraften] er det bare Ä Äpne opp for, vi trenger da vel ikke Ä klamre oss til den...?? 

JodÄ, visst kan det vara sÄ. Se till historien, sjamanvÀrlden Àr full av berÀttelser och tekniker för att hÄlla pÄ kraft/stjÀla kraft/jobba för att fÄ kraft etc etc.

Kraft kan tas ifrÄn en, och man gör bÀst i att hÄlla pÄ den. Man kan ge bort kraft ocksÄ, ofrivilligt eller genom att den stjÀls, sÄ man gör bÀst i att hÄlla pÄ den. Kraften kan sina ocksÄ, om sinnet blir sjukt eller svagt, hopplösheten tar sig in i hjÀrtat eller om man lÄter komplex eller andra onödigheter hindra en sjÀlv.

Att bara öppna upp sig rÀcker inte alla gÄnger för att fÄ den kraft som trengs för att jobba som man vill. DÄ behöver man hÄlla pÄ kraften som man har, sÄ den inte försvinner.

Mvh,
Thomas
Anonymous
Klamra... gripe tett om, klenge seg fast ved...
PÄ svensk Àr det ikke at stenge, men Ä "holde fast til".
Det kan vel vaere bÄde bra og dÄlig at holde fast, avhengig anledningen (svensk anledning altsÄ! )

Om jag hade vaert med pÄ samlingen hade jeg nok ogsÄ villet henge fast, ved fölelsen av kraft og samvaer.
Hold fast!

Tack för en dikt som ökar suget till att delta 2008!  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Akk ja...sÄnn er det med sprÄkproblemer... :exclaim:

Takk for oppklaringen Lie. Å klamre pĂ„ norsk, er nĂ€rmest en desperat handling... :o

Og jeg er HELT enig med deg i det du sier om Ä holde pÄ kraften, Trumman.

Red. Jöss, nÄ har pc/en fÄtt sprÄkproblemer ogsÄ, nÄ.. :shock:

[Edit: "SprÄkproblemer" fixade ;) ]
Anonymous
Hehe - tenkte skrive under med mini-Passopp :lol:

Jag hade ocksÄ problemer med tastene tidligere det ble inge Ä À  ö
GjenopprettetMedlem
Takk, Trumman...jeg har doktorert pÄ pc-en ogsÄ...nÄ skriver den lesbart, ihvertfall sÄ lesbart som operatÞren kan fÄ til  :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
"trumman":

Nu kanske min svensxka har lagt krokben för oss igen, för det handlar ju inte alls om att försöka leva kvar i ngt som varit Inger Lise, att inte kunna slÀppa taget etc etc utan att behÄlla den kraft man fÄtt! Det Àr ju viktigt shamanskt arbete det ju.

Att inte tillÄta den kraft vi fÄtt i oss sen sjamantreffen att försvinna i all vardagsstress och A4-liv och annan skit som vill stjÀla kraften ur oss.. det var det jag skrev om iaf. Sen att jag missförstÄs, det Àr ju inte helt ovÀntat :D

Att bara slÀppa (kraften) och gÄ vidare Àr inte alls ett bra rÄd tycker dÀrför jag.

Ikkje gje slepp pÄ kraften,men pÄ fixerte minner. Fordi alt er i forandring. :wub:
Noko kraft meiner eg faktisk er til for Ă„ gi vidare,ikkje Ă„ jobbe med Ă„ beholde.
HÄper det nyanserer litt.
Anonymous
"Lie":

Tack för en dikt som ökar suget till att delta 2008!  :innocent2:

SÄ enig  :)
Anonymous
Og jeg syklar med alle knogar for att halda det rullandes: Be it!
GjenopprettetMedlem
Kanskje det er noe med det at den gode kraften dere fikk pÄ treffet skal fÄ forsette Ä  vÊre mat til vekst sÄ lenge den fortsatt virker? Det blir ikke Ä klynge seg, det blir Ä bruke for at prosess skal fÄ virke  :wub: