Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
My spirit would make you feel very old.
In my presence
you may even feel a little cold
You see
Many men have met me and ran away in fear of loosing their sanity,
Many brave men have met me and i gave them the sweet death
I kissed them sober from the drunkenness of life
I opened their eyes so that they could see
that there is no last breath
To invite me is a let go of yourself
And when this void is felt
know it is me
cleansing your thought
Are you ready to die in my arms ?
Fall backwards and trust
in the powers behind you
that they will not mistreat you
or drive you anywhere mad
that they will instead caress you
and make you happily unsad?
When you are ready
i will know
a sudden gush of wind
in the leaves and branches
of the old manequin trees
a howl of a dog nearby
seeing my coming
through the air
I am a wide being
that covers many regions
of rugged land
I move by the summoning
voices of chanting medicine
people
I move when i feel the will
to change the mind of the people
I come in many odd shapes
some familiars
some strange and alien
some even so haunting it will have you creeping
up the ceiling
I take the shape that you are in
to show you just how next to kin
my ancient well-tried medicine
affects your spirit in surrendering
to my world of familiar-spirits, visions
and deep tounge speaking
Call me love and i am that
Call me hate and i am that too!
I can be many in one,
I can make one man
become many
singing him
a reminding song
That:
I am not i
not one
not a man
or a woman
or a rubber-duck
on someones altar of Amoun
I am a multitude of stars
There is no center
no middel fixation point
i float in the remnic sea
of dreaming souls
Yet in your one head
you may come to conceive me as dead
but in the other head above your heaving chest
i am unspeakably dressed
in concealed lips and nets
carrying protective sigils
to ward of any foul pest
Now i shall say i no more
Go now in peace
and live among
the loving
trees

GjenopprettetMedlem
Wow Tele....dette tok pusten fra meg, du agiker med ord!

Anonymous
Fantastisk

GjenopprettetMedlem
Dette var
veldig godt skrive,Tele!

Veit ikkje heilt kva å seie,det beste må vere at det var
vidtfemjande.
Gratulerer med ånden i
deg 
Anonymous
Speechless
in awe
of the wisdom speaking through the words
and the mind that sheds light on that which can not be grasped
Gro
GjenopprettetMedlem
Dette var kjempebra!

Er det kanalisert?
Det var noen som kalte deg for Telecaster - det slutter jeg meg til !
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Takker for hyddjelege svar.
Og kjære Stridshjelp,ja det var kanalisert.
Mange vakkre mennesker inni meg,får fram det beste i meg,åpner døren så den blir høg å vid.
Ha det godt
med hilsen Caster T.
Anonymous
What can I say Master Caster Tea?

Bing [Bot]
Og jeg lengter.
takk!

GjenopprettetMedlem
Well,what can i say,thank you,i am so glad to see you liked it,you know,eh,kinda funny feeling i have these days,you know,corny maybe
but funny,never the less,eh,been travelin,seeing places,meeting faces,talking in phrases,you know,jolly good actually is the feelin,yeah.
May the great divine powers of the universe within us and about us
restore us all in the light of our creations
toward a better place for everybody.
Loving Healing powers in our way.
Blessings
and sweet
offerings to the spirit-gods.
Chevalie.

Bing [Bot]
Ser et vakkert barn , din nye avatar er veldig fin!
She moves in mysterious ways....

GjenopprettetMedlem
Takk for det Tiril.
Hun fyller snart 9 år,og gleder seg til selskap og høstferie.
Går på Bryne barneskule og er veldig flink i engelsk og norsk.
Har hatt litt halsvondt,og savnet pappaen sin,men nå er det snart helg og da kommer hun hjem til meg.deilig det.
Hun har funnet eget forum på nettet som heter Super Go Modell,og der pynter de dokker med fine klær,noen må de kjøpe
så da trekkes det av telefon-rekningen min. (20kr.)
Ha det gudd.

Anonymous
"teleterkji":
I take the shape that you are in
to show you just how next to kin
my ancient well-tried medicine
affects your spirit in surrendering
to my world of familiar-spirits, visions
and deep tounge speaking
Call me love and i am that
Call me hate and i am that too!
I can be many in one,
I can make one man
become many
singing him
a reminding song
That:
I am not i
not one
not a man
or a woman
or a rubber-duck
on someones altar of Amoun
I am a multitude of stars
There is no center
no middel fixation point
i float in the remnic sea
of dreaming souls
You alert me to instant recognition... what a gift on this day when the moon shines full on the horizon, mirroring ....
Tele, I am beginning to think you might like this guy:
Shamanism is NOT a religion. No, Shamanism is something which is a state-of-being, or rather it is something which produces one.
http://www.parascience.org/BKTWO-02.htm
Se også:
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=5547.0GjenopprettetMedlem
Well Susee,to me,shamanism is not a religion,but i believe it is the foundation of them all,the shaman was the first man or woman to meddle with the gods,the experience of the divine realm,by shamanic devices,has made many people deeply religious,shamans experience communications with beings they sometimes see as gods,ancient gods,not found in the modern religions,neccesseraly,snake-gods,fly-gods,crocodile-kings,deep-earth dragons,silver sea witches,Jackal-headed gods,certain mountains revealing the proud faces of the ancient earthen gods.
And all the strange godlike beings in the nether-world,worthy of pure fascination and subtle communication.
(not devils,i believe,but semi-gods)
I believe shamanism was the first religion,and that it was the grand door -opener for man to begin understanding spirit and its relation
to everything around him and her.
I believe,strongly,that the psychedelic experience with plants,gave birth to the first shamans,and their sacred visions,inspired others to parttake in the ritual of eating and talking with these plants and their spiritual connections to the universe within us,and about us.
And,i am convinced,that a mushroooom containing psilocybine,started the whole shebang. But this little secret you will not find written down in any of the available "holy books"in store.(earth is considered an evil place in the bible,all that springs forth from the earth art devils,pray,pray,and withdraw.)
And then Malignant religion took over,punished the shamans,killed him and her,read their secret books,then in their scared prayers ,experienced the angry spirits of their innocent victims.Then decided,this must be the devil. (for had they not acted upon the voice of god,murder,yes,but was not the one god pleased with the riddance of these savage people chanting and drumming,and making people well by summoning demonic beings into them?)
(God, why hast thou forsaken me? )
(when you are suffering,know that,I,have betrayed you) Horrible stuff from the bible.
Modern religion is based upon the fear of the devil,wich is the spirit-world,where many gods are present and may speak the truth.
The spirit-world has been feared by some people,and these people once decided it was better for only the ELECTED ones among the goodly-heads in the community to deal with such matters.They felt only THEY had the proper vision,to speak aloud concerning spiritual matters,they invented fearful priests
who themselves where terrified by the spirit-world,wich had told them awful truths in their dark chambers.(perhaps concerning their fear of women)
Truths too awful to utter,the devil being such a grand explanation to them,such a live being has he become. Horny monster in the deep.
The ancient religion of shamanism tends to and deals with the spirits,all of them,not just the winged angelic ones,all of them.
The shaman does not fear the devil,he encounters this archetypal being,and reckognizes him in the shape of nature,wild and thorny.
And by the way,i do not like this Dologorukii guy,he talks so much shit about wicca and neo-paganism.He sounds angry,misled.
I have found great wisdom and magic in wicca philosophy and ceremonial rituals,witchcraft is a great inspiration to me,and if you study some of the better wiccan books,you will a delicate mix of witchcraft and shamanism.a powerful combination if you ask me.
Dologorukii:shut up!,and head for the damn wall of complainings.
I am glad it was not your voice Suzy.
Yours is fine with me.

GjenopprettetMedlem
Jeg liker heller ikke å si at Sjamanisme er en religion, men det kommer vel ann på hva man mener med ordet religion..
Jeg er f.eks. meget villig til å kalle en sjaman religiøs, selv om man skulle tro at en religiøs person tilhører en religion..
Men det er her begrepet forandrer seg etter min mening!
Det er mye lettere å kalle seg religiøs en å forklare hvilken religion man tilhører!
Dette kommer av at ordet religion er mer bestemt i forhold til en bestemt trosretning,
mens religiøsitet er mer diffust.. og kan bety at man har en egen personlig religion i mye høyere grad en hvis man sier "at man tilhører en religion"..
Mvh "en religiøs person uten bestemt religion"
GjenopprettetMedlem
Tykkjer spiritualitet er eit fint ord. Det dekker det meste for meg.
Slik eg ser det føre meg,kom mystikaren/undraren fyrst,så kom shamanen som mystikar for gjerne litt fleire,og til slutt kom prestane og presteskapet saman med høvdingar og makteliten.osv osv.
Shamanane tilhøyrde vel opprinneleg naturreligionar? det vert jo kalla det?
GjenopprettetMedlem
Nydelig dikt, Tele.

GjenopprettetMedlem
Flott Tele!
Og jeg som har så svårt å lese engelsk at jeg ofte ikke prøver.
Takk!
Shamanism is not a religion,but i believe it is the foundation of them all
enig
Jeg mener og at alle religioner er ulike uttrykk for de samme, det høyeste
GjenopprettetMedlem
Og før undraren og mystikaren og sjamanen,som jo er same kvinne i mannsklede,snakka plantene saman,venta,kikka seg rundt,visste kva dei skulle gjere visst nokon dukka opp,då kjem det ein hårete kar gåande litt halt over enga,soppane kviskrar høgt i hop,og så roper den tøffaste av dei,alt han berre kan:Her er det mat!!!
Den hårete karen anar kvikkt at noko lekkert freistar i graset,honningfarga sopp!!
Bøyer seg ned,og med ei hårete hånd plukkar han den fysste hallusinasjons-framkallande soppen,for å bli mett.
Han smakar,finn den grei,litt beisk nøttesmak kanskje,jau,tar ein til,og jammen gav dei litt fyll der nede!!
Så Hårek legg seg like godt ner på knea,og byrjar plukke så mange han finn,og et underveis. Ein rap,slepp ut,av å til,må skjønna.
Etter eit godt måltid,byrjar han å bli mett,og surrete,kva er dette??
Kor er eg no??,Må visst leggje meg ner litt. søvnig kanskje.
Denne ettermiddagen ei gong i urtida,ligger Harry der og har den fysste samtale med dei som bur inni jordas hjerne,dei som tenker inni dyra,
Dei som ser ut gjennom augnene til insekta.Noko der inne i harry har begynt å snakke høgt,og vise lys-bilder,så fine at harry byrjar å tru at nokon elskar han der inni seg sjølv,noko stort,som lysar og spelar musikk.
harvald går med dette inni seg lenge,skriv og smilar når han tenker,dette vil eg fortelje til mest muleg,mens eg kan.
Snart kunne ein sjå fleira hårete karar og kvinns,ute på engene,med bøyde ryggar,leitande i graset,nokon liggande ,leande.
Og slik utvekla det seg,opplevelsane fekk hårete føter å gå på,og blei til det me i dag kallar religinion.

GjenopprettetMedlem
Hærleg!
Harry svevar tenksam over enga etter det underlege,nye måltidet,han landar ikkje,men ser seg sjølv der nede.
Så annleis,så komplekst og likevel berre vesle Harry.
Eit sandkorn.
Framleis full av visjonar,nye underlege former...teikn,bilder,syner,uroksen han drap i fjor..
Dette kan eg ikkje dele,tenker han fortvila.
Dette vil ingen forstå.
Då han landar,spring han ut av enga,opp i fjellet,inn i grotta.
Før kvardagssinnet omsluttar han på ny ,som størkna dyretalg...
Han risser inn ei myte.
Han risser inn den NYE bevisstheten sin.
Der den høver best,inne i Moder Jords mørke,djupe skjød.
Der mysteriet kan få omslutte han,frigjere han.
Aldri er den døde uroksen så levande,nær og kraftfull som i dag...
GjenopprettetMedlem
Eg har harrysmak i munnvengjen,men du skriv Hærleg du ao.
i
Kan det vere deg eg nappar opp dette språket frå??
Lurar på om ein kjem inn i bevissthets-sona til folk,når ein koplar sinna slik ihop som i dette spirituelle forum,
Og kan gli over i deira tenke å snakke måte??
Kan nokon ha så sterk personlighet at dei lett smittar andre,ja alt dei tar i,blir denne ånda,ei stor nynorsk ånd??
Kan det vere gamle avdøde skribentar som driv å heim-søkjer tidlegare vaner å vidder,
For å få leva litt igjen her på sjaman-sona??
Spennande å følsomt område,merkar eg,kor sluttar eg av,?,vil eg drøyme på nynorsk i nått,som fylgje av dette eg skriv her no??
Eg har så mange merkelege spørsmål,eg trur eg kunne sendt folk på loppe-huset,om eg slapp til.
Hugsar eg dreiv far min opp sidelengs etter veggen då eg ville snakke om døden å spøkelser å det okkulte.
Det er liksom ikkje mange som likar dei,som har slik fascinasjon for mørket,ein må finna ut i ljoset på eigne knokar
og veta at alle har dette mørket i seg,det er berre så mykje større og farlegare hos nokre av oss.
Eg trur dette mørket er ei ånd,som har slått seg til hjå meg,og vil passa på meg,så ingen kan vera farlige med meg.
Lyset må eg finna sjøl,eg kan ikkje forventa at nokon skal lysa med lommelykt inni hjernen min,mens eg sløvar i ein krok,og vil døy vekk.
Kvar dag må eg finna lyset,for det blir svart når eg søv,og eg vaknar i ørska,utan identitet.
Men så hugsar eg litt etter litt,korleis denne stemninga var no igjen,den goe energien inni meg,etter frokost,vel å merke.
Og så er det opp i ljos-himlane igjen for å gjere det beste ut av livet her nede på den skjønne jorden vår.
(ein ser alt så mykje betre frå fugle-perspektiv).
Gudane vil eg skal koma til dei,så då går eg,litt krumbøyd kanskje,men etterpå er eg stolt som ei høne!
Alt godt.
Med ynskje om fred og fryd i stua.

GjenopprettetMedlem
Takk til nattens vakre sveve ånder i sonens kjød, synger som delfiner i kjærlighetens måneskinn
bobler av kjærlighet under huden din synger nye sanger
hahaha en flygefisk med latterkick lattermilde kjærlighetskick som mitt nick
cenobandenodick

GjenopprettetMedlem
Det synger i gresset og tiskes i sivet,når denne karen danser seg forbi,med munnen full av honning,og tromma full av sang.
Det kjennes i luften,det merkes i beina,en latter er på vei,til og med hunden vil opp på foten å kose.
Jeg må ha meg en røyk,helst en cigar,for nu i dag er det Ceno som er min kar!
Play it again,Sam!

(finger-tanze)