Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Merkelig nok så er det TRICKSTEREN som gir oss kaken - det skulle man ikke tro, i hvertfall ikke i det han tar fra oss kakestykket!
Oppgi biten for hele kaken.
Ailo sa i lavvoen på utesittinga i høst omtrent dette: "Tro ikke at du kan utvikle deg åndelig og samtidig ha en jobb" Temaet var det med å slite seg ut på jobben og så havne i godstolen foran TVn.
Ofre noe for å vinne noe, tape noe for å finne noe. Dette diktet "rimer" i mine ører i hvertfall. Men heldigvis fins det et engelsk uttrykk som kommer inn her,"Have the cake and eat it too" (selv om de påstår at man ikke kan det, så kan man vel det når man har hele kaka, dele med andre og glede seg over den selv i tillegg)
( men jeg kan ikke la være å nynne litt på "Livet er ikke det verste man har, og om lidt er kaffen klar" :lol:)
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
( men jeg kan ikke la være å nynne litt på "Livet er ikke det verste man har, og om lidt er kaffen klar" :lol:)
Mvh Stridshjelp
Dette skriver jeg under på
Et meget bra dikt av herr torstein.

GjenopprettetMedlem
Det dristige valget
Den dypere reisen
Ravnefar og Mor Kali
leder oss kjærlig
Dypt inn i illusjonene
så de kan briste
oi her var mange godbiter

(en bit av kaken)
GjenopprettetMedlem
jess, kaken er go den, men ikke alltid, om en spiser hele kaken alene og ikke har vett til å dele den i stykker

, noen ganger føles det godt å gjemme seg med kaken alene, betryggende, for da trenger en ikke å utlevere noe som helst til noen...enkelte ganger kan det være lurt å ha noen å dele med....jaja, vet ikke...men diktet var fabelaktig bra
sier ho marihøna så e gått i boks...uff, noen ganger så e d bæst å gruble i ensomhet og ete hele kaken sjøl

psbot [Picsearch]
Det der gikk rett i hjertet og snakker til meg om kjærlighet
Æ nøyer meg
ikke med ett stykke
noen ganger blir man tilbudt smuler
kansje man kan samle allle smulene man har fått tilbudt
til en hel kake
(når man finner noen å dele med)
GjenopprettetMedlem
Mange gullkorn her
Denne traff meg spesielt :
"Vi får kaken
når vi mister alt"
GjenopprettetMedlem
hm, nå fikk jeg veldig lyst på sjokoladekake.