Anonymous
Takk for gode ord Maxius klem bast
GjenopprettetMedlem
Takk Bast!

Du sier alt selv og mye mer i skriften du har under ditt bilde! Takk!
Maxius
Anonymous
"Maxius":
Sinnet er komplisert. Sinnet vil ofte være noe annet enn hjertes sanne kraft. Å gjenforene hjertet med sinnet er sjelens store ønske, da vi vil tale menneskets sanne språk. Et språk som handler om gjensidig respekt og kjærlighet. Leser du noe du er uenig i kan det gjøres på to måter. Den ene måten er sinnets vei og den andre er hjertes vei. Sinnet reagerer ofte på en litt nedlatende måte og viser mangel på respekt mens hjertet utforsker og bruker sinnet til å stille reflekterende spørsmål tilbake. Det er kjærlighet og respekt. Det er den store forskjellen på hjertet og sinnets funksjoner. Sinnet er fastlåste mønstre mens hjertet alltid ser håp og muligheter. For hver gang man gir slipp på en av sinnets mange funksjoner jo nærmere kommer man hjertet og sjelen. Det skjer for mange uten at en er klar over det. Man behøver verken titler eller diplomer for å få bekreftet sin sanne eksistens av sjelskraft og universell tilhørighet. Hvorfor bli en mester når man bare kan si jeg er den jeg er og være stolt av det? Igjen noen tanker fra mitt enkle sinn.
For meg er det ikke noe som heter Sinnets vei eller Hjertets vei. Da begir man seg ut i fallgropenes dal av negativ ego-mønstre. Fordi det er måten vi programmerer og mater sinnet på som er avgjørende for vår utvikling og ikke minst erfare høyere former for bevissthetsnivåer. Det det handler om er å følge sin sanne natur og fulle potensialet som mennesket - og det ligger i høyere selvet en blåkopi om at vi mennesker er lys- og kjærlighetsmestre. Og da velger de fleste å gå en vei midt i mellom og tør ikke og våger ikke å følge sitt fulle potensialet og skylder på sinnet som noe svakere enn Hjertet osv.....Negativ ego er en veldig slu rev. Det handler ikke om å være en annen,som Jesus f.eks. Å følge en vei som handler om å følge sitt fulle potensialet som mennesket her på Jorden så vil man lettere "se" og erkjenne diverse negative ego-mønstre og tilgi - og gi slipp. Hva er det som er så farlig og skummelt med å følge sitt fulle potensialet? Hva er det som holder en tilbake?For de fleste er å tørre å våge å smake på høyere bevissthetsnivåer som det å være en lys- og kjærlighetsmester. Det ligger i våre gener - det er en blåkopi som ligger i vårt Høyere Selv og smelte sammen. Og løse opp alle negative ego-mønstre(fra tidligere liv) og all karma.
Etter at jeg har programmert meg til å følge mitt fulle potensialet som er i samsvar med blåkopien i Høyere Selvet så vil man ikke ha en tilhørighet til en åndelig retning - men være uavhengig av alle åndelige retninger. Man vil lettere være åpen og lære noe nytt som jeg ser det - og ikke minst være mer bevisst på negative ego-mønstre,som man skal gi slipp på om man skal være 100 % ett med sitt fulle potensialet - som lys- og kjærlighetsmester. Kjærlighetskraften er byggestenene - grunnmuren - men sinnet - tankene er skaperen,byggeren og snekkeren. En kan ikke med kjærlighetskraft alene utvikle telepatiske egenskaper som er vanlig når man blir ett med sitt fulle potensialet og da er det ingen grenser i dette Univers. Sinnet må være med når man skal utvikle seg som mennesket. Negative egoet er uhyre slu og det å bare følge hjertet er en fallgrope i seg selv som jeg ser det. En skal følge hjertet - men om man programmerer sinnet sitt til å følge fødselsretten til å være et menneske - ang blåkopien i Høyere Selvet vårt,som ønsker å smelte sammen med vår bevissthet og da må sinnet være like mye med som hjertet. Og mange andre deler av oss selv.
Så man velger ikke Hjertets vei eller Sinnets vei i min bevissthet. Man velger å følge det fulle potensialet hos oss mennesker - smelte sammen alle deler av oss selv med Høyere Selvet eller negativ ego-vei. Mange åndelige lærere,veiledere,spirer osv...går ofte i en fallgrope her - inkludert undertegnede har gjort det men etter å ha justert programmeringen i mitt Sinn på å følge sitt fulle potensialet så forstår jeg lettere denne type fallgrope. Å være en mester over alle sine tanker,følelser og sin kropp. Da er man ett med sitt fulle potensialet. Hvorfor gjøre noe halvveis som bare tiltrekker seg stagnasjon og ikke noe særlig utvikling i ens bevissthet? Hvorfor ikke bare følge det som ligger relatert i vår blåkopi - som Høyere Selvet har om oss mennesker? Å smake på høyere bevissthetsnivåer og følge sitt fulle potensialet uavhengig alle åndelig retninger krever endel av oss - helt klart. Og hvordan vi programmerer vårt sinn. Det betyr uendelig mye. Og har man en solid grunnmur - kjærlighetskraft - så vil endel ting gå av seg selv. Men mye hardt arbeid må til helt klart.
Å få tilgang til høyere bevissthetsnivåer krever at vi programmerer vårt sinn til å løse opp alle negative ego-mønstre og følge 100 % det Høyere Selvet vårt vil at vi skal følge. Den indre veilederen/intuisjonens vei er Høyere Selvs vei. Og transcendere alle negative ego-mønstre så vil man se hvor uendelig mye Universet har å by på av nivåer og innvielser uten å være avhengig av en åndelig retning. Det å være uavhengig er nøkkelordet her. Følge sin vei og bruke de metoder og verktøy for å følge sin vei.Jeg programmerer meg til å følge Høyere Selv sin vei til det fulleste og det er å følge lys- og kjærlighetsmester-veien. Og alle mennesker(de fleste er jeg sikker på) har erfart å følge sin lys- og kjærlighetsmestervei i gamle sivilisasjoner i det gamle Egypt,Hellas,Peru,Mexico og England blant annet. Det er å programmere sitt sinn til å hente tilbake det en erfarte da og jobbe seg videre til nye nivåer av bevisstheten.
Jeg håper det går greit at jeg skriver dette for moderatorene.