Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Sentrifugen
Bang!
... og
i bevegelse virvles
en serie hendelser
river ned
kastes ut
lar seg ikke stoppe
sentrifugalkraften
har 1400 omdreininger i minuttet
slynger over vann
til nytt land
en sliten klut
Stille etter stormen
vridd til å tørke
i friskere luft.
Hilsner fra Tåkedisen
GjenopprettetMedlem
Hærleg språg å et
Nydelig dikt med m a g e f ø l e l s e.

GjenopprettetMedlem
"Tåkedis":
en sliten klut
Stille etter stormen
vridd til å tørke
i friskere luft.
Den kluten slapp unna tørketrommelen, forstår jeg ...
Anonymous
Etter 1400 omdreininger i minuttet,
vil nok magefølelsen være ganske så...ja, ikke vet jeg!
Stilig dikt!

Anonymous
sentrufugen satte i gang her, forfriskende når jeg leste dette,satte energien igang,rundt å rundt ut med gammel opphopet ubrukelig energi, nå er det tid for saltvanns bad. å frisk luft i morgen,og bang renselsens gang. en fin måte å se ting på takk bast.
GjenopprettetMedlem
Takk for fine svar. De varmer
Diktet var et forsøk på å beskrive de siste måneders (les års) hendelser der jeg slenges ut i verden og endringer tvinges frem enten jeg er klar for det eller ikke. Slikt blit man som en utslitt klut av, skvist tom for krefter... men men.. nå roer ting seg forhåpentligvis ned igjen. Jeg vet mange har liv der lite skjer og at de ønsker endringer, men jeg.. begynner å bli kraftig lei av å slynges rundt i stadige endringer, for her går det unna i 1400 omdreininger i minuttet.
Så nå ber jeg om å få ro for en stund fremover slik at jeg kan begynne å finne meg selv igjen.
Hilsner fra en ufrivillig nomade

Anonymous
ikke for at jeg kan sette meg inn i din sitvasjon,
men det kommer inn her at du er en sterk å åpen kanal, og beskjed fra andre siden at de har det bra og at du må ta vare på deg selv.og at det sendes deg kjærlighet.
ikke vet jeg hvorfor dette kom til meg,om det sier deg noe, men en ting er sikkert,
jeg ønsker deg fred å ro så du kan få den tiden du trenger som du sier til å finne deg selv.
klem bast
GjenopprettetMedlem
Takk Bast for svaret. Tårene piplet frem her. Jeg skal forsøke så godt som mulig å ta vare på meg selv og å forsøke å finne så mye fred inne i meg som mulig. Ja, jeg har visst alltid vært svært sensitiv og mottagelig, men det er ikke alltid jeg skjønner meldingene jeg får. Ofte mistolker jeg meldinger ved at jeg setter meg selv i sentrum, også når det ikke handler om meg. Lettere confused.... ja, ja...
Jeg skal huske på det du sa om at de tenker på meg, spesielt når alt kjennes for tungt. Det var en trøst.
Fikk endelig lest
Trommereisen av Ailo. En vakker og spennende bok med mye visdom i. Landskapet og tiden lever og jeg er en del av det. Det er også en trøst. Vi er alle en del av noe større og av en slekt.
Dette er det ikke alltid like lett å forstår når ting skjærer seg i mellommenneskelige forhold. Kanskje meningene blir tydeligere etterhvert?
Nå er det iallefall:
nye landskap
nye naturvesener
nye energier
Jeg håper stedet her tar meg vel imot og at jeg lærer å elske naturen her likt jeg elsket den der jeg kom fra.
Takk igjen for det fine svaret.
Hilsner fra Tåkedisen