Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Jeg sitter som
naglet foran teven
og ser på en
never ending crime story.
I det helter og skurker
fyrer løs
tar jeg til å le høyt.
Jeg skrur av og
unnslipper selve skurken:
the killer of my time.
a
GjenopprettetMedlem
Tven...killer of the time!
Dette diktet likte jeg!

Anonymous
Noen ganger gjør krimmen
utenfor meg selv
så innmari godt
da slår jeg på TVknappen
og krimmen i mitt indre
får en salig pause
før den velter seg
i egen gjørme
på nytt
puh
utsloknet ligger jeg
utstrakt på sofaen
og våkner
utmattet og stiv av skrekk
midt i svarte natten
slapp ikke unna denne gangen
heller
GjenopprettetMedlem

Dette er eg hjertens enig i.
TV -appararet er siste åra blitt eit støvete møbel her,og eg er glad til.
TV er for å slå ihjel tid,ikkje carpe diem.
Ja,faktisk er det meir nyttig å klippe tåneglene og lese telefonkatalogen.Sortere truser og sokkar.
Kva kan vel den "klårsynte sjamanen" lære av Jerry Springer og Farmen?
Men eg har ein teori!

Td. om desse kveldsseriane om massemordarar,jævelskap og mugne skjelett i skogen.
Det er dei som er mindre bemanna enn oss? som her søker sin
frykt,sin
egodød,sine
verste mareritt osv.
Som går desse utsiktene i møte,for å forberede seg på det værste,så det ikkje blir det værste og dei slepp å gå uventa i kne.For kven vil vel
det?
For livet
er tøfft,og Grey`s Anathomy,Frustrerte fruer,Farmen og Supernanny forbedreder oss på det me veit skjer alle,unnteke OSS.Før det skjer.Sjukdom,skilsmisser,delirium,død og pinsle ,mytteri og umulege ungar.
Så kvifor ikkje ruse seg på adrenalinet frå 24 Hours,og vite at så lang tid tek eit dommedagsdøgn i hjernen på helten?
Og filmen Independence Day trur eg er sponsa av NASA som
veit at ein dag sneiar ein altfor stor komet den vesle kloden vår,og forbered oss på at nokon må ofre seg.......der ute i rommet...for å få dingsen på rett kjøl!
Kanskje kan ein samanlikna fjersynsapparat med eit slags live "mahakala -shrine" som når alt kjem til alt beskyttar oss stovegrisar ved å vise oss den ultimate røyndom, som når alt kjem til alt likevel lærer oss noko om livet?
eeh... nei,det var kanskje feil...... pusle pusle.....
GjenopprettetMedlem
Yepp, tven = killer of the time and spirit
Jeg likte dette diktet ailo.
Har selv vært uten tv i en del år. Liker ikke lyden og jeg liker ikke at den stjeler så mye tid. Når det kom flyttende noen barn inn i dette huset, så måtte vi kjøpe en tv. Vi grudde oss veldig til den investeringen - nesten 7 år uten TV - hjelp. Vi fant imidlertid en bra løsning og det var at vi kjøpte trådløse øretelefoner - noe som er helt supert. Men ungene husker heller ikke at de skal slå på tven når den ikke står på hele tiden. Når de ser et program så skrur de av kassa så fort det er over. Så på en måte er vi ganske tv frie enda. Heldigvis.
RITA
GjenopprettetMedlem
Hva faen er teve? Er det sånn hjernevaskings-dings som ligner på data-monitorer??

GjenopprettetMedlem
Video killed the radio star

GjenopprettetMedlem
Youtube killed the video star
http://youtube.com/watch?v=6HWeKrm3Kqw