Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
...vi blir det vi tenker...
...når det er tungt å være menneske er det en stor trøst å vite at vi lever kun i en illusjon der vi skal hente erfaring. En god resept mot "tungt-å-være-menneske" er Neale Donald Walsch's sine "Himmelske samtaler"-bøker
...eller "Hemmeligheten" (the Secret) - der kan man også plukke opp mye positivt.
GjenopprettetMedlem
"Alve Mor":

"Final Tribe":

Kvifor vart ikkje eg like populær her no? :innocent2:
Skal den himmelske gjenklang kun gjelde dei som speigler kvarandre,eller dryp det kanskje litt kjærlege tankar på dei som ikkje er så vidarekomne og? :innocent2:

Du ble litt populær hos meg i denne tråden hvertfall :P Jeg slår et slag for "Slem og god på en mer bevisst måte" hærlig sagt!

Silva: Opplevelsen av maktesløshet. Det er kanskje greia her?......og den kan nok sitte hardt i kropp og sjel også. Vi har som mennesker ofte opplevd mye maktesløshet. Og sjela har opplevd så mye maktesløshet at den nærmest er svimeslått kanskje?

Nettopp! Maktesløsheten over å ikke kunne gjøre noe! Mulig svimeslått...men jeg kjenner heller en følelse av uforståendehet...over det som skjer...når man vet at vi alle har ressurser til å kunne handlet annerledes!
GjenopprettetMedlem
"Geronimo":

...vi blir det vi tenker...
...når det er tungt å være menneske er det en stor trøst å vite at vi lever kun i en illusjon der vi skal hente erfaring. En god resept mot "tungt-å-være-menneske" er Neale Donald Walsch's sine "Himmelske samtaler"-bøker
...eller "Hemmeligheten" (the Secret) - der kan man også plukke opp mye positivt.

Sant at vi blir som vi tenker! Heldigvis er jeg mesteparten av tiden
glad og elsker livet med alt det gode og det vonde!
Mye rikdom i erfaringer å hente her nede!

Men jeg syns det er viktig å sette litt fokus på det som skjer.
Alle ønsker selvsagt fred og glade danser i evighet her
på jorda...men slik er det ikke!

Derfor skrev jeg diktet...i en blanding av avmakt uten
å kunne gjøre noe...samt å sette fokus på at
livet er ennå ikke

enn dans på roser...

illusjon eller ikke....for det er hva vi opplever her og nå, i dette liv!

Jeg skal få meg de bøkene...takk for tips!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Medfølelse er vel en av tingene som gjør oss til mennesker,ikke sant?
Selvsagt er det tøft med alt det vonde som skjer,men jeg tror nok det har med utvikling for mange mennesker å gjøre. Uansett hvor fælt det høres ut.
Som jeg har som underskrift: Det gror blomster også i oppoverbakke  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jag tycker faktiskt att det är himla kul att vara människa...  :wub:

Faktiskt.
Anonymous
selvsagt er det kult å være menneske Orre

akkurat nå har jeg det kjempe bra etter å ha fådt gode tanker fra sonen det skal bære meg som vinden
i møte med virkligheten vi lever i. å det jeg blir nødt til å møte.
på flate batterier starter bilen ikke, men denna kjærra her blir ikke god å stoppe når først det gamle
treskleverket er starta, av kjærlighet fra dere
klem bast.