Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Drømmen fører meg ned i ruinens dal.
Gulvet er dekket med gras, en seng har jeg laget meg, her er det også gras oppi,.
Jeg og et barn rusler rundt ruinene av et hus, huset er dødt men alt gror så enormt,
også makker, de vokser mens vi ser på, her er det god jord tenkte jeg,vi tar på makkene å studerer,alt har en fuktig konsistens,
etterhvert legger vi oss, rottene svirrer rundt oss jeg sier svisj... for ikke å urolige barne for om rottene skulle kommet over oss,
en åpning i muren rett over sengen kommer de i fra, hele tiden må jeg vokte men er ikke redd, men plutselig så kommer det en spesiell frosk
fra samme åpning, denne er liten å flott i fargene, og denne lille frosken gav fra seg en veldig klar lyd,
jeg reiser meg opp og tar den ned fra murtaket som står igjen fra ruinene,tar den i mine hender,
da forvandler den seg til normal størrelse, og i de flotteste farger.
Jeg viser barnet frosken, og vi står begge å beundrer den,.....
GjenopprettetMedlem
I boka til Kenneth Meadows - "Lær å forstå og praktisere shamanisme" står følgende om frosken :
Frosken er et symbol på shamanismen. Den lærer deg hvordan man skal "hoppe" fra et nivå til et annet -
fra materalisme til åndelighet og fra en lære til en annen og finne sammenhengen mellom dem.
Frosken stiger i voksen tilstand opp fra vannmiljø (væskernes verden) til jorden (soliditet og sikkerhet).
Som kraftdyr kan frosken hjelpe deg med å akklimatisere deg til et nytt levevis eller bare et nytt
synspunkt. Dens kraft ligger i å kunne harmonisere deg med enhver ny situasjon. Frosken har også
med komplettering å gjøre - næringen av selvet - med å passe på deg selv. Så den kan hjelpe deg med
å bli kvitt en eventuell negativitet og til å gjenopplade ditt sinn og din ånd.
Vann settes i forbindelse med absorbering og spredning, og frosken kan hjelpe deg med å vaske bort
ideer og inntrykk som kunne legge seg i veien for din utvikling. Frosken kan hjelpe deg med å ta hoppet -
å få mot til å begi deg ut i nye foretag og akkseptere den nye måte å leve på som hører med.
Nøkkelfaktoor : Evnen til å tilpasse seg.
Hexedoktor'n