Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Igjen kommer lammelsen...har lært meg nå at med den...kommer det noe ubehagelig i etterkant.
Jeg drømmer jeg er her hjemme hos meg selv. Har kjæresten og hans to barn på besøk. Vi har lagt oss.
Ute i stua sover guttungen på sofaen. Vi våkner av at han snakker i søvne. Men ikke med sin egen røst.
En mannsrøst, hes og mandig. Får ikke med meg hva han sier. Vi går ut i stua for å sjekke hva som skjer.
Guttungen sover, en vegg av en enorm sterk kraft møter meg, å slår meg helt ut. Jeg blir helt fortumlet,
omtåket og virkelig ubehagelig. Kjæresten min forstår ikke hva som skjer og tror jeg har blitt syk.
I et glimt får jeg se en mannsperson sitte naken ved spisestuen. Han titter på meg og gliser ondskapsfullt.
Kraften er vannvittig stor. Den slår mot meg, i ett kort øyeblikk blir jeg satt ut, for jeg aner overhode ikke
hvordan få denne karen ut, med egen hjelp.
Kjæresten min besvimer helt plutselig. To ganger. Jeg forstår at *besøket* slår oss alle ut. Så jeg jager alle tre tilbake
til soverommet, lukker dem inne og går tilbake til stua for å kjempe mot denne mannen. Jeg er sint. Fryktelig sint, ikke redd.
Kjenner jeg er fly forbannet over at denne *gjesten* bare kommer og gjør som han vil, som slår oss alle ut med sin kraft.
Jeg angriper mannen. Vil ha han ut, vekk og langt bort. Jeg er så møkka lei av å kjempe mot slike krefter. Å de blir sterkere
for hver gang. Han er ikke lett å ta. Han er som luft, det ene øyeblikket har jeg ham, i neste har jeg bare luft mellom hendene.
Jeg blir ennå sintere. Tilslutt skjer det noe rart. Jeg har taket på ham. Jeg bender ham ned i gulvet, å jeg sparker og slår.
Men så ser jeg at det er meg som ligger på gulvet og blir sparket og slått. Å jeg tenker....hvem er jeg da som sitter på meg?
Jeg blir skremt. For jeg vil overhode ikke assosieres med denne kraften.
For den er rett og slett uforskammet sterk!
Noen som har en formening om dette?

GjenopprettetMedlem
Spennende drøm, Silva. Umiddelbart tenkte jeg at du denne natten møtte din egen "Skygge".
Kanksje du finner noe nyttig info. her:
http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga155/barnet.html
Utdrag:
Skyggen er på den ene siden [av psyken] vår lastefulle bror fra det bevisste sjeleliv. Det er Kain, Caliban, Frankensteins Monster, Mr. Hyde. Det er Vergil, som ledet Dante gjennom [en del av, red anm] helvete, Gilgamesh¹ venn Enkidu, Frodos fiende Gollum. Den er der Doppelgänger. Den er Mowglis Grå bror; varulven, gråbein, bjørnen, tigeren fra tusenvis av eventyr; den er slangen Lucifer. Skyggen står på terskelen mellom det bevisste og det underbevisste sinn, og vi møter den i våre drømmer, som søster, bror, venn, udyr, monster, fiende og veiviser. Den er alt vi ikke vil, eller kan innrømme overfor vårt bevisste selv, alle de egenskaper og tilbøyeligheter som har blitt fortrengt, fornektet eller som ligger brakk i oss. I en analyse av Jungs psykologi, skrev Jolande Jacoby følgende, «skyggen utvikler seg i takt med egoet; egenskaper som egoet ikke trenger eller gjør liten bruk av, blir satt til side eller undertrykt, og spiller følgelig liten eller ingen rolle i individets liv. Ut ifra dette kan man si at barnet ikke har noen virkelig skygge, og at denne vokser fram og får markerte trekk parallelt med at egoet finner stabilitet og råderom.»(1) Jung sa selv, «Alle bærer på en skygge, og dess mindre den inkorporeres i individets bevissthet, desto svartere og tykkere blir den.»(2) Jo mindre du ser på den, med andre ord, desto større vokser den seg og kan tilslutt bli en byrde, en trussel, en fiende i din sjel.
GjenopprettetMedlem
Det føste jeg tenker er at du møter en del av deg du er redd for( din skygge som Nny sier), som du kjemper imot.Du bruker alle dine krefter å slåss mot dette i deg selv.
Den sterke kraften kan gjøres om til en god sterk kraft, men da må du akseptere den hos deg selv først.Kanskje ta en reise og se hva du er redd for/slåss mot, hvor kommer det fra osv ?
Slutter du å kjempe imot, vil den kanskje bli en enorm ressurs for deg. Alt som er en del av deg, kan du gjøre til hva du vil.
Det er en viktig drøm,tror jeg. Den sier deg noe om hva du kjemper imot ubevisst/ bevisst.
Du skriver
uforskammet sterk kraft, hehe. Sterk kraft betyr ikke at den er dårlig, eller at det er skummelt å ha sterk kraft. Jeg vet om mange sterke personer, som har en
god sterk kraft. Det er kanskje på tide for deg å møte din egen kraft, og ikke være redd den ?
lykke til! veldig spennende arbeid

GjenopprettetMedlem
Takk NNy og Malaika!
Godt å lese det dere skriver, for det samme har slått meg. At jeg møter min egen skyggeside. Kanskje på tide, hehe!
Med uforskammet mente jeg at denne kraften trengte seg på oss, å slo oss helt ut. Å jeg liker ikke påtrengende energier, hehe.
Jeg skal iallefall se nærmere på dette. For jeg å tror denne drømmen hadde et viktig budskap! Har nok ikke hatt tid til å vie
åndeverden nok oppmerksomhet, så denne var kanskje et hint, hehe!
GjenopprettetMedlem
Sterk drøm og jeg forstår at du syntes deler av den var ubehagelig. Men, hvis jeg var deg, ville jeg, på en balansert og god dag, tatt å meditert over den og møtt alt i den med den største fryktløshet, fravær av sinne og med maksimum kjærlighet.
Jeg fikk en assosiasjon på at den nakne mannen kunne sendes over med bruk av trommereise, tromming eller ren kjærlighetskraft.
En teknikk jeg bruker av og til for å lage harmoni med meg selv, er å lage et symbol av ubehage eller vanskeligheter som dukker opp, enten det er en person eller en følelse. Tar den med til mitt indre som, lager et symbol av det (f.eks. en klump med leire eller stein eller lign. )og belyse den først med masse lys (lystunell) og så plasserer jeg den forran meg og belyser den med tre krefter. 1/3 humor, 1/3 kunnskap og 1/3 kjærlighet. Sitter med det helt til klumpen eller steinen løser seg opp og viser meg hva som er inni.

Ofte kommer det frem edelstener, blomster, krystaller o.l. Plasserer de på et fint sted inne i mitt indre rom når jeg er ferdig.
Lykke til!
Klem fra Rani