Vil bare først nevne at i går kveld var jeg på et møte med en gruppe kvinner jeg ikke kjente fra før. Jeg skal holde datakurs for dem. En av dem virket likevel veldig kjent, minnet meg antagelig om noen, men jeg klarte ikke komme på hvem.
Ellers er jeg inne i en vond tid i ekteskapet, og da jeg la meg ba jeg om å få styrke og hjelp via drømmer til å komme meg gjennom dette.
Dette var hva jeg drømte:
Jeg er på tur til møtet sammen med de samme folkene jeg virkelig møtte på kvelden.. Vi går inn i et hus og opp trappene, og kommer til ei glassdør. Døra er låst, og vi banker på flere ganger, hvorpå noen kommenterer at det er ingen der. Men så ser jeg at jeg sitter en dame der i gangen, og påpeker det for de andre. Men de overhører meg. Jeg sier det på nytt og på nytt, men det viser seg at de ikke ser henne. Jeg blir helt overgitt, for hun sitter jo der helt klart og tydelig rett foran dem. Jeg vinker til henne og hun bare smiler.
På et eller annet vis kommer vi oss inn i gangen der likevel, og jeg strener bort til henne, og vil vise de andre at hun er der. Men de ser henne jo fremdeles ikke, og da sier hun at det er bare jeg som kan se og høre henne, for hun er et spøkelse. Mener du at det er bare jeg som kan se deg, spør jeg, og hun bekrefter det. Jeg ser forundra på henne, for hun ser helt vanlig ut, helt fysisk, men jeg tør ikke ta borti henne for å kjenne etter om hun har en fysisk kropp. Det rare er at dette er den samme dama som jeg syntes virka kjent på møtet kvelden før.
Jeg får forklart de andre at hun er der, og at de ikke kan se henne, og de godtar det helt uten videre, og vi kommer fram til at jeg må "tolke" mellom oss.
Vi setter oss ned og prater lenge, om etablering av firma og sånt, tror jeg, men klarer ikke huske samtalen lenger. Typisk nok..