Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
Æ e sanndrømt. Har synes at det e en belastning til tider. I lange perioder dørmmer æ ikke sanne drømmer, så kan det komme perioder der æ får inn "alt".
Min første sanne drøm hadde æ som barn. drømte at min onkel titta inn gjennom soveroms vinduet, med svart flosshat og svarte hansker. Han smilte bare. Æ bodde i finnmark, og han i bergen. noen dager senere fikk vi tlf om at han va dø i en trafikk ulykke.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ædni.
Det er somme tider disse sanndrømme, kan være meget triste, - men vi skal huske på at det også er en del af livet. Du var heldig at få lov at se din Onkel fra Bergen.. Mange har ikke den oplevelse at "gense" en person der dør... Så pas godt på den oplevelse!
Hilsen Shamanen

Anonymous
Ja, jeg er sanndrømt. Jeg har mange ganger synes det har vært en stor belastning, men nå har jeg akseptert at slik er det bare. Den fineste drømmen hadde jeg da min mor lå på sykehus i koma etter et hjerneslag. Om natten fikk jeg et møte med min kjære mamma ute i universet. Vi fikk snakket ut om ting som lå oss på hjertet, og min mor trøstet meg og sa at nå måtte hun dessverre dra. Jeg fikk takket henne for alt, og gav henne en stor varm klem og vålknet kl.01 om natten med tårer nedover mitt kinn.
Dagen etter døde moren min uten å ha kommet til bevissthet. Men jeg hadde jo fått tatt farvel, og jeg vet hun har det bra på den andre siden. Hun besøker meg jevnlig nemlig, både i drømme og her i huset!

Francis [Bot]
Hadde en periode på 1/2 års tid hvor jeg var sanndrømt om døden. Hver gang jeg drømte om noen som døde, så døde det en som jeg kjennte. Litt trist å våkne opp om morgenen å lure på hvem som dør i dag..
psbot [Picsearch]
kjære maeve
når sånne ting skjer, som med moren din, da e det jo utrolig vakkert., selv om det også kan være vondt.
vakkert.
kjære ulva
det e det æ også mener m å være sanndrømt. Det kan komme sånne ting som ikke e så artig å vite om, men visst man feks.drømmer om noen som skal dø, da bruker æ tid på å be om at de skal få en lettere overgang til d neste livet, eller dit dem skal. Det har iallfall hjulpet meg m å godta at æ får sånne drømmer. Man kan hjelpe dem litt på veien.
Francis [Bot]
Ja der sier du noe ædni. D har æ faktisk ikkje tænkt på...
Snappy [Bot]
Jeg tror da de fleste drømmer forteller sannheten, oftest om oss selv. Ikke for å være pirkete, men kan ikke dette kalles varseldrømmer?

Kom til å huske en drøm der jeg ble den berømte ørna, men det er ikke poenget her. Jeg landet i alle fall på et hustak og gikk inn en dør på taket. Ned i en stor trappe oppgang så jeg den avdøde moren til en god barndomsvenninne. Hun sto i et vakkert lys, men virket både forvirret og unnvikende. Jeg spurte henne hva hun gjorde her, for jeg visste jo i drømmen at hun var død få år tidligere. Først svarte hun ikke, så bare bort. Men så sa hun: -Si til NN at jeg er alltid her og passer på henne og guttene hennes! Så våknet jeg. (Min venninne har to sønner) Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, men jeg ga beskjeden videre, og min venninne takket. Moren hadde snakket mye om og med de døde, de siste månedene hun levde. Hun var irritert fordi ikke andre så "dem". Like etter dette fikk jeg vite at min venninne ble slått av ektemannen sin, noe som hadde pågått jevnlig i alle år. Antagelig klarte ikke moren å kontakte sin eneste datter fra den andre siden, men kom til meg i steden. Det var en fin opplevelse, og en bekreftelse på at de følger med oss.
psbot [Picsearch]
kall det ka du vil, æ tror folk skjønner ka vi mener uansett.

Æ mener jo at det e en forskjell på sanne drømmer og andre drømmer. Drømmene har alltid noe å si deg, men " sanne" drømmer sier deg noe om det som skjer andre også. Æ drømte feks. om den store diskotek brannen i sverige, der mange ungdommer omkom. Strigråt da æ våknet, og hadde røyklukta i nesen ennå. Hos meg vises iallfall drømmene på helt forskjellig måte.
Snappy [Bot]
"ædni":
kall det ka du vil, æ tror folk skjønner ka vi mener uansett.
Æ mener jo at det e en forskjell på sanne drømmer og andre drømmer. Drømmene har alltid noe å si deg, men " sanne" drømmer sier deg noe om det som skjer andre også. Æ drømte feks. om den store diskotek brannen i sverige, der mange ungdommer omkom. Strigråt da æ våknet, og hadde røyklukta i nesen ennå. Hos meg vises iallfall drømmene på helt forskjellig måte.
Jada, alle skjønner hva vi mener med sanndrømt! He he he! Skal slutte å være pirkometer

Anonymous
Uten å ta for hardt i Hege Elisabeth så visste jeg at du ville komme med det sitatet ”varseldrøm”! Kjenner deg jo ganske godt, og du er nok mer pirkometer enn det jeg er!

Men varseldrøm kan kun tolkes av drømmeren selv, det vet du og det vet jeg. Uten at jeg skal kommentere det videre.
For meg er varseldrømmer gjerne varsel om noen skal dø. Noen ganger vet jeg hvem det dreier seg om, og andre ganger vet jeg det bare ikke. Får bare beskjeden og får like stor overraskelse hver gang.
Man kan få drømmer som advarer deg, men man vet ikke helt hva man advares om. Jeg har den berømmelige katten som kommer i drømme. Jeg har erfart, nå gjelder det kun min versjon og hva katten egentlig advarer meg om. Jeg blir da mer årvåken og på vakt, og da går jeg ikke i fella for å si det på den måten.
Avdøde mennesker har jeg møtt mange ganger i drømmeland, og en episode husker jeg veldig godt. Jeg drømte min venninnes mor som nylig var gått bort. I drømmen sier hun ”lureri”, og så får jeg plutselig et syn i drømmen, min venninnes brødre som flirer ondskapsfull. Da jeg våknet var jeg helt ut av meg altså. Jeg ringte venninna mi, hun er som en søster for meg. Sier til henne: - Er du klar over at brødrene dine skal lure deg? Hun svarte: - Jeg vet det, har nettopp oppdaget at de skal ta fra meg morsarven min, og de har forfalsket mammas underskrift på testamentet. Gjett om jeg var glad for å ha fått beskjed, og venninnen min er også en sanndrømmer.
Det er vår drøm, og det hjelper såre lite at andre tolker for svarene de sitter du på selv.
Når det gjelder slike drømmer om katastrofer så er det fælt, og skjønner godt Ædni om diskotekbrannen. Selv drømte jeg stor båt i brann, og mennesker som døde. Neste morgen fikk jeg på nyhetene om Scandinavian Star. Fikk rett og slett krampegråt av det, det gikk voldsom inn på meg.
Men jeg har fått drømmer som varslet meg om død i min nærmeste familie, så jeg er takknemlig for de drømmene jeg har. Jeg har lært utrolig mye av dem..

Snappy [Bot]
Maeve, jeg må ha jomfruen i mitt stjernebilde en eller annen plass som har med pirkometre å gjøre... Hi hi!
psbot [Picsearch]
æ e jomfru

Anonymous
"Hege Elisabeth":
Maeve, jeg må ha jomfruen i mitt stjernebilde en eller annen plass som har med pirkometre å gjøre... Hi hi!
Jeg vet ikke hvor i stjernebildet du har Jomfruen din Hegemor, men den er sikkert skjult!! Hi,hi.

Ædni, jeg er også i Jomfruens tegn!

Snappy [Bot]

GjenopprettetMedlem
Ja,æ e d...
Har mange ganger drømt om nære slektningers død,og d går ik lang tid før d blir virkelighet.
Men da æ bodde i sverige for 2 år sia,drømte æ at æ va m i en bil,vi kjørte 2 biler i følge.Plutselig kjørte en unggutt forbi begge bilene,men før han kom sæ på si eia sia,krasja han m en møtende.D va i en slak høyresving.
Æ va livredd for at d sku skje nåt m bror min eller søskenbarn.
Ett døgn etterpå skjedde alt d her,men d handla ik om mæ eller nån æ kjente.Æ hadde drømt om en fremmeds død.
Alt stemte,stedet og alle detaljan.
D hele gikk hardt innpå mæ,og æ fikk ik fred inni mæ før han va begravd.
Syns d e litt skummelt å være så klarsynt.
GjenopprettetMedlem
fortiden nutiden og framtiden
eksisterer på samme tid.
så reiser vi bakover og framover,og av og til er vi i nuet.
de døde drar oss dit de vil vi skal se.
åndeverden og drømmeverden er mye virkeligere en den våkne bevissthet.
vi kan virkeliggjøre oss selv ved å besøke åndeverden!!!