Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei :)
Vil fortelle om drømmen jeg hadde i ettermiddag, tok meg en blund da. Flott hvis noen kan kommentere drømmen.
Jeg drømte at jeg var i kirken, husker ikke hvem jeg satt sammen med, men hadde også min yngste sønn med.
Det kommer opp på en skjerm fremme i kirken, og der står det en dato (som jeg ikke husker), det er et varsel om at jorden vil gå igjennom kraftige rystelser. Mens jeg leser dette hører jeg en brummende lyd (aner ikke hva slags instrument det var), og jeg hører tromming. Det har kommet inn mange indianere, noen samler seg bak i kirken, og noen går frem. Et par stykker står på siden av meg, jeg forstår det slik at de skal mildne denne rystelsen, de holder hendene i en bønnestilling og begynner å synge. Jeg gjør det samme, men allerede da kommer disse rystelsene, mye tidligere enn forventet. Det er som å være på en båt i høy sjø, det gynger kraftig.  Indianerene nynner kraftigere, og vi blir hevet litt over bakken, slik at vi ikke skal kjenne disse rystelsene så godt. Jeg blir litt bekymret for min lille sønn, som springer rundt i kirken, men får signaler om at jeg ikke skal bekymre meg om det.
Når vi er ferdig med det, (da har jorden roet seg)  går alle de andre bort og setter seg i en sirkel, jeg er først motvillig, men går til slutt jeg også , etter at en mann har kommet og hentet meg (morsk i fjeset fordi jeg ikke kom med en gang).
Her skal vi visst igjennom en seremoni. Så våkner jeg da av drømmen, trodde jeg. Min samboer kommer og vekker meg, og sier han må snakke med meg, han har også hatt en visjon. Men jeg drømte dette også.
Noen som kan tolke dette?
Jeg var i kirken før i dag, så er sikkert derfor jeg drømte at det var i kirken.
SEO Crawler
min mening er at det mest sannsynlig er et forvarsel, en synsk drøm. hvis du noengang har hatt slike før (kanskje har du det, jeg vet ikke)
så er sjansen større. nylig var jeg i kontakt med en meget dyktig og seriøs kvinne, hun hjalp meg, og i sin analyse over noen av mine greier (pr avstand, uten annen info en personalia) nevnte hun en lignende drøm/visjon. som hun hadde hatt nylig.

indianerne er "earth keepers".  de holdt/holder jorden hellig.

det er nesten litt fascinerende hvordan så mange i vår kultur fullstendig mistror urter/naturmedisin, men samtidig fullt og helt tror på narkotiske planters skadeeffekt.  jeg tenker: "det er den gml. "trolldom", naturen kan kun gi oss "gifter"..."

hvitløk, f.eks. den er kraftig. kjøpte den mot forkjølelse og fikk i nord-norge høre "ja, det en no vel mest i trua..."    snakker om ignoranse!

hvis de ikke tror på mulig effekt av løvetann, kamille ++  brenner jeg for å si "ja, vi må vel bare legalisere opium, det er jo en plante og kan umulig ha noen reell virkning.."

jeg vil med dette uttrykke min undring over at naturen kun synes å være kilde til "farlige" ting, ikke rart vi tar så dårlig vare på den.

(dessuten kan jo alle ting være "gift" eller "medisin", det er bruken som avgjør)

samme med seksualitet:  forakt og negativ innstilling til sex leder til forakt for kvinner, og jorden er jo "mor", feminin.

(her har igjen dualiteten fått svingningen over andre veien; nå skal vi ikke få et ledig øyeblikk for pupper, lår og avanserte varianter, og jesus synes å vinne bredere appell etter at han blir fremstilt som en av oss "knullere"...hva om "the higher man" kunne nyte skjønnhet i homeopatisk forstand uten å frykte det, ei heller være en gra "humper"....skjønt det hadde vel gått an, på en fin måte, men hva er behovet når bevisstheten er helt fremme der hvor den kan nå, i permanent enhet med store ånd. "probably an enjoyable state of consciousness"

bibelsitat: "jeg har overvunnet verden" - og "verden" i tarot er en naken kvinne.  (personlig tenker jeg ikke å overvinne verden ennå, ring tlf nr XXX XX XXX.... det er ennå tiiid...kanskje var det det disse rystelsene symboliserte  :wub:

med full aksept av seksualiteten, kan også muligheten (om enn sjeldenheten) for sølibatet godtaes. ellers er det dualitet, og det er jeg villig til å krangle på...)

...........

jeg leser egne ord, og skjønner det er natta...

alt godt!

t
Anonymous
Hei torstein :)
det er mulig at det kan være et forvarsel,men jeg ville foretrekke at det ikke var det. Jeg går utifra at drømmen handler om meg selv, og at det er noe jeg må jobbe med. denne drømmen var så klar og tydelig, og jeg har gått og tenkt på den i hele dag,har hengt meg litt opp i den ja.
Jo, jeg har vært sanndrømt noen  få ganger, det skjer ikke ofte.
Til det med urter, det har jeg ikke så stor erfaring med, hvitløk vet jeg er bra. Det er jo en vidunderkur, i mange tilfeller bedre enn pencillin, da det kan forebygge mot virus. jeg hører det motsatte i nordnorge, her ivrer de fælt for hvitløkens vidunderlige kur. Ellers tror jeg på tankens kraft, det man tror skaper man.

Takk for at du kommenterte drømmen min på en morsom og interrseant måte :biggrin:
En god natt til deg
GjenopprettetMedlem
Hus/bygninger symboliserer deg selv. En kirke kan da være  den åndelige delen av deg selv. Kanskje du åndelig kommer til å oppleve en "rystelse" og har assistanse fra dine Indianer-hjelpere?

Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
jada, la oss tro (og håpe!) den er symbolsk. (ble litt grepet av synkronisiteten)

det er en sterk drøm, nyttig og rik på metaforer
Anonymous
"Stridshjelp":

Kanskje du åndelig kommer til å oppleve en "rystelse" og har assistanse fra dine Indianer-hjelpere?

Mvh Stridshjelp

Ja, det er en tanke. Hmm da trengte jeg nok denne rystelsen.
GjenopprettetMedlem
De underjordiske protesterer mot våre evindelige himmelreiser.
vi må da skjønne at underjorden er like mektig som himmelen over oss.
Jeg har hatt hvaler store som verdensrom svømmende under meg
hele hytta skalv og bevet.
skulle slett ikke tro det var solid grunn under gulvet.