Det jeg ser -det skjer, men er det nødvendig og "ment to be"? Kan man be på forhånd eller påvirke positivt til det beste??? Jeg tror det... VIL tro det..!
For to mnd siden: Havner i et annet menneskes bevissthet mens jeg er halvvåken, det føles som et negativt vakum, nesten som en utrolig sterk magnetisme. "Jeg" krysser en vei, det er mørkt, "jeg" er nesten over, jeg ser kantsten som markerer begynnelsen på fortauet og den grå bygningen bak.
Men "jeg" har det så for jævlig!!! "Jeg" sliter fysisk og psykisk mens "jeg" kjemper for å holde meg bevisst. Tunnellsyn, ustødig, uvel og redd.
Jeg kjemper meg ut av den bevissthet jeg er innom og blir liggende å nærmest hyperventilere. Klam og "litt" ute av fatning forsøker jeg å forstå. Det største spørsmålet er hvems bevissthet dette var..
En ettermiddag knapt en uke senere ringer min mor meg, hun høres "dritings" ut, sier noe med fall, et busstopp, navnet på et kjøpesenter like ved og å hente henne før hun legger på. Hun sa det hun klarte og kjempet virkelig frem ordene.
Jeg vet hvor jeg skal -hadde jo allerede sett det.
Bilturen går fort, det er jo mamma det gjelder..
Minutter senere finner jeg henne liggende på benken i et busstopp.
Jeg må nærmest bære henne inn i bilen.
Hun hadde et seriøst blodtrykksfall.
Ubehagelig opplevelse for oss begge.. men det gikk bra.
Drøm for fem og en halv uke siden: En ung dame står foran meg, blodet renner, ser åpninger. Det ser ut som hun blør fra øyne, øre og munn.
Tre dager senere: På jobb ute på byen, den unge damen får slått et pjolterglass over øyet med så stor kraft at det knuses, hun springer i en slags panikk gjennom lokalet og ut til meg. Hun viser meg.. det bare åpner seg og strømmer ut med blod. Jeg holder over, ber om så inderlig om hjelp.. Ber blodet stoppe -men "kjenner" at det ikke er det viktigste, hjelpen er på "et annet nivå".
Andre kommer til og overtar.
Ringer AMK,
jeg får en nedlatende dame på tråden som etter å ha fått skaderapport henviser til å bruke taxi.
Ingen politipatrulje i nærheten som kan ta over.
Telefonkø hos taxi -tar omgående avgjørelse om at en av oss på jobb skal kjøre henne til legevakt.
Bare mm fra å skade synet -men akkurat det gikk det bra med..
I natt drømmer jeg igjen: Jeg sitter i et passasjerfly. Flyet er hvitt(men det er de jo alle!) Ser ut for å være noe rødt + røde og blå striper, det "føles" russisk men jeg er usikker.. Ombord: henvender meg til en ung dame, prater.. hun har mørkt halvlangt hår, pen:) og hun forteller at hun er (system?)ingeniør. Ser andre omkring som er ute i samme "ærned" som meg, virker familiært på et vis.
Ser bakken under oss etter det jeg tror er take off -det ligner en ganske stor by, ser kaldt ut.
Jeg og "de i samme ærned" må etter en stund forlate flyet.
Jeg "bare vet" der er tekniske problemer med flyet.
Det neste jeg husker er at jeg står på bakken sammen med andre som bryr seg, det er som nede i en dal. Jeg ser flyet kræsje høyt oppe i en fjellside, det er likevel trær der, en eksplosjon, røyk.
Jeg hører radio/tlf-forbindelse med en av de som var med, vet ikke om det er før eller etter kræsjet, etter tror jeg -men vedkommende dør pga av skader og kulde.
Det blir i ettertid en diskusjon om sent redningsarbeide.
Jeg vet ikke hvem de involverte er -men det er uviktig.
Dagen i dag er mildest talt underlig for meg. Undres over livet, vår eksistens og alt som er.
Ber en bønn for det som kan komme til å skje, det kan gå lang tid, kanskje måneder.
Skriver dette som en referanse til virkeligheten.
Kjenner jeg trenger det litt ekstra akkurat i dag.
Føles litt ensomt -men det er greit, har jo valgt dette selv.