Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei.
Jeg drømte noe underlig i natt.. jeg satt i en båt(hurtigbåt) som kjørte på land(?)til og begynne med sto den bare i ro. Der satt jeg da med en dyne i rundt meg og hadde svært lite under, var jo redd for å miste den dyna da  :icon_lol: Jeg hadde med meg mine klær i en veske, slik at jeg ved en anledning fikk kledd på meg mine klær. Folk kom og gikk,selv om jeg av en eller annen grunn hadde trodd jeg skulle få være alene der. Jeg så ei jente som spydde,så jeg fikk ordnet en pose til henne da, jeg likte den spyingen dårlig  :icon_confused: lurer på om et var fordi hun hadde drukket. Jeg hadde også tatt en kake,noe som var til stor irritasjon for han som førte båten, han knøvlet og kastet alle kaker så jeg ikke skulle få flere, jeg hadde visst ikke noe på den båten der å gjøre mente han og så visst ikke spise kakene deres  :icon_confused: Jeg følte meg ubekvem, så jeg begynte å fortelle hvor jeg kom fra og hvor jeg jobbet, jeg visste at ettersom jeg var vikar så hadde jeg faktisk ikke rett til å bruke båten som de andre faste ansatte,men jeg latet som om jeg ikke visste det  ::) og jeg var veldig ivrig på å vise hvor jeg kom fra(min fars hjem) da ble det liksom greit at jeg var ombord og han som førte båten beklaget sin oppførsel ovenfor meg. Jeg sa at han ville nok ikke få noe fiskekort denne sesongen nei (min fam. som solgte dem) (hevngjerrig var jeg du  :icon_redface: )
Jeg våknet da vi hadde kommet til min fars hjem som lå i andre omgivelser enn det til vanlig gjør(?), og hvor jeg skulle av. Jeg var lettere irritert da jeg våknet, mye av følelsen av å ikke være bra nok i meg selv...  Jeg har tolket den delvis selv, men kan være fint å få noen tilbakemeldinger :)
Kan noen her hjelpe meg?

Klæm :)
GjenopprettetMedlem
Vil understreke at drømmetyding er ikke noe jeg gjør mye av, men da jeg leste innlegget ditt, fikk jeg opp klare bilder. Jeg jobber vanligvis med sjamanisme, og der er bilder og symboler mye brukt.

Så til drømmen. Jeg legger inn sitater og kommenterer etter hvert..

Jeg drømte noe underlig i natt.. jeg satt i en båt(hurtigbåt) som kjørte på land(?)til og begynne med sto den bare i ro.

Her er båten ett bilde på hvordan du tar deg fram på din vei i livet. Framkomstmiddelet er ikke ditt personlig, du har latt omgivelsene dine ta styringa. Det er ikke rett for deg og konsekvensen er at du føler at det blir helt feil retning.

Der satt jeg da med en dyne i rundt meg og hadde svært lite under, var jo redd for å miste den dyna da Jeg hadde med meg mine klær i en veske, slik at jeg ved en anledning fikk kledd på meg mine klær. Folk kom og gikk,selv om jeg av en eller annen grunn hadde trodd jeg skulle få være alene der.

Det å være redd, føle angst, for å vise seg naken, er en redsel for å bli sett. Redsel for å vise fram hvem du er og å vise din indre kraft/ styrke. Dette kan ha mange årsaker.

Du har med deg klærne dine i ei veske: du er alltid på vakt, klar til å skjule deg.

Du trodde du skulle få være alene, men opplevde at folk kom og gikk: Det vil alltid være øyeblikk da du ikke er på vakt og at folk får se deg som du er.

Det å stå fram ærlig og uredd og bare være sg selv i sin fulle kraft. Det å stole på at man er bra nok som man er. Det er ikke lett alltid. Vi bærer alle med oss erfaringer der vi ble holdt igjen eller refset/ korrigert bare fordi vi var oss selv. Dette er ikke uvanlig, de fleste opplever det. Og noen opplever det i større grad enn andre.

Jeg så ei jente som spydde,så jeg fikk ordnet en pose til henne da, jeg likte den spyingen dårlig lurer på om et var fordi hun hadde drukket.

Denne jenta er ett symbol på hvordan du ofte forholder deg til andre. Du trår til og hjelper, selv om det er ubehagelig for deg. Og du gjør det også selv om folk kanskje har gjort noe dumt og fortjener det de får. Du er snill, kanskje dumsnill. Vær forsiktig, det kan fort bli til at du blir utnyttet. Ellers er det å hjelpe andre og stille opp for dem, en flott egenskap :)

Jeg hadde også tatt en kake,noe som var til stor irritasjon for han som førte båten, han knøvlet og kastet alle kaker så jeg ikke skulle få flere, jeg hadde visst ikke noe på den båten der å gjøre mente han og så visst ikke spise kakene deres

Når du får/tar litt tilbake igjen fra dine omgivelser (samfunnet) får du dårlig samvittighet. Du føler du ikke har rett til de samme godene som andre har.

Du føler at omgivelsene vil holde deg helt utenfor, at de ikke har noe de er villige til å dele med deg. Du føler at du ikke har gjort deg fortjent til å dele heller, at det som finnes ikke er for deg.

Jeg følte meg ubekvem, så jeg begynte å fortelle hvor jeg kom fra og hvor jeg jobbet, jeg visste at ettersom jeg var vikar så hadde jeg faktisk ikke rett til å bruke båten som de andre faste ansatte,men jeg latet som om jeg ikke visste det og jeg var veldig ivrig på å vise hvor jeg kom fra(min fars hjem) da ble det liksom greit at jeg var ombord og han som førte båten beklaget sin oppførsel ovenfor meg. Jeg sa at han ville nok ikke få noe fiskekort denne sesongen nei (min fam. som solgte dem) (hevngjerrig var jeg du )

Her må du peke på ditt opphav, din opprinnelse, for å kunne føle at du har noen rett til å være der du er i det hele tatt. Som om du ”vikarierer” for dine forfedre i dette livet. At du ikke har den samme retten som de hadde til å være her.

Det som faller meg inn er at du ofte gjør som familie og foreldre forventer av deg, at du ikke går inn i deg selv og prøver å finne ut hva det er DU vil i livet. Det blir på en måte som å leve ett liv for andre, på andres premisser, og du vil kunne få den følelsen av bare å være en outsider i samfunnet og at livet ditt er mest ”på liksom”.

Jeg våknet da vi hadde kommet til min fars hjem som lå i andre omgivelser enn det til vanlig gjør(?), og hvor jeg skulle av.

Kanskje dette kan bety en oppvåkning. At du har begynt å få en forståelse av at du er på vei i en ny retning. Du er fremdeles bundet til det du kommer fra, men du har tatt det til ett nytt sted. Dette kan være en god begynnelse..

Jeg var lettere irritert da jeg våknet, mye av følelsen av å ikke være bra nok i meg selv...

Her sier du det egentlig selv..at du har følelsen av ikke å være bra nok i deg selv. Hold på irritasjonen litt, transformer den til å bli en positiv kraft som kan løfte deg opp fra det som er forventet av deg og inn i det du ER. Inn i DIN kraft.

Ja, dette er det jeg fikk opp… Si ifra da, hvis det var fullstendig skivebom;) Som sagt er drømmearbeid noe jeg ikke ha befattet meg mye med.

Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Tack för en intressant dröm

Om det var min dröm skulle jag tänka så här.
Alla delar av drömmen är jag.

Jag är alltså båten som färdas genom livet.
Jag har valt en ovanlig väg, på land, men det fungerar.

Jag är sårbar, har bara en dyne på mig. Men jag kan ta på mig kläder för jag har i en väska. Jag har inte mistet dem.
Den manliga delen av mig som styr båten tycker inte att jag ska vara där. Jag håller delvis med, jag är vikar.
Den delen av mig som styr båten tillåter mig inte att få del av det goda på denna färden (kakorna).

När jag kommer på att tala om vem jag är, var jag kommer ifrån, ändrar sig allt.
När vi kommer fram, har vi kommit hem, men det är inte som det varit.
Jag skulle tänka, ursprung och mål är det samma och ändå inte lika för det har varit en väg emellan.

Drömmem känns positiv.

Lycka till
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Takk for deres analyse av min drøm.
Jeg kjenner meg meget igjen og noe av dette var nok noe jeg hadde kommet fram til selv også,men ikke alltid lett å sette det sammen, ser jeg har noe å ta tak i her :icon_confused:
Da er det bare å begynne å komme seg på rett vei :)

Klæm :)