Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hmmm….. Kan dere forklare litt mer om reiser/ drømmereiser.
Er det drømmer som framtrer som virkeligere enn drømmer flest….?
Er det noe som kan hjelpe på å sette i gang disse….( uten dop da).?

Disse reiser i våken tillstand; er det evner til å se bilder, en slags visualiseringsteknikk….?
Disse kan man jo styre selv….
Eller skjer det i ren meditasjon ?

Noen tips på hvordan en lettere kan huske drømmer?
Har prøvd med Tarotkort under puta ”Magikeren”, uten virkning.

Søkende Sjelevenn  ;D
GjenopprettetMedlem
Hei  :)

Hvis det er sjamanreise, eller sjelereise, du tenker på, er det flere måter å få til det på. De aller fleste bruker tromme. Tromma gir fra seg lyd og vibrasjoner som man bruker til å "ri" på i reisa. Så er det å finne seg ett utgangspunkt.. Har du ett favorittsted eller kraftsted i naturen, kan du spørre om å få bruke dette. Når du har det avklart, visualiserer du at du står på dette stedet og at det er en åpning ned (forutsatt at det er nedre verden du har tenkt å reise til). Så hopper/ stuper/ faller du ned, inn i ditt indre landskap.

Det er som oftest lurt å ha med seg noen som har litt erfaring fra trommereiser/ sjelereiser fra før, for det er ikke alltid bare rosenrødt å gjøre sånne reiser. Ofte møter vi ting som ligger skjult og fortrengt når vi reiser i vårt ubevisste sinn. Det kan åpne opp for ting i oss som vi ikke alltid er forberedt på å møte. Frykt og redsel er ofte ting som dukker opp og da kan det være greit å ha med seg noen som man kan snakke med og få råd og veiledning av.

Uansett, på en reise er det ikke vi som styrer det som skjer. Og til å begynne med er det ikke sikkert at det skjer så veldig mye heller. Mange opplever å kjenne energier, følelser, ser farger osv. Bilder er noe som kan komme etterhvert. Noen reiser og reiser i mange år uten å se ett eneste bilde. Så det er veldig individuelt.

Meditasjon og reise er to forskjellige ting. I en meditasjon er du i kroppen din. På en reise er det frisjela som er på tur og den kan du sende hvor du vil etterhvert som du får trening.

Og er det noen som har tips om åssen en husker drømmer, er jeg også kjempeinterressert! Det er utrolig sjelden jeg husker drømmer.. irriterende.. :exclaim:

Håper dette var litt til hjelp :)

Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
:eusa_dance:  Veldig forklarende og veiledende, godt beskrevet, Inger Lise!!

Tusen Takk!  :biggrin:

Ja, veldig gjerne tips om teknikker hvordan man husker drømmer!
GjenopprettetMedlem
Kom på en ting som ikke fungerer for meg, men som har funka for mange andre. Aventurin under hodeputa eller påteipet ett sted på kroppen. Aventurinen finnes i flere farger, men de er alle "eventyrsteiner".

En annen stein som er fin for å huske drømmer er Ametyst. Aventurin og Ametyst i kombinasjon kan også være fin, da er den grønne Aventurinen å foretrekke da den fremmer glede  ;D

Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
Takk igjen ...Inger Lise!  :)

Det vil jeg prøve.....Har en masse stener, men har jeg Aventurin tro...  :eusa_doh:

Vet det finnes flere gode bøker om steiner.....
men har du, eller dere andre her inne....
noen link til web-sider med fotos og forklaring over de forskjellige egenskaper m.m.?
GjenopprettetMedlem
Du finner en link her:

http://sjaman.com/forum/index.php?topic=1522.0

Lykke til :)
GjenopprettetMedlem
Kjempefine linker! Takk!

Og så spennende.... les bare om denne;  :shock:

Grønn Aventurin
Er den varianten som har ord på seg for å være "poteten" blant aventurinvariantene, siden den sies å kunne brukes til det meste innen fysisk healing. Likevel mener mange den er særlig knyttet til hjertechakra. Grønn aventurin kalles også eventyrsteinen (adventurine på engelsk...), og er en gledesstein som bringer overflod - på alle plan. Den kan gjøre livet litt mer spennende, og er visst også fin som meditasjonsstein. Hjerte og hud har godt av vibrasjonene fra grønn aventurin.
SEO Crawler
Dette var en fin tråd, så jeg føler for å putte på noen av mine senere erfaringer

hadde etpar fine reiser forrige uke. var alene hjemme, og så kjente jeg at jeg hadde noe som måtte opp og ut. jeg begynte å synge/rope/ropesynge, tromme  (en kan vel si "rune og galdre")

når jeg hadde gjort det en stund kjente jeg tydelig at luften og atmosfæren i rommet var endret, og at hjelpere og ånder var svært merkbart tilstede.  da satte jeg meg ned i en myk og god stol, på allermest tilbakelente vis og gled inn i en stille reise...
fulgte samme prosedyre, mer eller mindre, to dager på rad.... vanvittig nydelige reiser, rett inn i mytetiden.

konklusjonen for meg er at det å synge, rope, tromme og gi seg hen litt, forsterker energien kraftig.

når det gjelder drømmer, har jeg og til tider vansker med å huske dem.  føler at det til en viss grad henger sammen med fysiske faktorer.  hvis søvnen er ujevn eller dårlig går det ut over drømmehusken min.  samme hvis kroppen er tung eller "ustemt".

det er utrolig deilig å våkne med følelsen av at en husker alle nattas drømmer (eller ihvertfall 3-4 forskjellige), og enda nydeligere hvis en opplever våken bevissthet inne i drømmen...
dette skjer dessverre alt for sjelden....  men noe skal en jo ha å streve etter.  :eusa_pray:

blant de mest avanserte guttaboys/jentagirls snakker de om "continous consciousness", en 24-timer "vitnebevissthet" som er våken gjennom drøm, drømmeløs søvn og vanlig dagsbevissthet.

"turya" kalles det innen hinduismen. det betyr den "fjerde" bevissthetstilstanden, den bevisstheten som gjennomsyrer og vedvarer gjennom alle de 3 andre....

ai ai ai...    hvis en kunne fått noe slikt ved å betale penger.... hadde tatt opp lån straks!    :beer: :beer:
Anonymous
Huske drømmer ja, der sliter jeg selv. Dette kan være en tilfeldighet, men jeg hadde en liten tøypose av lavendel hengende attmed sengen. Jeg hadde veldig klare livaktige drømmer, og jeg opplevde flyvedrømmer i den tiden også.Skal tro om lavendel kan være årsaken til dette. Jeg husket drømmene veldig godt i ettertid. Nå har jeg ikke tøyposen der, og nå er det ikke mye jeg husker.
Hva tror dere? sprø tanke, eller? kan jo være en tilfeldighet.
Det var et fint innlegg du skrev Inger Lise. Dette med å velge seg et utgangssted og hoppe ned, har jeg aldri tenkt over. Det skal jeg prøve. Vanligvis rir jeg på kraftdyret, og kraftdyret tar meg ned i underverden eller jeg flyr som ørna over landskap.
GjenopprettetMedlem
Åjaaa, ri på kraftdyret :wub:

Det er fantastisk å ri på ett kraftdyr. Å kjenne krafta fra det. Eller å være i et, eller det er i deg. Eller at du forvandler deg til et dyr. Å fly høyt, høyt oppe i lufta som en ørn.. det finnes ikke noe som er mer fantastisk!
Anonymous
"Inger Lise":

Åjaaa, ri på kraftdyret :wub:

Det er fantastisk å ri på ett kraftdyr. Å kjenne krafta fra det. Eller å være i et, eller det er i deg. Eller at du forvandler deg til et dyr. Å fly høyt, høyt oppe i lufta som en ørn.. det finnes ikke noe som er mer fantastisk!

JAAAAAA fantastisk :biggrin: :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja, dette er intressant..... :)

Hvilke forskjeller ligger i reiser i den nedre verden, og reiser i den øvre....?

Søkende Sjelevenn
GjenopprettetMedlem
I nedre verden er du i det ubevisste. Der er dine hjelpere dyr, som representerer aspekter eller energier i oss mennesker som vi trenger mer av. Her er energiene ofte tunge og fortettet. Vi bærer med oss masse som trenger å forløses og det finner du her.

I øvre verden er du i universet, der ditt høyere selv er. Der er dine åndelige hjelpere, forfedre, engler osv. Her er energiene lyse og lette. Her kan du strekke deg ut og hente inn kraft og lys som er lettere en luft og lysere enn lys. Her kan du opprette kontakten til Den Store Ånd og be dine bønner.
GjenopprettetMedlem
Tips for å huske drømmer - har hjulpet for meg i hvertfall:

Skaff deg en fin notatbok (eller lag/pynt boka så den blir helt spesiell). Ha alltid notatboka og penn liggende på nattbordet. Så begynner du å si en kommando til dine hjelpere hver kveld før du legger deg til å sove. Det kan f.eksl være "Kjære hjelpere, hjelp meg å huske en drøm" Kan utvides til flere drømmer. Du vil sannsynligvis våkne ofte i løpet av natta av at du drømmer. Skriv da ned i notatboka. Deretter kan notatene analyseres og tolkes.
På samme måte kan man også be om å få se et kraftdyr i drømmen, eller å få et svar på noe man lurer på.

Nå har jeg ikke jobba systematisk med det siste,  (kraftdyr) , men det å huske drømmer fikk jeg til - og det å få løsninger på problemer.  :icon_rolleyes: Hm. nå er det lenge siden jeg har gjort dette... Kanskje det er på tide å prøve......

Lykke til
GjenopprettetMedlem
Selvfølgelig.....  :razz: ( ang. reiser) 
Takk for at du minte meg på det....  :wub: