Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Nå har jeg ikke drømt noe "fornuftig" på lange tider, men de siste nettene har jeg drømt, - og husket når jeg våkna.
Forleden natt drømte jeg at det pluttselig var masse pumaer i skogen her hos oss. Vi fikk en hel flokk i hælene som vi løp fra. Det var litt skremmende, men vi kom unna, og det var bare en liten unge som klarte å holde følge. Til slutt hoppet den opp på meg sånn delvis bakfra og bare forsvant inn i meg. Den jeg var sammen med ble forskrekka fordi den angrep meg, men jeg beroliget vedkommende med at det var helt i orden og at jeg ikke kjente noen ting.
Neste dag ble en drittdag! Var i et helt snodig humør hele dagen, veksla mellom sint, trist, irritert osv i ett sett, helt uten grunn liksom. Etter hvert begynte jeg å lure på om det kunne være en sammenheng med pumaungen som hoppa inn i meg. Hva vet jeg? Har tidligere hatt puma som kraftdyr, men trodde egentlig den hadde forlatt meg. Kanskje er den kommet tilbake?
I natt drømte jeg følgende:
Jeg skulle delta i et tv-program om healing, for å demonstrere og antagelig bevise at healing virket. Vi var 4 healere som var med. En pasient skulle behandles direkte av en healer, mens vi tre andre skulle sende healing fra naborommet. En av oss skulle stå, den andre sitte, og den tredje ligge. Den ene sa til programlederen at det ikke var nødvendig å ligge eller sitte på noen spesiell måte, men fikk til svar at de visste det, men de ville ha det sånn.
Vi rigget oss til, og så skulle de filme hver av oss. For å bevise at vi sende healing skulle vi vise reikisymbolet, og da ble jeg nervøs, for jeg kan ikke det symbolet. Den første fyren satte seg til med mye om og men og masse merkelige ritualer, og avsluttet med å tegne reikisymbolet i handa foran kameraet. Så var det min tur, og jeg sa at jeg brukte ikke rosenbergsymbolet. Akkurat da jeg sa det hørte jeg at jeg sa feil ord, og ble litt flau.. Men samtidig følte jeg meg trygg på at jeg ikke hadde feil og at det ikke var nødvendig med reiki- eller andre symboler eller teknikker for å heale.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej WhiteOwl
Måske dit navn skal skiftes ud med puma? Det var nogle spændende drømme og det at du fik lov at huske dem... WOW

Det at det er en puma unge der er gået ind i dig... Den vil måske vokse sig stor og stærk?...
Hilsen Shamanen

Anonymous
Hvite Puma kanskje?

Nei, tror nok jeg beholder navnet mitt.
Kanskje vokser den ser stor og sterk, men enn så lenge er den en veldig trivelig unge som elsker å leke og jage sommerfugler, og å ligge og sole seg på en fjellhylle.
Får la den få nyte barndommen, vel..

Yahoo Slurp [Bot]
Hej WhiteOwl
Har du fået din "barndom" tilbage? Hvor dejligt...ja lad den bare hygge sig og nyde sin ungdom.... den bliver hurtig stor...
Hilsen Shamanen

Snappy [Bot]
Er ikke fjelløven og pumaen det samme?! I så fall har jeg noe liggende på pcen som kanskje kan være nyttig for deg. Dette er tolkninger som hører til David Carsons Dyremedisin kort:
Fjelløven(Lederskap)
Fjelløve…o kongelige leder
med slank og katteaktig form.
Rør ved mitt hjerte med mot,
for deretter å slå alarm,
så jeg med forutseenhet og sikkerhet lys og sann
kan fortsette i den ånd av styrke dom jeg ser i deg.
Fjelløven kan være et meget vanskelig kraft – totem å eie fordi den plasserer deg i en posisjon hvor du er målskiven for andres problemer. Du kan få skylden for ting som går galt, eller for at du alltid tar ansvar der hvor andre ikke kan gjøre det. Du kunne bli den perfekte forsvarer for andres usikkerhet.
Fjelløve- medisin innebærer leksjoner om bruken av makt i lederskap. Det er evnen til å lede, uten å insistere på at andre skal følge deg. det er forståelsen av at alle er potensielle ledere på sin egen måte. Bruken og misbruket av makt i en innflytelsesrik posisjon, er en del av denne store kattens medisin.
Ved å betrakte den yndefulle poten til fjelløven, vil du lære hvordan du skal avbalansere makt, intensjon, fysisk styrke og ynde. Dette svarer i menneskelige termer til balansen mellom kropp, sinn og ånd. Den gigantiske katten lar aldri noe gå til spille. Den bare dreper for å kunne overleve. Hun – løven er jegeren som ærer sitt bord op en måte som er i slekt med moder – energien.
Hvis fjelløven har kommet til deg i drømmer, er det på tide å stå på for dine overbevisninger, og å føre deg selv dit ditt hjerte tar deg med. Andre velger kanskje å følge deg, og leksjonene vil mangfoldiggjøres. Hvis du har trukket fjelløvens kort, blir du kanskje bedt om å tenke etter hva som er hensikten med din personlige tro. Kanskje trenger du å oppdage om planene dine inkluderer en stolthet over at barna dine ønsker å være lik deg eller ønsker å dele drømmene dine med deg, eller ikke. Hvis du allerede er en leder, kan spørsmålet dreie seg om at tiden kanskje er kommet til å dytte ungene ut av hulen, eller ikke. Hvis du er på linje med katte – medisin, blir du ansett for å være ”fjellenes konge”, og får aldri lov til å være menneskelig eller sårbar. Fallgrubene er mange, men belønningene er store.
Ved å innta den plass som fjelløven sørger for, må du hele tiden være oppmerksom på å holde fred. Du kan imidlertid aldri gjøre alle lykkelige uten at du lyver for deg selv og andre. Dette er den menneskelige natur. Derfor blir det første ansvar i lederskap at du alltid snakker sannhet. Kjenn til den, og lev den, og ditt eksempel vil filtreres nedover til det minste barn i flokken. Ansvar er ikke noe annet enn evnen til å reagere i enhver situasjon. Panikk er ingen del av denne medisinen.