Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Drøm:
Jeg beveger meg i et område med voktere, må holde meg i skjul for å passere disse. Jeg er plutselig hjemme, ikke mitt våkne hjem, men det oppfattes som hjemme. Jeg blir var at jeg har et vesen med meg. Jeg oppfatter at det er en skikkelse i Limbo som livnærer seg på min energi. Jeg går til et speil for å se vedkommende, men mitt syn blir manipulert og jeg ser et rotete fargemønster. Jeg vender meg bort fra speilet, får synet tilbake og oppfatter at kjellerlemmen er på gløtt og at der er lys. Jeg oppfatter at dette har med min uønskede gjest å gjøre og kjenner litt ubehag ved det, så jeg går ikke ned. Jeg får navnet (fornavnet) til skikkelsen, og våkner.
I våken tilstand erindrer jeg drømmen. Jeg kjenner på navnet som kom opp og får en veldig tung følelse (tung energi) i kroppen. Jeg reflekterer mer om drømmen, når jeg går tilbake til navnet gjentar den tunge følelsen seg. Jeg oppfatter at dette er et tema jeg har drømt om før, selv om jeg ikke har tatt med meg drømmen inn i bevistheten. Desverre noterer jeg ikke ned navnet, så dette er borte nå. Navnet var ikke norsk.
Umiddelbart oppfatter jeg drømmen som et varsel om en gjest. Det var imidlertid og en invitasjon til å gå inn i det underbeviste via kjellerlemmen som forteller meg at det er noe jeg er engstelig for å gå inn i. Jeg forstår ikke helt vokterne, men dette hadde heller ikke en stor plass i drømmen. Jeg kom hjem da jeg tenkte at jeg måtte snike meg forbi de.
Noen som får asossiasjoner?
Hvordan får jeg gjesten til å søke videre?
På forhånd takk!
Khanate
Anonymous
Noen ganger er det vanskelig å vite hva slags type drøm det er, om det f.eks er en reel "gjest", el en tidligere livs drøm, el.annet. Er litt usikker på hva du mener med Limbo, mener du en mellomtilstand der noen sjeler står fast etter døden? Min asosiasjon er at denne gjesten vil deg noe, kanskje hjelp til å komme videre.
En enkel bønn, slik du føler for det, kan muligens også hjelpe til til å få mere føling med hva dette er.
Men jeg er ingen ekspert på dette, bare interessert, da jeg har jobbet mye med egne drømmer og indre reiser.
Anonymous
Jeg har hatt noe lignende om jeg forstår deg riktig. Jeg drømte at jeg var et helt annet sted
enn der jeg bor, et ukjent sted, i et lite hus ved en skog.
En dame står og stirrer nærmest "hypnotisk/tomt" på meg. Så blir jeg nummen/litt lammet
og det føles som om hun vil inn i meg på en måte. Så må jeg bevege på
kroppen for å komme meg løs.
Noen som tror at disse to opplevelsene har noe med hverandre å gjøre?
Anonymous
"Sister Drum":
Noen ganger er det vanskelig å vite hva slags type drøm det er, om det f.eks er en reel "gjest", el en tidligere livs drøm, el.annet. Er litt usikker på hva du mener med Limbo, mener du en mellomtilstand der noen sjeler står fast etter døden? Min asosiasjon er at denne gjesten vil deg noe, kanskje hjelp til å komme videre.
En enkel bønn, slik du føler for det, kan muligens også hjelpe til til å få mere føling med hva dette er.
Men jeg er ingen ekspert på dette, bare interessert, da jeg har jobbet mye med egne drømmer og indre reiser.
Din tolkning av limbo likner min. Mange takk for dine innspill. Jeg får ingen umiddelbar ahaopplevelse vedrørende hva han vil. I drømmen kan jeg ikke se vedkommende, men jeg vet at han er der. Når jeg forsøker å se ham blir mitt syn manipulert slik at jeg ikke ser noe. Når jeg mediterer over navnet på vedkommende får jeg en tung følelse i kroppen. Underlige saker. Jeg føler lyst til å si som folk flest når de havner i problemer; "det må da være noen jeg kan ringe!"
God natt!
Khanate
Anonymous
Generelt med drømmer tror jeg følelsen(e) er aller viktigst. Det var en terapeut som gjorde meg oppmerksom på dette en gang, og jeg opplever at det stemmer for min egen del. Følelsen er mer direkte i sin "tale" enn de ofte vanskelige bildene/symbolene. Kjenn på følelsen og relater den til det våkne livet, istedet for å fokusere på drømmeinnholdet. Så kan tiden gjøre en god del av jobben.

Anonymous
"Sister Drum":
Generelt med drømmer tror jeg følelsen(e) er aller viktigst. Det var en terapeut som gjorde meg oppmerksom på dette en gang, og jeg opplever at det stemmer for min egen del. Følelsen er mer direkte i sin "tale" enn de ofte vanskelige bildene/symbolene. Kjenn på følelsen og relater den til det våkne livet, istedet for å fokusere på drømmeinnholdet. Så kan tiden gjøre en god del av jobben. 
Svaret finnes nok under kjellerlemmen. Det var gjesten som hadde etterlatt kjellerlemmen på gløtt og glemt å slå av kjellerlampa (et bilde som burde fungere bra i enhver skrekkfilm). Føler umiddelbart at jeg må gå dypere inn i min underbevisthet (eller bort fra logikken og frykten) for å møte denne gjesten. Er ikke så sikker på at det er en gjest lenger, opplever snarere at det er sider av meg selv som jeg frykter og holder på avstand.
Khanate
Anonymous
Takk for at du vil dele, Khanate.

jeg opplever denne ordvekslingen som en medvandring inn i et ukjent land,
og bilder etterhvert blir synlige..lekkert.