Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen :icon_redface:

Jeg er ny på dette forumet, som forøvrig ser veldig bra ut :eusa_clap:

Men jeg har et spørsmål, jeg drømmer til stadighet at om Store brunbjørner som er mine venner, om ørner som sirkler over meg når jeg sover og jeg våkner ALLTID med navnet White Litening "hammret" inn i tankene mine....?
Drømmen har kommet flere ganger di siste månedene.

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde dette, det er tydeligvis noe jeg skal forstå, men jeg kan ikke begripe hva :exclaim:
og jeg tror ikke drømmen forsvinner før jeg fatter budskapet....

Blessed be
I Lys & Kjærlighet
Tinka
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Tinka   :icon_biggrin:

Velkommen til debattsonen  :icon_biggrin: Hvis man ikke spørger får man aldrig svar... Jeg tror ikke det er så meget hvilket dyr du drømmer om men hvad selve drømmen går ud på... Hvad er budskabet i drømmen?  :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
.
Snappy [Bot]
Velkommen hit Tinka! Hvis du har flere detaljer om drømmene dine, så ser jeg gjerne nærmere på dem! Dyrene har nok helt klart beskjeder til deg, men det kommer an på hva drømmen dreier seg om, før man kan si noe om på hvilke områder de ber deg om å være mer oppmerksom. White Litening - det kan ikke være White Lightning? Det blir noe slikt som Hvitt lyn.
Anonymous
,
Snappy [Bot]
Her er forresten betydningen på medisinkortene mine angående bjørnen og ørna:

Styrken i bjørne – medisin, er selvgransking. Den ligger i vest på det store livets medisinhjul. Bjørnen leter etter honning, eller sannhetens sødme, inne i et hult tre. Om vinteren, når Isdronningen regjerer, og dødens ansikt ligger over Jorden, går bjørnen til livmor – hulen for å overvintre og fordøye årets erfaringer. Det sies at også våre mål residerer i vest. For å fullføre målene og drømmene vi bærer på, er det nødvendig med selvgransking.
For å bli som bjørnen, og gå inn i livmor – hulens trygghet, må vi avstemme oss med Den Evige Mors energier, og motta ernæring fra Det Store Tomroms morkake. Det Store Tomrom er det sted hvor alle beslutninger og svar lever i harmoni med de spørsmål som fyller vår virkelighet. Hvis vi velger å tro at livet har mange spørsmål, må vi også tro at svarene på disse spørsmålene ligger inni oss. Hvert eneste vesen har kapasitet til å roe ned sinnet, gå inn i stillhet, og vite.
Mange stammer har kalt dette stedet med indre viten for Drømme – hytten, hvor den fysiske virkelighets illusjoners død, overskygger evighetens ekspansivitet. Det er i Drømme – hytten våre forfedre sitter i råd, og råder oss angående forskjellige veier som leder til våre mål. Det er dette som er bjørnens styrke.
Den feminine mottagelige energi, som i århundrer har tillatt synske, mystikere, og sjamaner å komme med profetier, er hva denne spesielle bjørne- energien inneholder. I India symboliserer hulen Brahmas hule. Brahmas hule ansees for å være pineal – kjertelen som sitter midt i den 4. hjernelapp.
Hvis man ser for seg et oversiktbilde av hodet, ville toppen av det være en sirkel. Sør ville være pannen, nord baksiden av skallen, vest ville være den høyre hjernehalvdel, og øst ville være venstre hjernehalvdel.
Bjørnen er i vest – den intuitive siden – høyre hjernehalvdel. For å overvintre, reiser bjørnen til hulen, som er sentrum av de 4 hjernelapper, hvor pinealkjertelen residerer. I hulen, søker bjørnen svar mens han/hun drømmer eller overvintrer. Bjørnen blir så gjenfødt om våren, på samme måte som vårblomstrene åpner seg.
I eoner av tid, har alle Drømme – tidens søkere og de som har søkt visjoner, gått stillhetens vei, roet ned den indre småprat, og nådd fram til ritenes passasje – kanalen eller pinealkjertelen. Fra bjørnens hule, finner du veien til Drømme – hytten og de andre nivåer av fantasi eller bevissthet. Ved at du har valgt bjørnen, inviterer kunnskapens kraft deg til å gå inn i stillhet, og bli kjent med Drømme – hytten, slik at dine drømmer kan bli til konkrete virkeligheter. Dette er bjørnen`s styrke.

Ørne-medisin er Den Store Ånds medisin – forbindelsen til det Guddommelige. Det er evnen til å leve i åndens verden, og likevel ha forbindelse og balanse med Jordens verden. Ørnen svever, og er snar til å observere ekspansivitet innenfor hele livets mønster. Fra skyens høyde, er ørnen nær himmelrommet, der hvor Den Store Ånd bor.
Ørne – fjær blir betraktet som det helligste av alle legende redskaper. Der har vært brukt i århundrer av sjamaner for å rense auraene til pasienter som kommer til dem for å få healing. Innenfor trossystemene til de innfødte stammene i Amerika, representerer ørnen en tilstand av nåde, oppnådd gjennom hardt arbeid, forståelse, og en fullførelse av innvielses – testene som resulterer i at man tar på seg sine personlige krefter. Det er bare gjennom å oppleve de lavere ting i livet, så vel som de høyere, og gjennom prøvelser med å ha tillit til sin forbindelse med Den Store Ånd, at retten til å bruke essensen i ørne – medisin blir fortjent.
Hvis du har trukket dette symbolet, minner ørnen deg på å ta deg sammen og samle ditt mot, for universet presenterer deg for en sjanse til å sveve over de alminnelige nivåer av ditt liv. Kraften til å oppdage denne sjansen, kan komme i form av en åndelig test. Hvis du er klok, kan du gjenkjenne stedene i din sjel, din personlighet, dine emosjoner, eller din psyke som trenger å økes eller forfines. Ved å se på hele veggteppet, lærer ørnen deg til å utvide din sans for jeg, utenfor horisonten av det som for øyeblikket er synlig.
Ved å lære å angripe din personlige frykt for det ukjente med styrke, vil din sjels vinger få støtte av den alltid tilstedeværende bris som er pusten fra Den Store Ånd.
Gi din kropp føde, men enda viktigere er det å gi din sjel føde. Innenfor Moder Jords og Fader himmels verden, involverer dansen som fører til å fly, at frykten blir beseiret, og at du er villig til å delta i eventyret som du skaper sammen med det Guddommelige.
Hvis ørnen majestetisk har svevet inn i dine kort, blir du bedt om å holde oppmerksomheten på å igjen ta forbindelse med elementet luft. Luft hører til det mentale plan, og i dette øyeblikk , har det å gjøre med det høyere sinn. Visdom kommer på mange rare og merkelige måter, og har alltid forbindelse med Den Store Ånds skapende kraft.
Hvis du har vandret i skyggen av tidligere virkeligheter, bringer ørnen opplysning. Ørnen lærer deg å se høyere opp, og å berøre Bestefar Sol med ditt hjerte, og å elske skyggen så vel som lyset. Se skjønnheten i begge, og du vil fly som en ørn.
Ørne – medisin er den gaven vi gir til oss selv for å minne oss på himmelrommets frihet. Ørnen ber deg om å gi deg selv tillatelse til å legalisere frihet og følge gleden som ditt hjerte lengter etter.
Anonymous
,
Anonymous
.
Snappy [Bot]
Har laget en ny tråd under Kraftdyr, hvor dere kan lese mer om disse kortene mine :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for mange svar....

Di medisnkortene skal jeg se nermere på, di var faktisk ganske forklarende  :respect:
Jeg liker ikke å rope for høyt om spesielle ting....
men jeg driver med healing, regresjon og jeg har kontakt med vår paralelle hverden (eller åndeverden som noen sier) begge disse medisinkortene omhandler jo litt av dette....etter det jeg kan se.

Drømmen er ganske lik hver gang, jeg er "venn" med bjørnen, føler av og til at jeg forsvinner og blir "ett" med den i stillhet og arbeid
Jeg er i menneskeskikkelsen min en voksen kvinne, en sånn som stammen søker råd og healing hos.....
Ørnen sirkler og blir på en måte ett med kvinnen (meg) i søvn og meditasjon, da ser jeg ting fra et luftperspektiv....
Ordet jeg våkner med, White Lightning (ehh hadde en skriveleif i første innlegg), vel jeg vet ikke men det kan kanskje ha hvert navnet mitt. :shyone:

Det er tydelig noe jeg bør få tak i her siden jeg ikke finner ut i det ved hjelp av bl.a regresjon....

Tolmodighet er en dyd sies det
...vel, ehh undertegnede var ikke i nærheten når den ble fordelt blandt menneskene :eusa_doh:

Men det var såååå koselig med så mange svar
Igjen tusen takk, dere får folk til å høre hjemme på dette forumet :respect:

Blessed be
I Lys & Kjærlighet
Tinka
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Tinka  :icon_biggrin:

Husk når du nu arbejder med åndeverden, du KAN altid spørge dine hjælpere om alting, de er der for at hjælpe/guide dig videre frem.

God tur i den åndelige verden.

Snappy [Bot]
Ja bjørnen har en stor healing kraft. Har også hatt drømmer om bjørn, både brun og isbjørn. Men alltid når jeg har drømt om bjørnen så angriper den meg :shyone: Ørna har også gått til angrep, men ikke på samme måten. Og ørne drømmene mine har forandret seg, og når jeg i dag drømmer om ørna så er jeg ett med den og svever oppe i luften. Jeg møtte også ørn gjennom en reise, der de sirklet høyt over hodet mitt før en av dem kom ned og hentet meg - viste meg alle verdens kontinenter. Det var spesielt.

Det fine her inne er at man ikke trenger å være redd for å vise hvem man er, som mange andre plasser. Det er ikke overalt man kan "rope høyt" om hva man driver med - men her inne erfarer jeg å møte seriøse folk som tar det du driver med på alvor.
Yahoo Slurp [Bot]
hej Hege Elisabeth  :icon_biggrin:

Det kan jeg kun tilslutte mig.. og jeg har været på en masse debatter... men de ender alle som en i sandet.... med pjat og pjank og ikke særlig seriøs....
Og her ved du at alle forstår hvad du taler om... selv om andre synes det kan lyde abstrakt det vi har været ude for...så ved vi hvad det er du har været ude for.

Anonymous
Jeg har også blitt angrepet av bjørn i drømme. Den reiste seg på to og tok meg mellom labbene, men så forsvant jeg bare inn i bjørnen, og labbet videre sammen med den/som den.
Og en gang fløy jeg som ugla og traff en ørn som angrep meg og absorberte ugla, og dermed ble jeg en ørn..
Er de hjelperdyr/kraftdyr alle disse dyrene?
Anonymous
"WhiteOwl":
Og en gang fløy jeg som ugla og traff en ørn som angrep meg og absorberte ugla, og dermed ble jeg en ørn..

Antagligen hjelpeånder då man kun har ett (kanske) två kraftdyr - vad jag vet. Det brukar vara ganska klart vem som är kraftdyr eller ej.

Annars är ju det enkla svaret: spør dom! :)

Mvh,
Thomas
Snappy [Bot]
"Shamanen":

hej Hege Elisabeth   :icon_biggrin:

Det kan jeg kun tilslutte mig.. og jeg har været på en masse debatter... men de ender alle som en i sandet.... med pjat og pjank og ikke særlig seriøs....
Og her ved du at alle forstår hvad du taler om... selv om andre synes det kan lyde abstrakt det vi har været ude for...så ved vi hvad det er du har været ude for.

Nemlig, og man trenger ikke å være engstelig for å bli stemplet som "smårar".  :w00t:
Snappy [Bot]
"trumman":

"WhiteOwl":

Antagligen hjelpeånder då man kun har ett (kanske) två kraftdyr - vad jag vet. Det brukar vara ganska klart vem som är kraftdyr eller ej.

Annars är ju det enkla svaret: spør dom! :)

Mvh,
Thomas

Ja, det er jo det beste - spør dem!  ;D Jeg tror alle disse dyrene er en del av våre hjelpere fra den andre siden, kanskje guider som tar form som dyr. Hva man kaller dem er ikke så viktig, det er budskapet som er hovedessensen :)