Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Jeg har i lengere tid nå ikke klart å huske en eneste drøm som jeg har om nettene?
Hvorfor husker jeg ikke hva jeg drømmer? Drømmer man egentlig hver natt eller?
Anonymous
Jeg har også problemer med å huske drømmene mine. Er det noen teknikker for å huske det?
Tror vi alle drømmer hver natt.
Anonymous
Vi drømmer vel hver natt selv om vi ikke husker det.
Selv syns jeg det er mest irriterende når jeg husker at jeg har drømt, og har en følelse av at det var noe viktig, men ikke husker mer enn det.. Eller husker bare bittelitt.. For noen dager siden drømte jeg faktisk at jeg var på kurs hos Ailo, men det er også alt jeg husker. Irriterende!! Kanskje han sa noe fornuftig i drømmen?? Når jeg tenker på det, - var det ikke nå i helga det var kurs da? Kanskje det var der jeg var tilstede??
Anonymous
Det kan forresten hjelpe å bare enkelt og greit fokusere på det når man legger seg, at man skal huske det man drømmer.
Anonymous
Ja det har jeg prøvd, men det nytter ikke. Ja , det er irriterende når man ikke husker , og man får på følelsen av at det var noe viktig.
Snappy [Bot]
Ja, man drømmer hver eneste natt, og alle drømmer selv om noen ikke husker dem. Det kan gå lange perioder mellom hver gang jeg drømmer, men så kommer det en hel serie med sterke og betydningsfulle drømmer. Hvorfor du ikke husker? Tja, ikke godt å si. Benedicte Thiis driver Mandala senteret sammen med mannen sin Harald, og hun har skrevet flere vakre symbolbøker. Hun driver veldig mye med drømmearbeid og holder kurs om dette. Hun fortalte at hun en gang ba om å få huske alle drømmene sine, og da kom de på rekke og rad. Men det ble rent for mye, så hun måtte be drømmene om å modere seg litt før hun slet seg ut

Prøv å be om å få drømmer igjen, men ikke bekymre deg for at du i perioder ikke drømmer. Jeg merker på meg selv at når jeg er stresset så forsvinner drømmene mine.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ulva
Bed
hver aften inden du går i seng at du skal huske dine drømme når du vågner... Det varer ikke længe så kan huske alle drømme.
Hilsen shamanen

Francis [Bot]
Ja får kanskje gjøre det...
Er liksom så kjedelig å ikke huske det man drømmer. Liksom ingen action lengere på nettene, når man ikke husker..

Yahoo Slurp [Bot]
"Ulva":
Ja får kanskje gjøre det...
Er liksom så kjedelig å ikke huske det man drømmer. Liksom ingen action lengere på nettene, når man ikke husker.. 
Hej Ulva
Men tilgengæld har vi heller ikke de problemer med at finde ud af hvad drømmene betyder...
Hilsen Shamanen

Francis [Bot]
Nei sant nok, Shamanen! Men jeg ser ikke på det som et problem å finne ut hva drømmene betyr, mere som en utfordring! Synes det er litt spennende med drømmetyding, selv om det ikke alltid er like lett å finne ut hva alt betyr...

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ulva
Du har så ret, - alt er udfordringer her i livet ikke problemer...

Spændende du går op i drømmetydning, det giver også en god indsigt
Hilsen Shamanen