Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen som kan hjelpe meg å finne betydningen av disse tre symbolene?
GjenopprettetMedlem
Fant noe her:

Alligator/Crocodile's Wisdom Includes:

Maternal protection
Connection to the earth mother
Protection from manipulation
Understanding deceit
Revenge through patience
Initiation
Understanding weather
Access to ancient knowledge

Shark's Wisdom Includes:

A God of the Sea
Guardian of the family
Ability to move constantly
Savior
Protector
Connection to past knowledge
Shapeshifter
Remorselessness
Never being caught off guard
Ability to defend oneself

Snake/Serpent's Wisdom Includes:

Messanger of the Rainbow Serpent
Elusiveness
Manipulates lightning
Transmutation
Exploration of the mysteries of life
Primitive or elemental energy
Protection from religious persecution
Goddess energy
Psychic energy
Creative power
Immortality
Connection to or forms the magic cord by which the shaman travels to the soul world
GjenopprettetMedlem
Okei, tusen takk!

Jeg drømte at jeg var på stranden med sønnen min. Det var en annen person til stede, men han sto ved siden av meg, så jeg vet ikke hvem det var. Har en fornemmelse om at det var en mann.

Sønnen min og den andres barn lekte i vannsonen og jeg sa flere ganger at de måtte holde seg litt tilbake, fordi haiene i vannet kunne kaste seg litt inn på stranden for å få tak i dem. Haiene svømte frem og tilbake rett utenfor.

Det skjedde ingenting.

Ungene trakk ut på en holme, og der dukket det opp et par krokodiller i vannet, samt en diger slange. Sønnen min strakk seg ut over vannet med en paraply, og krokodillene prøvde å få tak i ham. Jeg løp ut og fikk nappet han vekk. Tok tak i slangen, rundt hodet, og dro begge to med meg inn til stranden igjen. Turde ikke slippe slangen, så jeg dro den med hjem. I det jeg kom inn på kjøkkenet, hos mine foreldre - ikke mitt eget hjem, sprakk hodet på slangen. Jeg hadde klemt for hardt (kanskje ikke så sannsynlig  :o). Litervis med gift sprutet ut.

Så våknet jeg...
GjenopprettetMedlem
Hmm..har ikke så mye peil, men prøver litt likevel  :P

Kan du være redd dine indre krefter og/eller følelser, muligens på et ubevisst plan?

Jeg er sikkert helt på tur her.. :icon_rolleyes:
Anonymous
Paraplyen brukes til beskyttelse mot regnet, og vann forbindes med følelsene og/eller det ubevisste.
Slangen forbindes også med jording, og krokodillen med evnen til å bite fra seg på grunn av de store kjevene. Krokodillen er også en som lever
både under og litt over vannet. Hodet over vannet kan symolisere evne til å få klarhet/oversikt over følelseslivet.
En gang jeg møtte krokodillen på en reise, lærte den meg noe om hvordan og hvor mye vi skaper selv. Den var eterisk, og tanken som kom opp
da jeg lå der foran den kraftige og samtidig litt søte krokodillen var; hvis jeg blir redd nå, blir krokodillen skummel. (Kan knyttes opp mot det som står her om manipulasjon.) Den forbindes også med barnet og klovnen/narren og evnen til nullstille seg.
Dette er mine tanker og erfaringer om disse symbolene. Kanskje passer de sammen med din drøm, kanskje ikke. Lykke til.