Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen. Jeg må fortelle om en drøm jeg hadde når jeg sov på sofaen i dag, for den var skikkelig vemmelig...
                              :confused:
Drømte jeg sto og snakket med min mor, da jeg følte jeg begynte og klø i halsen, jeg kremtet og kremtet, men ingen ting hjalp. Til slutt fant jeg meg et glass vann, og drakk store mengder!  :beer: Men etter bare en liten stund begynte det på an igjen. Da gikk jeg til speilet for og se om jeg hadde noe i halsen... Og da begynte kvelningsfornemmelsen, Jeg fikk fatt i noe hår (mitt eget), som jeg kunne dra i. Jeg fikk ikke puste, og følte denne "hårballen" tettet igjen alt av luftveier etter hvert som jeg dro oppover. Til slutt måtte jeg virkelig puste, så jeg fant frem en saks og måtte klippe håret helt inne med drøvelen,og pøse på med mer vann for og få resten ned igjen.Det var skikkelig ekkelt!!!

Er det noen som kan hjelpe meg og tyde denne,
eller kan det hende det er mer katt i meg en jeg liker og innrømme??      :icon_lol:

I lys og kjærlighet
Frøy
GjenopprettetMedlem
På meg høres det ut som om du har et eller annet uoppgjort med din mor. Noe som ikke er så lett å ta opp for deg. Kanskje det ligger langt tilbake i fortiden siden det har grodd hår på det :badgrin: :wub:
GjenopprettetMedlem
He he, tenkte noe i den retningen jeg og, men har jo et svært godt forhold til henne nå :icon_lol:
Og kan egentlig ikke komme på noe jeg burde tatt opp med henne...
Men takk for svaret..
GjenopprettetMedlem
Forøvrig har jeg drømt at jeg har født kattunger. Tolk den, du :wink:
GjenopprettetMedlem
Woow..... Vet ikke om jeg tar sjangsen på det, hehehe!!! Bra det ikke er bare meg med sære drømmer,
hehe.  Den var god :eusa_clap:
Anonymous
det var enslags drømmesekvens, jeg ble nokså sjokkert...for å si det mildt, men det var samtidig vakkert. Jeg fant meg på en måte magnetisk svevende over avgrunnen mellom det rystende og det magiske, en kraftfull opplevelse. Som et indre skrik med ekko til urtiden..,

GjenopprettetMedlem
Det var en klang de ikke hadde hørt på lenge. Klangen over alle klanger.
Apropos kvelningsfornemmelser. De3tte er så pinlig at jeg har satt det i parantes :biggrin:

(Da jeg var gravid, hadde jeg mange syke drømmer. Den sykeste av dem alle var at jeg fødte en barbiedukkebaby. Jeg bar den rundt i en vanlig plastpose, og oppdaget hysterisk at jeg hadde glemt å gi babyen luft. Da var det herlig å våkne :lol:)
GjenopprettetMedlem
:lol:  :lol:  :lol:

Du månestråle...  godt det var drømmer....  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Hadde en ikke så ulik drøm for en stund tilbake. Saken var at jeg kom til å spise en bukett hvitveis, hvor jeg etterpå forsto at det var en dårlig ide. De er jo giftige. Oppdaget at buketten var blitt sittende igjen i halsen og jeg sto forann speilet og forsøkte at dra ut greiene, som lignet mer på stiv blåbærlyng en myke hviteveis stilker.

Men når det gjelder tolkning....Min egen drøm tolket jeg til å handle om hvordan jeg har en tendens til å reagere hva jeg tror forventes av meg, enn hvordan jeg faktisk føler for å reagere. Det blir en slags kvelning i å hele tiden skjule og holde tilbake mine reaksjoner....

Men er dette relevant for deg? Aner ikke  :confused:
Anonymous
Det første som slår meg når jeg leser om denne drømmen din, frøy, er vekst.
Du har utviklet deg ( vokst ) og det har karnsje gått litt fort i svingene, slik at det holder på å " ta kvelertak på deg ".
Har du og din mor forskjellige syn når det gjelder det alternative? kan det være at hun stagnerer og du vokser?
Vannet du drikker, viser at du karnsje prøver å rense et eller annet for å få henne til å forstå.
Er ikke noen drømmetolker, men av og til får jeg ganske klare tanker når noen forteller meg om drømmene sine. Kan være både rett og feil...bær over med meg.

Klem fra Kira!
GjenopprettetMedlem
Spør din mor om hennes syn på det alternarive,har selv spurt mine foreldre.Muttern sier det er okei,fatern og bare jeg ikke snakker om det :exclaim:
GjenopprettetMedlem
Hei,det var en spennende drøm med mange elementer.  Halsen er broen mellom intellekt og følelser, hode og kropp.  Her handler det om selvidentitet, kommunikasjon og kreativitet , har jeg lært, og  Ordet, det levende ordet.  Du klør og kremter og drikker vann, prøver å rense opp.  Går til speilet, Speilet viser aspekt ved deg selv, avslører, påpeker.  Kvelningsfornemmelser, kan det være opplevelsen av ikke å få nok plass? Bli skvisa mellom? Noe mellom foreldrene?  Det var et laangt hår og det sitter fast i halsen.
Hår har jeg lært her på sonen kan bety psykisk og åndelig følsomhet, føleantenner mot det som skjer. Du tar en saks og klipper håret helt ved drøvelen, vet ikke hva drøvelen står for, du kan jo kjenne litt på den. Hark , hark! Du bruker din maskulinitet, handlekraft.  Er det noe gammelt som må bort?  Er det aggresjon som vender innover, selvkvelning?  Her er noen spørsmål og sikkert mange projeksjoner.  Du får se om noe av det gir mening for deg.  Lykke til med drømmen og ellers... vennlig hilsen Edda
GjenopprettetMedlem
Når man svelger er drøvelen med på å styre at ikke maten går i vranghalsen!

Stridshjelp
Anonymous
Du bør nok snakke mer med din indre katt - og i hvert fall har du tydeligvis observert kattene dine godt. Jeg prøver å tyde denne renselses-prosedyren med hårballene og andre elementer i drømmen din:

A: Samtalen med moren blir avbrytt, ingen flere ord kan sies, bare kremtelyder kommer frem:
Dette behøver ikke å tyde på at det er noe uoppgjort mellom deg og henne, heller at du er inne i en utvikling der samtaler med henne ikke hjelper deg videre. Du er på et avsnitt av veien der du må gå alene.

Du er ikke barnet lenger, det finnes ingen forløsende ord i samtale med mor.

Du skyller ned med vann: Vann kan ses i forbindelse med følelser og det ubevisste.
Skyllingen hjelper lite: Din følelsesmessige redskaper i bearbeidelsesprosessen så langt strekker ikke lenger til. Du vil erkjenne mer, derfor ser du ned i svelget ditt foran speilet. Det tyder også på at du er på vei til et dypere nivå i selverkjennelsen.
Vannskyllingen var for harmløst, enkelt, glatt og estetisk. Av og til må man legge den vante estetikken, det "skjønne", til side.
Hårvekst på innsiden av kroppen, så som i ørene og nesen, står for noe uønsket, noe som ikke passer inn i idealbildet, samtidig kan det stå for maskuline trekk - eller for overgangsalderen, men jeg vet ikke hvor gammel du er. Kvelningsfornemmelse kan tilsvare en handlingslammelse.
Du handlet besluttsomt og mandig ved å klippe av håret, men denne handlingen var ikke løsningen på problemet. så skylte du resten ned, og det og etterlot en følelse av å ikke ha løst knuten - hvis jeg har lest riktig.
Katte-metaforen tyder jo på at hårballen må ut! Kattens slikkende selvrenselse etterlater også en skinnende pelsoverflate, men resten av renselseprossessen, det med å kaste opp hårballer, er mindre pen.
Jeg tror du står ved terskelen av noe,
og nye drømmer kan
komme til å prøve ut nye løsninger. Og du har handlekraften i deg. Og bildespråket.

Dog, som jeg pleier å si, dette er kun mine assosiasjoner.
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for mange gode svar...
Når jeg leser igjennom hva dere skriver, er det masse jeg kan kjenne meg igjen i, og en ting jeg overhode ikke håper på iallefall (overgangsalderen), siden jeg bare er 31.He he.  Men må se meg enig i at jeg har hatt enorm vekst på en del ting. Jeg er den alternative i familien, men de godtar, og prøver og forstå mest mulig... Selv om jeg til tider "snakker langt over de" som de sier, kansje det ligger noe i det? at jeg ikke føler de forstår når jeg helst skulle sett at de gjorde det? Men uansett, dette har vært kjempe fine svar... Og tusen takk til dere alle... og kansje jeg får flere svar på drømmen en annen natt.

I lys og kjærlighet
Frøy