Jeg hadde en grusom drøm i natt. Og jeg tror det er et budskap i denne drømmen, men jeg er veldig redd for å tolke den feil.
Den var en kort men innviklet drøm, og jeg vet ikke om noen her er interessert i å lese hele..
Men kort fortalt er jeg med mange mennesker i en skog. En mann bor ute i denne skogen sammen med en vill bjørn. Bjørnen går til angrep på mannen og skader ham veldig. Senere oppsøker bjørnen meg, uten at jeg vet hva som har skjedd. Jeg "temmer" den og leker med den, mens jeg venter på mannen slik at han kan ta den med seg. Mannen blir båret på en båre og jeg får ikke vite om han lever før jeg våkner. På slutten av drømmen viser det seg at jeg har hatt et forhol til denne mannen, og jeg kaller ham ved samme navn som en jeg er i ferd med å innlede et forhold til nå.
Jeg har de siste årene fått advarsler i drømme hver gang jeg har innledet et forhold til noen. Sannsynligvis fordi jeg er så vannvittig redd for å bli såret, og det er da noen som har prøvd å gi meg litt veiledning. (Ikke det at det har fungert så ofte, for jeg har jo ikke forstått det, men i ettertid har jeg sett hva drømmene egentlig betydde og forstått sammenhengen...)
Men det jeg er redd for nå er om advarselen gjelder min egen oppførsel. Og at det ikke er jeg som vil gå såret ut av dette forholdet? Og hva har bjørnen med dette gjøre? Symboliserer den noe eller prøver den å si noe som jeg overser...? (Det jeg vet om bjørn i sjamanistisk sammenheng gjør meg ikke klokere her)
Hvis det er noen som vil hjelpe meg litt, så hadde jeg satt stor pris på det. Jeg er veldig rådvill akkurat nå.

er utrolig hvor mye man kan se rundt seg hvis man prøver...