Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
En underlig kort drøm vekket meg fra dvalen i dag morges. Jeg fikk inn en e-post. Hele den indre skjermen var hvit, og på den hvite flaten sto tre linjer å lese. Inneholdet i den første linjen har desverre falt ut. Den andre linjen: du har tre drager å velge mellom. Og den tredje linjen: Hvilken drage passer i ditt hjerte?
Når inneholdet i den siste linjen var oppfattet ble jeg revet ut av søvnen, dette var viktig. Helt konkret satt jeg igjen med følelsen av at jeg må ta stilling til hvilken drage jeg ønsker å ha i mitt hjerte og deretter faktisk ta denne inn i hjertet. Jeg tenkte at jeg straks måtte åpne min e-postkonto for å finne eventuelle vedlegg med informasjon om de tre ulike dragene. Med andre ord; jeg var ikke kommet helt tilbake i hverdagsbevistheten.
Jeg kan ikke huske å ha mottatt en melding på denne måten i drømme før. For ordens skyld; jeg leste ikke meldingen ord for ord. Jeg så tre linjer med tekst, og teksten ble lest meg som om jeg selv leste den.
Meldingen minner meg om mine opplevelser med San Pedro i Peru. Der fikk jeg følelsen av at jeg hadde en drage i brystkassa som ønsket å bli en større del av mitt uttrykk. Det er noe i mine egenskaper og forutsetninger som ikke har fått komme til uttrykk, og denne delen av meg påkaller min oppmerksomhet.
Umiddelbart har jeg ingen oppfatning om hva de tre ulike dragene kan symbolisere. Er det noen som har en ledetråd?
Gormii
GjenopprettetMedlem
Øver meg på å stole på det første som dukker opp - så jeg skriver det første som dukket opp hos meg når jeg leste det du skrev.
Det finnes jo drager med forskjellige farger. Skal du ha hvit, svart eller rød?
Også får du se om dette gir deg noen mening
Go'kos til bake til go'koser'n
GjenopprettetMedlem
Jepp, enig der T. De representerer også tre kvaliteter, is (vann), jord og ild...
Take your pick, Gormiiiii

Anonymous
Den dragen jeg så for meg etter drømmen var lys i huden, bestemt ikke rød eller sort. Jeg kjenner uansett ikke hvilke arketyper disse fargene representerer. Kanskje den hvite representerer kunnskap eller visdom? Den røde er kanskje den lidenskapelige? Og den sorte, representerer den instinktene eller dyret? Sannelig om jeg vet.
Gormii
Anonymous
"Inger Lise":
Take your pick, Gormiiiii 
Mange takk! Picken må imidlertid vente.
Gormii
Anonymous
Fant litt om drager på nettet:
I europa har dragen samme funksjon som trollet, den vokter en stor skatt og den symboliserer motstanden mot kristendommen. I en del kristne myter representer følgelig dragen det onde (ref: myten om St.Georg). Dragen er ofte benyttet i skjoldmotiver og herladikk, særlig i førkristen tid, her representerer den fremst styrke.
I Kina forbindes dragen med regn. Den Gule flod heter direkte oversatt fra kinesisk Den Gule Drage og regnes som kinas mor. Desverre har den en tendens til å snu seg i søvne, eller skifte løp som vi oftest sier.
Gormii
Anonymous
Jeg begynner å bli alvorlig bekymret neste gang jeg skal møte deg...

Jeg tror jeg må kjøpe et ekstra brannslukningsapparat om han Drage-kameraten din kommer ut av ditt skall.....Blir jo reneste drag-racing da...

Kan du ikke tegne denne dragen da? Så vi får se den her inne på Sonen 8)
Angående kinofilm som handler om drager så bør du se på "ERAGON" som kommer i medio Desember. Det skal handle endel om drager der. :w00t:
Jeg er misunnelig nå. Jeg skulle gjerne også hatt en drag i mitt hjerte. Jeg finner ikke den pr i dag. :wub:

GjenopprettetMedlem
Så fint å høre at dragene hjelper deg fremover!!
Mye god drivkraft i sånne vesen.
Jeg minnes Bruce Lee,The little dragon.
Frisk person i sin tid.

GjenopprettetMedlem
Ta en titt i Dr. Ernest Drakes bok "Dragonologi" ISBN 87-11-22248-4

Anonymous
"Wolf":
Ta en titt i Dr. Ernest Drakes bok "Dragonologi" ISBN 87-11-22248-4
Du store alpacka!
Dr. Ernest Drakes bok "Dragonology"! Mannen har et godt etternavn, sett med norske øyne (på engelsk betyr drake døgnflue).
Søkte opp boka på
www.amazon.co.uk. Sannelig er dette et godt dokumentert tema. Her er noen titler:
Den komplette boken om drager.
Hvordan oppspore og temme drager.
Drgonologisk håndbok
Dragens øye
Trylleformular og forbannelser av drageopprinnelse.
Et praktisk kurs i drager
Dr. Drakes dragonologiske lomme eventyr
Den bevingede slange
Dragens dans
Etc. etc.
Mange takk.
Gormii
GjenopprettetMedlem
Ellers er det et hett tips å SPØRRE DRAGEN...hva den er for deg..
Hvorfor ikke gjøre en trommereise til dragen? Det kan komme mye rart utav det...

Anonymous
"Inger Lise":
Ellers er det et hett tips å SPØRRE DRAGEN...hva den er for deg.. 
Hvorfor ikke gjøre en trommereise til dragen? Det kan komme mye rart utav det...

Ja! Det er opplagt. En trommereise må det bli. Og det blir i kveld.
Gormii
GjenopprettetMedlem
Veldig godt forslag Inger Lise,
trur jeg tar en dragetur i natt

Anonymous
Pokker, fikk ikke kontakt med dragen i går kveld. Jeg sliter litt med trommereisene på hjemmefronten.
Fant litt opplysninger om drager i Ecyclopædia Britanica.
Navnet drage kommer av gammel gresk for noen firfisler. I mytologisk sammenheng ble navnet benyttet på en kjempedrage som skulle befinne seg i havet. Hydra, den mangehodede dragen, er en variant av denne mytologien. I eropeisk sammenheng har stort sett dragen representert noe farlig og kraftfullt, men i noen tilfeller har den og representert visdom. I Kina representerer dragen det himmelske element. Keiser og drage har samme navn på kinesisk. Fritt etter hukommelsen.
Gormii
AdsBot [Google]
I Kina har mange planlagt å få barn slik at de skulle bli født i Dragens år. For da hadde barnet de aller beste forutsetninger! Hadde en bok om Kinesisk astrologi et sted, men den er nok utlånt, så jeg har ikke oversikten ... Men jeg hadde en mann en gang som var født i et av Dragens år, og det var i 1964.
GjenopprettetMedlem
Kanskje det ikke er dragen du skal reise til, men datamaskinen?
Det kan jo være nyttig å samle informasjon i andres tråder her. Susamel/Alvar Horst har skrevet et innlegg under den øvre verden som heter "spist av en drage".
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Vet ikke om dragen fortsatt er aktuell, Gormii....
men fant en fin side bl.a. om drager....
http://www.crystalinks.com/dragons.htmlAnonymous
Hei!
Spennende drøm....
Kanskje du konsentrerer deg for mye om dragen? Og på den måten mister helheten i drømmen?
Det var tre linjer med tekst
Og tre drager
Den øverste linja var falt ut.
Tre er et viktig tall, tre-enigheten ovs. det går igjen i myter religion og eventyr, men hva det akkurat betyr er vanskelig å vite, og alt mulig skifter også alltid fra drøm til drøm, det er ingenting som er konstant, det som betyr noe i en drøm, kan bety noe helt annet i en anne,. så derfor er det så vanskelig å tolke drømmer.
Det er lett å sette fokus på dragen fordi det er spennende…
Men det er tre linjer med tekst, og begynnelsen av teksten er falt ut…..
Så hva er det med dette at begynnelsen mangler?
Du får også et valg, men du skal velge mellom tre like ting, tre drager, og hva slags valg er egentlig det?
Hvilken drage passer i ditt hjerte?
Du får ikke velge om du vil ha en drage i hjertet, men du får velge hvilken av tre drager du vil ha der…..
Og hva symboliserer et hjerte for deg?
Siv
GjenopprettetMedlem
Jeg tolker drømmen++ veldig enkelt:
Du er opptatt av drager.
Du møtte dragekraften i deg selv i San pedro-seremonien i Peru.
(du såg også andre krefter i dine medreisende)
Du hadde sikkert en veldig sterk opplevelse den dagen.
Du drømmer nå om tre drager.At du må velge en av dem å ha som din hjertedrage.
Jeg tror du
selv vet hva de ulike dragene står for,innerst inne.
(I allfall er det flere uttrykk av dragekraften som du nok nå har opplevd, og merket deg en forskjell i?)
Vil tro det rett og slett kan bety hvilken måte du skal bruke innsikten på,til beste for deg selv...og andre..

Anonymous
Du store alpakka, det er fortsatt liv i denne tråden. Og det lenge etter at jeg har fortrengt hele historien.
Mange takk alle sammen (ingen nevnt, ingen glemt). Jeg rekker ikke kjenne på svarene/meldingene deres nå, men jeg skal ta opp tråden til uka. Takk igjen.
Gormii