03.01.07
Drømte i natt at jeg var i et fjellandskap. Der var det mange folk både kjente og ukjente. Det var ei samling om ett eller annet, men det husker jeg ikke hva var. Jeg satt og slappet av på bakken da det kom en stor jumbojet som fløy veldig lavt. Jeg var i ferd med å kommentere det til de andre da jeg hørte spraking og så flyet kjøre rett inn i høyspentledninger. Vi begynte å løpe for å komme unna flyet og eksplosjonen som ville komme. Jeg løp og kom til et hus hvor det bodde en familie. Det er mange detaljer her som jeg ikke husker også. Det var et veldig spesielt hus med en hel glassvegg som vendte ut mot en skråning. Plutselig kom der en stor bjørn som var forbrent på hele kroppen så han såg helt svart og pjuskete ut. Han var blitt forbrent av flammene som kom fra flyt som exploderte. Det bare visste jeg. Utseende var pjuskete men det var ikke temperamentet til bjørnen, den var rasende og kjempediger. Vi såg bjørnen komme mot glassveggen og var redd for at den ville knuse den så mannen i huset åpna døra og prøvde å jage vekk bjørnen. Det fikk han ikke til og bjørnen fikk en labb innenfor døra slik at mannen ikke fikk igjen døra. Jeg såg på labbane til bamsen som var kjempedigre. Jeg tenkte at jeg må skyte bjørnen før den får tak i oss. Så jeg strevde noe veldig for å få gjort klart våpenet. Før jeg fikk skutt den våknet jeg. Da tenkte jeg at jeg kan jo ikke skyte bjørnen for kanskje den har noe å si meg. Prøvde å gå inn i drømmen igjen men det fikk jeg ikke til.

) sier, at huset er deg. Da blir jo tolkingen for deg personlig i det du "jobber" med. I følge samiske myter, er bjørnen et hellig dyr. Kan du tolke noe ut fra det?