Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hva er likheter og forskjeller mellom Lucid dreaming og Ut-av-kroppen opplevelser? Jeg husker allerede fra barndommen at det var mye likheter mellom disse tingene, men at en erfarer lucid dreaming bare når man sover - mens man kan erfare UKO når som helst bevisst? Stemmer det utifra deres erfaringer? 
GjenopprettetMedlem
Min erfaring er at det som en kaller lucid dreaming vil si at en VET at en drømmer( på et visst tidspunkt i allfall...),og til en viss grad kan "styre" drømmen og få en innsikt eller løse et problem fks.,på den måten.Dette opplever jeg.

UKO-   der opplever en gjerne det som skjer under en fks, på et operasjonsbord. En kan ikke styre det som skjer der nede. Det er virkelighet.(men om en skjønner det før en våkner igjen av narkosen,er ikke godt å si).
Noen opplever UKO under psykiske og fysiske overgrep også..

En annen ting er at en faktisk kan se et såkalt astrallegeme (vis en er uheldig nok).Da vet en ikke om en drømmer eller er våken.
Francis [Bot]
Min erfaring er at ut av kroppen opplevelser skjer når jeg er bevisst våken. Ofte veldig spontant. Oppleves også under meditasjon.
Har flere ganger opplevd UKO når jeg sitter å slapper av på sofan el lign, hvor jeg folater kroppen og svever rundt i rommet hvor jeg kan se den fysiske kropen sitter tilbake i sofa'n. En merkelig men fantastisk opplevelse. Den stillheten og freden man opplever da er bare helt spesiell og har ikke lyst å dra tilbake til den fysiske kroppen og "virkeligheten".
Francis [Bot]
Luci dreaming er som Final Tribe skriver at du vet at du drømmer og kan styre drømmen selv...