Jeg drømte jeg var på min gamle barneskole sammen med min bror som plutselig er et barn igjen.
Plutselig er det skog der med masse fjell rundt oss. Når jeg ser meg rundt ser jeg et ulvepar med to valper rundt meg som står å iakttar meg, samtidig er det seks gauper rundt som virker truende på både meg og ulvene. Jeg sier til ulveparet at dem må ta med seg valpene og komme seg bort herfra, hvor jeg viser dem hvilken vei dem må løpe for å komme seg unna gaupene. Ulvemor og valpene løper men ulvefar vil ikke forlate meg. Han kommer bort til meg, vil bare kose og være god av seg, slikker meg i ansiktet men hvor han samtidig ser på meg med triste øyne. Jeg kan lese i blikket hans at han vil ikke forlate meg men være sammen med meg.
Jeg føler nærværet av gaupene og kjenner sulten deres, hvor dem venter på rette øyeblikket til å angripe. Men samtidig vet jeg at dem ikke kommer til å gjøre noe for dem er redd oss mennesker... Jeg føler en redsel men er alikevel ikke redd dem.
Så hører jeg broren min setter i å gråte mens han løper rundt og roper at vi er gått oss vill... han er vel rundt 10 år men har alikevel utseende slik han er i dag. Jeg ser meg rundt og vet hvilken vei vi skal gå men løper etter broren min videre inn i skogen. Vi ender med ei kai hvor vi plutselig er i havet, under denne kaia og kjemper for å komme oss opp til overflata. Nå er broren min plutselig blitt voksen og kjemper for å redde meg.
En hurtigbåt har kjørt forbi og laget store bølger som gjør at det blir en slags straum under havet som gjør det vanskelig å få svømmt opp til kaikanten. Jeg kjenner jeg går tom for luft og tenker at dette er slutten for meg. Broren min er i ferd med å klare å sparke løs kaidekket slik at vi kommer oss opp, så våkner jeg.
Senere på natta drømmer jeg om havet igjen... det er noe diffust hva, men jeg er på hytta vår.
Jeg har i den senere tid drømmt veeeldig mye om at jeg er på hytta hvor det dreier seg om havet, uvær på sjøen og hurtigbåten... Sjøen kommer inn i hytta...jeg ligger skadet nede i fjærna...uvær på sjøen... båter som kommer forbi... alt er veldig diffust så klarer ikke fortelle hva som skjer o.l
Klarer ikke se symbolikken i disse drømmene... Noen her som kan hjelpe?