Meditasjon og drømming.
Like før jeg skulle legge meg i går kveld, ledes på en måte hendene mine bort til bunke med papirer som ikke er arkivert. Følgene skjer så; jeg leser….. ”å dele en meditasjon”, skrevet ut en gang, her fra sjamansonen. Hadde jo lest og meditert til den mange ganger, men ikke fått noe svar i våken tilstand.
Jeg leser; sitat:
Be dine hjelpere/ kraftdyr om å komme frem med råd og veiledning
Be ditt høyere selv vise deg veien videre, eller ganske enkelt du kan være i ett med deg selv …osv.
Tema, eller tanken for meditasjon er; Hva er sjamanismen for meg?
Jeg legger meg til rette i senga, og vil meditere og samle ny energi i 15 min, før jeg skal sove. Jeg takker for hjelp, positive tanker og alle andre ting som har vært for denne dagen også, og går i gang med meditasjon, men - jeg sovner.
Drømmen:
Jeg står i et forholdsvis åpent landskap. Det virker som om det er litt høst / vinter, men naturen rundt er ikke helt friskt. Rundt meg er det en inngjerding tilknyttet andre enheter av et felleskap, man kan fritt gå inn og ut. Mens jeg står der og ser meg rundt, kommer det Reinsdyr, i alle aldere fra de små til de store. De kommer fra alle retninger. Men, de er ikke friske. Noen henger med hode, åpne kjøttsår og flenger, andre viser meg smerter og plager innenfra, og de ber meg om hjelp.
Mens jeg står der og hjelper til så godt jeg kan, er det akkurat som om noen som sier at vi må samarbeide om energier og de metodene som er tilgjengelige for at det skal bli en bedre tilværelse. Så våkner jeg ved at jeg får et barn i senga.
Har grublet på drømmen ett par timer. Jeg fikk et svar, men vil gjerne høre andres kloke ord og tolkning.
fargerik