Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Bing [Bot]
Jeg har ofte drømt om ulver, siden jeg var liten. Som barn var jeg en svært ensom ulv. Og jeg vet mye om å tåle å være alene. I alt som har skjedd i drømme og spirituell utvikling den siste tiden har ulvene kommet tilbake, og det kjenner jeg gleder meg. I siste ulvedrøm, i et klippestein landskap, det er natt,uendelig ørkenstjernehimmel, litt blekt lys som fra månen men jeg kan ikke se månen, skjønner jeg at lederulven vil meg noe, ulven snerrer mot meg og jeg tenker "javel, da kommer jeg, det er på tide" snur meg direkte mot ulven som står med forpotene over en stor stein, lyset er sterkt i øynene på ulven men jeg ser alikevel, og i det jeg griper tak i ulvens forpoter forandrer ulven seg og blir til en mann. Hvem er dette ? Hvordan kommer jeg videre nå? Er ulvemannen en lærer eller guide jeg kanskje møter?
Jeg håper og lengter og kan sikkert også komme til å produsere i drømme hva jeg lengter etter. Men kanskje noen her på sonen ser mer ?
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg tenkte jeg skulle dele noen av mine tanker om din drøm....
Hva følte du når du så mannen ?
Det er viktig .
Det kan være en guide. Det kan også være en slags læremester, du kommer til å møte .
Du har svaret i deg. Du kan også meditere , spørre om å møte ulven, og spørre hva den ville.
Den var leder ulven sier du , hva betyr det for deg ? Er det viktig for deg å følge en lærer, leder ?
Noen tanker, du får se om det kan være noe hjelp...
Varme tanker

Bing [Bot]
Det er ikke viktig for meg å følge en leder, men det er viktig for meg å finne en god lærer.
Det jeg kjente i møte var først og fremst en følelse av å overgi meg til noe jeg lenge hadde holdt igjen, jeg var ikke redd for denne ulven og det husker jeg også at jeg noterte meg i drømmen. Møtet varte så altfor kort; det oppløste seg etter det korte glimtet av mannen som var ulven. Men jeg var også helt sikker på å få se ulven / mannen igjen.
Skal meditere på dette møtet.
Takk for at du setter meg på sporet igjen. Det ble klarere nå.

Anonymous
Så kan det vara, läraren är ledaren som leder (genom skogen) och lär (hur man går mjukt på jorden)
Den finns där ute. Den kommer, bara vänta. Sjung under tiden

det lockar dom till dig.
GjenopprettetMedlem
Hei tiril
Gammelt og nytt blander seg i drømmene våre. I vår historie finnes frykten for ulver som et jaktende rovdyr, men ulven har en annen side også. Nemlig som en mektig beskytter. Bildet av ulven blir derfor tosidig - den er listig, lumsk og tosidig og vaktsom og beskyttende. I drømmene kan den også represntere det utemmede, de ville krefter.
De ville dyrene er knyttet opp til Solar plexus chakraet, ildens element. Det er her våre følelser møter intelektets kontroll og styring. Ilden blir temmet. Vi må eie villdyret i oss, lære å styre kreftene riktig. Vi skal tjene med kreftene slik at vi ikke blir tyranner. Det kan virke som ildens element/de utemmede og ville krefter som du er i ferd med å temme.
RITA
GjenopprettetMedlem
Det slår meg også at ulven representerer familie. Kanskje denne mannen er en du i utgangspunktet er redd, men at han kan få en familiefunksjon for deg?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Kanskje det rett og slett er kraftdyret ditt?
Litt om ulven;
Wolf: loyalty, perseverance and success.
Wolves have been long regarded by Native Americans as teachers or pathfinders. Wolves are fiercely loyal to their mates, and have a strong sense of family while maintaining individualism. In the stars, Wolf is represented by the Dog, Sirius, thought by many aboriginal tribes to be the home of the Ancients. Wolves are probably the most misunderstood of wild animals. Tales of cold-bloodedness abound, in spite of their friendly, social and intelligent traits. They are truly free spirits, even though their packs are highly organized. They seem to go out of their way to avoid a fight. One is rarely necessary when a shift in posture, a growl, or a glance gets the point across quite readily.
Traditionally, someone with Wolf Medicine has a strong sense of self, and communicates well through subtle changes in voice inflection and body movements. They often find new solutions to problems while providing stability and support that one normally associates with a family structure.
Wolf's medicine includes facing the end of one's cycle with dignity and courage, death and rebirth, Spirit teaching, guidance in dreams and meditations, instinct linked with intelligence, social and family values, outwitting enemies, ability to pass unseen, steadfastness, skill in protection of self and family, taking advantage of change.
Får du noe ut av dette?
Bing [Bot]
Rita: Ja i mitt solar plexus skjer det mye nå så her er det noe å se på. Det var jo også et poeng i drømmen at jeg ikke var redd. Kjenner meg igjen i beskrivelsene av ulv, skal ikke si mere nå men sove på den nye innsikten dere har gitt meg. Og i natt er det fullmåne.
tusen takk !

GjenopprettetMedlem
Follow the footprints
of your ancient brothers
and siters.
Follow them
with awakeness
and no fear.
Follow them
they will guide
you
to wisdom, strength
and to th peace
your soul is
longing for.
--------------------------------
[enjoy life

Anonymous
När jeg i begymnnelsen av mine reiser, reste till övre verden for at möte min lärare, fikk jeg ikke se noen.
Så en dag, kom jeg til en sal og blev vist til det inneeste rommet for å möte... min lärare. Da så jeg en del, av et dyr og det var ingen tvil om vad det var för slags dyr. Flere reiser traff jeg dyret... men så plötselig ble dyret en mann og siden den dagen, er det ham jeg möter, när jeg reiser for å treffe min lärare. Dyret er også med, men er den som kommer å henter meg...
GjenopprettetMedlem
Når jeg leser dette kommer Ailos artikkel som finnes på sonens forside i mine tanker.
"Lederulven må ta nakkegrepet", har du lest den?
Vet ikke, bare en tanke jeg fikk.....
Bing [Bot]
Jeg skal lese Ailos artikkel om lederulven, Akkurat den har jeg ikke lest. Tusen takk for veldig lærerike tilbakemeldinger. Jeg vet at denne mannen skal jeg møte igjen, og kanskje det er slik at han er min lærer. Og at det handler om å ta inn kraften i noe tidligere utemmet, urtidig som jeg kan ta imot nå. Kjenner meg igjen som ulv og sier ulv, men ulven er ikke bare meg.
I et syn fikk jeg for en tid tilbake møte lysbærere, de sto med lysende kuler i sine hender på hver sin side av veien jeg var på og ønsket meg velkommen. Jeg kunne se de og kjenne varmen, og samtidig kjente jeg på et slør foran øynene som måtte vekk før jeg kunne ta imot deres velkomst. Tror ulven skal bistå meg i det.
Seida ditt vakre dikt berører meg dypt, i den lengselen jeg har vært i og i det jeg er i nå.
Tusen takk for alt mot og kraft som finnes i det dere deler med meg.