Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg hadde en drøm nylig, der Wolf her på sonen var med.
I korte trekk gikk drømmen ut på at jeg gikk langs en støvete vei. Jeg var på tur for å besøke de hvite. Jeg var ikke så veldig glad, for jeg betraktet dette som et pliktbesøk  :confused: Mens jeg gikk der på vei til denne "byen" gikk Wolf ved siden av meg. (for ordens skyld vil jeg si at jeg aldri har truffet ham i virkeligheten)

På veien begynte jeg å peke ut bygninger, og sa at de hadde jeg sett før. De stod der i gamle dager også, sa jeg.
Wolf snakket en del om indianere, uten at jeg husker noe særlig nøyaktig hva han sa.

Da vi nærmet oss byen til de hvite, så jeg med ett røyken fra bål oppe i fjellsidene. Jeg kunne se en del tipier der og indianere kledd i lys beige skinnklær vandret rundt mellom tipiene.

Jeg var forundret over at de var kommet så langt ned. De bodde jo ikke så langt unna de hvite nå. Det var ikke slik før, den gang det var krig. Da bodde de mye lenger unna. I drømmen var jeg veldig opptatt av nettopp dette.
Jeg la særlig merke til en mannlig indianer, som var den høyeste av alle sammen.
Jeg hadde mer lyst til å gå til leiren, enn å gå til denne byen.

Noen som har lyst til å tolke denne for meg?
GjenopprettetMedlem
Bare ett spørsmål Fønix:

Var det med ett element i drømmen som hadde noe med en bjørnetann å gjøre?
GjenopprettetMedlem
Fønix. Litt vanskelig å tolke ...men jeg kan dele de tanker jeg fikk når jeg leste det.

Jeg føler det har med den kollektive åndelighet å gjøre . Mer bevissthet til den mer naturlige måte å leve på.
Vi kommer nærmere og nærmere hverandre i ånden. Det at de bodde lenger unna før, og du var veldig opptatt av dette....kan ha noe med det å gjøre...?

Personlig for deg, kanskje du går gjennom en prosess hvor du tenker mye på dette med forenelighet av disse to liv?
Om du har hatt nær tilknytning til Indianere i tidligere liv , som også Wolf har ? Han har et budskap til deg på tvers av tid og rom?

Det er så vanskelig for meg å forklare hva jeg tenker , egentlig ... :icon_redface:

Lykke til ,

Klem fra meg  :biggrin:
Anonymous
"Wolf":

Bare ett spørsmål Fønix:

Var det med ett element i drømmen som hadde noe med en bjørnetann å gjøre?

Nei, det var det ikke. Jeg husker ikke hele drømmen. Hva tenker du på da?
I drømmen var det som om jeg kom tilbake etter å ha vært borte på en lang reise. Det var skjedd forandringer siden sist, som gjorde meg forundret. Blant annet det at indianerene hadde flyttet nærmere det hvite folk. Jeg var veldig glad for dette i drømmen. Vi traff noen i byen, som jeg ikke husker nå hvem det var. Du skulle planlegge et eller annet, sammen med de. Det er det jeg husker. hehe,  jeg prater som om dette skulle være en virkelig hendelse.  ::)
Indianeren hadde et slags smykke rundt halsen, noe hvitt, det kunne se ut som det var hentet fra et dyreskjelett. Men om det kan være en bjørnetann, vet jeg ikke. Nei, da ville jeg sikkert ha husket det.

Malaika takk for din tolkning, og jeg synes du forklarer deg veldig godt. Det er interessant det du sier, som får meg til å tenke på syn jeg har hatt med indianere.
Jeg er mest opptatt av samer, men det er indianere jeg drømmer om, og som oftere dukker opp i klare bilder for mitt indre.
Indianeren i drømme minner meg om en jeg så en gang. Jeg lå og mediterte og svevde rundt, her kunne jeg sagt - på en rosa sky, hehe, men jeg svevde, så var det som om jeg falt gjennom en slags åpning. Så fløy jeg over et landskap, som var ferskenfarget. Der nede på bakken stod det en indianer og så opp på meg. Jeg ble temmelig forfjamset over dette synet, for det kom så brått på.

Noen uker senere lå jeg og skulle sove, da det dukket en eldre indianer opp for mitt indre. Han kom så tett innpå, at jeg hoppet ut av senga. Han så forresten like forskrekket ut som meg  :innocent2:

For en uke siden så jeg en indianer igjen, jeg så ham i profil. Han var rustet til kamp, var den følelsen jeg fikk.
Ja, nå skal jeg ikke skrive et langt innlegg her. Men det høres fornuftig ut det du skriver malaika. Hvis du har flere tanker rundt dette, så spytt gjerne ut  :)