Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jag brukar nok kunne bearbeide mine drömmer selv... men denne

Hva tenker dere?
I natt drömte jeg at jeg klipte tungen av ...
"Hvorfor gjorde du sånn, spurte min mann?" Jeg, som sitter ved siden av min datter (vi smiler til hverandre i samforstand), svarer:
"Den hade blitt så lang og det vaer ikke plass i munnen for den.... men jeg kan snakke likevel... hör du?!" og pludrer fram setningene. Siden viser jeg tung-biten for ham og sier;
"Du som liker sånn mat, kan vel steke den?"
Blä!
Jeg er ju en dame med verbal kapasitet, men jeg snakker ikke for mye... det vet jeg...
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke om det stemmer for deg, jeg skriver bare det første jeg tenker.
I norge har vi et uttrykk som heter " å bite seg i tunga" når det er noe man har lyst til å si, men holder igjen. Og du biter ikke bare i tunga, men klipper den av, for så å snakke sånn som du alltid gjør (om det helt hverdagslige) Forventer du at han skal forstå det du ikke sier, siden han skal spise det du klipte av?
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Hm... interessant... ska tenke på det...
Tack Stidshjelp
SEO Crawler
Tungen er maskulin (leppene feminin)
"Love is in the mouth" har jeg også hørt (ørene er visdom, nesen rettferdighet, øynene sannhet...dyder knyttet til sansene)
Kanskje kan det indikere at du har gitt fra deg litt av dine maskuline evner (handlekraft, og å si sin mening), eller at du undertrykker dine maskuline ferdigheter (som er velutviklede...tungen var jo svært lang) fordi du som kvinne ubevisst føler (har lært å føle) at "det er upassende" (vestligprotestantisk kulturpropaganda som vi sliter med her nord)
Kanskje kan disse maskuline evnene ha med kjærlighet å gjøre (i vid forstand). En tanke kan være at du "holder igjen" for å "gi rom" for din mann/livspartner og ikke tråkke i hans domene. Men vi trenger alle å utvikle og harmonisere vår indre mann og kvinne, hver person på sitt vis..
Din klare dømmekraft, din faste og sterke indre rettferdighetssans...du har flere gode "maskuline" trekk, og jeg er sikker på at også din mann setter pris på dem
I ikke-vestlige kulturer (eks afrikanske) synes de å utvikle sine særegne trekk og evner friere i forhold til "kjønn" enn her hos oss
GjenopprettetMedlem
"torstein":
I ikke-vestlige kulturer (eks afrikanske) synes de å utvikle sine særegne trekk og evner friere i forhold til "kjønn" enn her hos oss
Har du døme på det som du har opplevd?
(Nokre gonger håper eg det er slik,men så oppdager eg at det berre er nok eit mønster,også andre stader...)
Berre nyskjerrig.
Lie:Å klippe av seg tunga...ganske drastisk.
Kan det bety at du ikkje treng så mykje av den som før,at du har fått større kapasitet på andre felt?
Anonymous
Interessant meget interessant… allt det som er skrevet…
Dere har et poeng, allesammen.

Men mest interessant föles dog Torsteins ord...
Tusen takk!
AdsBot [Google]

Skal ikke begi meg ut på noen tolkning her, da svarene du har fått faktisk er geniale.
Må bare få uttrykke min glede over humoren i "Det Lie'ske Hjem"...
Vi har jo også et uttrykk som heter "Å bite av seg tunga", som betyr å ha sakt noe en angrer på.
Men DET har du jo ikke i denne drømmen.
Anonymous
Jo, begge utrykken finns i Sverige også.
Ja visst - de er geniale svar! Yes
"Det Lie'ske Hjem"...