Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg hadde en uvanlig sterk drøm i natt, klar og lysende, men budskapet får jeg ikke helt tak i.

Jeg drømmer at jeg ringer til Husfliden, en kvinnestemme svarer i den andre enden. Jeg spør om ett eller annet(som om selve spørsmålet er uvesentlig men at det å ringe er meget viktig)
Så høres en tromme i bakgrunnen, med en utrolig vakker klang. Innimellom snakker kvinnestemmen, men det eneste jeg klarer å forholde meg til er trommelyden. Jeg husker den klart og tydelig enda. Så er det som om trommeklangen snakker til meg, på fransk ”beau regarde” – se vakkert (?),  og ”au revoir” – på gjensyn - jeg kan svært lite fransk bare så det er sagt.

I drømme er jeg nå fullstendig klar over at drømmen er slutt og jeg fokusere veldig på å huske drømmen. Jeg memorerer ordene og drømmen, drømmer den igjen og igjen.
Så  ”lydoversetter”  jeg ordene (fremdeles i drømmetilstand) til  norsk og det blir ”Borregaard”.

Og det første jeg tenker på når jeg våkner er Borregaard Industrier (som jeg forbinder med store skogeiendommer og noe illeluktende).
Husflid(en) er for meg noe ganske fremmed, men likevel nært, som jeg har stor respekt for, Fransk står for skjønnhet, eleganse og forføreriske dufter og tromme representer for meg magiske svigninger og Mysteriet.

Jeg kan aldri huske å ha hatt en så sterk opplevelse av å drømme en drøm i en drøm, for så å ”styre” den påfølgende drømmetilstand.

Er det noen om kan hjelpe meg å se budskapet i denne drømmen?
Jeg føler det er klart som dagen og at det er meget viktig, men klarer ikke å se det selv.
Det eneste jeg ser klart er at jeg nok skal sette i gang å lage en tromme, men jeg syns jeg skimter enda mer i denne korte og  konsise drømmen.

Noen?
GjenopprettetMedlem
Hei Kjære Gro

De forskjellige instrumenter virker på ulike plan og chakraer. - også på ulike organer/kroppsdeler.Tromme er maskulint og representerer urkraften - jording (rot og hara).
Husflid er jo forbundet med håndtverk, skaperkraften. Kanskje riktig den følelsen du har at du skal skape din egen tromme. Kankje det var trommen som kalte på din oppmerksomhet, gjorde deg oppmerksom på at den venter på deg og din kreativitet? Trommen er jo et redskap for å nå den åndelige verden.

Lykke til i ditt møte med din tromme.

Klem fra RITA  :wub:
Anonymous
takk takk kjære Rita,

jording, urkraft og skaperkraft - det skaper gjenklang hos meg og jeg begynner såvidt å ane hva denne drømmen vil formidle.
De siste dagene er det som om jeg har fått kontakt med noe dypt og meget kraftfullt i meg som presser seg frem og vil bli skapt inn og være i verden, en fødsel nermest, og mye må vike og dø hen for at det skal kunne skje. Drømmen handler nok om det å foredle egne ressurser og kraft - finne, skape og bygge selv istedet for å "kjøpe" ferdige løsninger.

Tromme skal det og bli!

klem til deg,
Gro