Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei.
I natt hadde en jeg en drøm som var fyllt med masse info. I ett parti av drømmen kommer ei bekjent og gir meg noen små brune frø av ett slag. Jeg spør hva det er og hun svarer at det er er quinoa. Hun sier at det vil få meg til å føle bra. I drømmen tror jeg det dreier seg om ett stimuli. Når jeg våkner surrer drømmen i hodet. Jeg Går gjennom og stopper opp ved quinoa. Jeg bare vet at det er slik det staves. Jeg går inn på nettet og søker etter dette ordet. Jeg finner da ut at det er en erstatning for korn, som inneholder store mengder protein. Jeg hopper nesten i stolen. Jeg holder nemlig for tiden på med en kur som går ut på å bare spise "steinalder kost". Kjøtt og fett. Har ikke spist brød, sukker, pasta eller ris på en ukes tid. Jeg tror da at dette er ett tegn fra oven om en erstatning jeg kan lage brød eller lignende av. Etter noen timer søker jeg nærmere info om quinoa og finner ut at det er en haug med karbohydrater i det. Det synes jeg var leit. Det skal jeg nemlig holde meg unna. Noen som har noe syn på akkurat dette?
Anonymous
Kanskje det er med dette som med såmye annet. At de gode gamle karbohydratene er som medisinsk for deg,mens de som du får i dagens kost er usunt. Utrolig spennende at du fikk dette gjennom en drøm 
GjenopprettetMedlem
Enig med Ravne

Du vet det er best å høre på hva disse "folka" har å fortelle deg... ;D

Kult at det kom i en drøm !!!  :innocent2:

klem til deg
GjenopprettetMedlem
Støtter opp om Ravne og Malaika her.  :wub:

Klem RITA
GjenopprettetMedlem
Hvis jeg hadde fått ei så klar og spesifikk melding i en drøm, så ville jeg nok ha prøvd det ut.
Fantastisk synes jeg. :)
GjenopprettetMedlem
Åndene tuller ikke i sine budskap.Karbohydrater må til for å forbrenne protein,det bør være en fin balanse mellom karbo-proteiner,
som ellers i livet.
De gikk ikke på diett i steinalder-dager.

å tenke holistiskt i matveien vil si å inkludere de elementer som jobber sammen om et bedre miljø.

Finn balansen min venn. Yang å Yin.

(Jeg er ingen mester selv,men har studert kost å kroppsbygging i mange år,vært fixxert som det heter.vært ennå galere enn jeg er nå.
Men jeg lærte mye om forbrenning under disse årene,og over-trening.(He-he-he-he...)

Lykke til med din ild!
Anonymous
"teleterkji":

vært ennå galere enn jeg er nå.

Det skulle jeg likt å se :lol: Glad du er sånn du er nå jeg. Bug Hig ;D

Jeg vet jeg trenger balanse der også, men de siste årene så har det vært andre veien. Mye karbo, lite fett og kjøtt. Nå føler jeg at vektskåla må litt andre vei. Nå er det bare snakk om å snu i tide :P
GjenopprettetMedlem
Jeg ville så absolutt ha prøvd det ut når du fikk en så klar beskjed om det. Kanskje ikke i så store mengder, men prøvd det ut. I og med at du fikk beskjeden sånn så er det nok meningen at kroppen din skal ha det, at det er bra for deg. (Og pussig at denne tråden dukker opp når jeg går med tanker om å gjøre tilsvarende endringer i mitt kosthold :icon_lol:)
Anonymous
Finnes forskjellige typer karbohydrater, noen sunne og noen usunne. Er selv veldig sensitiv på det, og merker fort når det har blitt for mye lyst bröd. Quinoaen er sånn at den gjör meg rolig og lett i motsetning til spaghetti for eksempel. Blir nesten som med grönnsaker i motsetning til sukker. Quinoa smaker litt kjedelig, men er god å blande sammen med andre smakfulle ting slik at du får en bra konsistens, fordi quinoaen gjör det og fordi den smaker ingenting. Bon apetit!
Anonymous
"Kristin":

Finnes forskjellige typer karbohydrater, noen sunne og noen usunne. Er selv veldig sensitiv på det, og merker fort når det har blitt for mye lyst bröd. Quinoaen er sånn at den gjör meg rolig og lett i motsetning til spaghetti for eksempel. Blir nesten som med grönnsaker i motsetning til sukker. Quinoa smaker litt kjedelig, men er god å blande sammen med andre smakfulle ting slik at du får en bra konsistens, fordi quinoaen gjör det og fordi den smaker ingenting. Bon apetit!

Hørtes passe kjedelig ut spør du meg :P hehe. Har du peiling på hva det brukes i og hvordan det brukes?
Dæven, skulle hatt egen tråd eller side med sjaman mat...
Anonymous
Blant annet finnes det quinoa-mel som kan erstatte annet mel. Men når det kommer til lunsj -og middagsretter har jeg bare brukt min egen fantasi. Har for eksempel brukt det i suppe og i sånne retter med grønnsaker og saus.
GjenopprettetMedlem
veldig interessant, kanskje noe jeg også skulle prøve. søkte også på det på internett og fant en side som du visst nok kan bestille det på. kan legge den ved hvis du ikke har sett det

http://helseogkost.no/nye_produkter/qui ... 1f577b71d4

hvem vet, kanskje noe annet interessant er der også
Anonymous
Finnes også i de fleste helsekostbutikker jeg har vært innom.