Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg kom til en borg i natt, eller kanskje heller en slags festning.
Vi var flere på flukt fra noe eller noen. Vi løp inn i en skog og gjemte oss mellom trærne.
Inne i skogen var en foss, og da vi skulle krysse elva kom vi inn i en tunnell.
På den andre siden var det et åpent grønt landskap. Og borgen.
Det var en svært gammel borg, grå og slitt. Den hadde stått tom lenge.
Ytterst var det en høy mur med tårn i alle fire hjørnene. Innenfor muren sto flere bygninger som så ut til å ha vært boliger for noen.
Mye av muren og noen av bygningene hadde falt ned, men i midten var det noen hus som var hele.
Det var gammelt og slitt, og ikke helt rent, men fullt beboelig. Og trygt.
Kan noen tolke dette for meg, eller gi meg noen tips om hvordan dette kan tolkes..?
Klem. Pia
GjenopprettetMedlem
Kort tolkning:
Du er i drift eller på flukt. Kvifor veit eg ikkje.
Men du gøymer deg mellom trea som representer vegvisarar for meg.
Og tenk,der dukka ein foss opp;(vatn +følelsar).
Og du kjem inn i ein tunnel,(Moder Jords skjød/navlestreng/underbevissthet)
Tunnellen leder deg til det åpne,grøne landskapet som kanskje repr. muleghetar/mentalt tumlerom .
Borgen med dei slitne murane er ei gammal kjelde til kunnskap,kunnskap om deg sjølv?
Kunnskapen er ikkje ny,den har lege der i lang tid.Kanskje var det du sjølv som vanskjøtta borgen ein gong?
Og husa er noko lunde heile..og bebuelege. Det er eit godt tegn.
Og du opplever dei som trygge-endå bedre..
Eg tykkjer det virker som du kanskje jobber i ditt indre med å finne attende til den du er/var eingong.
(Med eldgammel kunnskap i ryggen.)
SEO Crawler
Jeg har vel mange av de samme assosiasjonene, men vil tilføye de 4 tårnene i hvert hjørne. De symboliserer de 4 elementene, 4 himmelretningene, 4 årstider, 4 faser av døgnet etc etc - kort sagt
helhet og dermed også balanse. Dette henger nært sammen med trygghet. Fin drøm
GjenopprettetMedlem
Tusen, tusen takk
Det er en ting til..
Jeg gikk til steinen min i går. Den som ingen andre bruker lenger, som er en gammel offerstein.
Jeg gjorde en reise der. Alle "mine" var med meg. Rolig. Godt.
Jeg fikk svar på mine bønner og mine spørsmål, men ikke det siste.
Det var et helt konkret spørsmål om hvordan en bestemt situasjon skal ende (skal det gå "sånn"), og jeg ble forsyrret

Det kom en liten svart bille krypende over hånda mi, og et annet insekt fløy mot øret mitt.
Billa ble der en stund. Det var en riktig vakker bille..
Hjelperen min lo forresten da han så meg, som om han pønsket på noe lurt.
Kanskje svaret kom i natt

Nutch/CVS [Bot]
Noen ganger tenker jeg at alt som er i sammenheng med sjamanismen er som din borg: eldgammel, litt nedslitt fordi det ikke var i bruk. Men erfaringen ligger der (eller her i oss selv som arv fra mange hundre år) og den borgen er trygg. Bare: vi må først krysse en elv som skiller hverdagssinnet fra sjamanvitenen.
Ha en god dag
Gåååja