Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har vanskelig med og sovne, og når jeg begynner å drømme, blir jeg litt overrasket faktisk.
Drømmen starter der jeg er, i min egen seng. Det er en venninne som ligger over, hun sover ved siden av meg.
Jeg blir dratt inn i et enormt dragsug, det føles som om jeg må holde meg fast , for ikke å forsvinne...men jeg har ikke noe og holde meg fast til.Det hele føles så veldig fysisk. Så virkelig. Det begynner å riste, jeg tror det er jordskjelv, og vekker min venninne.

Jeg ser ut vinduet, og merker at hele huset er løftet opp fra bakken. Det svever i luften.Instinktivt vet jeg at det er min eks-mann som er kommet, for å ta barna fra meg. Jeg vekker min venninne, og vi går ut vinduet, og inn vinduet til barnerommet. Der henter vi barna, og sniker oss ut. Det føles som om jeg er veldig bevisst på hva jeg skal, og ikke nøler et sekund.
Vi må over flere gjerder og andre hindringer , oppover en bakke ...jeg ser meg tilbake og oppdager to menn som sniker seg etter oss. De virker veldig selvsikre og jeg vet det er min eks-mann som har sendt de. Jeg tenker at de kommer til å klare det, de vil ta oss igjen. Før vi kommer til toppen av bakken , der porten er. Jeg tenker også , at jeg har på følelsen av at jeg har tatt denne ruten flere ganger før.
Jeg føler det er nok, jeg gidder ikke være med på dette lenger. Jeg er dritt lei av denne eks-mannen og frykten han vekker i meg. Jeg bestemmer meg for at jeg skal våkne.

Noen som har lyst å prøve seg ?

:)
GjenopprettetMedlem
En drøm kan ha tre deler:
Situasjonen (=miljøet, bakgrunnen, som en scene)
Problemet
Løsningen, hvordad jeg i den situasjon jeg er nå velger å løse problemet.

Hadde dette vært min drøm så hadde jeg nok tenkt på spørsmålet, om min løsning er bra eller dårlig.
Jeg syns den er bra på en måte, Jeg velger å våkne, dette er jo en "drøm" og jeg kan ta makta.
Jeg tok makta og våknet.

Jeg vill og fundere over om det hadde vært bedre å ta makta gjennom å vende meg mott mennene og si fra eller slåss.
Hvis jeg fandt ut at jeg skulle ha sagt fra så skulle jeg ha fortsatt drømmen i en meditasjon og skapt det slutt jeg ønsket.

Jeg syntes dette var en positiv drøm.
SEO Crawler
"Malaika":

Noen som har lyst å prøve seg ?

tja, ka du mein, på drømmen eller drømmersken?  (  ::) )

:eusa_liar: )

:beer:
GjenopprettetMedlem
Tenkte jo først og fremst på drømmen , selvfølgelig   :P

Drømmersken har hendene fulle med en annen stor drøm akkurat nå ...  (  8)  :innocent2:  :beer:  )

:wub: 

Takk gunilla, for fine tips ! Jeg føler også det er en positiv drøm, selv om jeg var redd , når jeg våknet.

:innocent2:
SEO Crawler
ok

jeg stoler på gunillas ord  (selv er jeg for drukken til å tenke  :beer:)

GjenopprettetMedlem
Jeg syns Gunilla har svart veldig greit og fint. Jeg har ingen tolkning, men skriver fordi denne drømmen berører meg.
Deler av den minner om en drøm jeg selv hadde for et par år siden, da jeg sto i en viktig avgjørende fase i livet.
Jeg måtte ta tak i frykten og den situasjonen jeg befant meg i. Det har jo du gjort.

Det som lignet var at jeg måtte ta barna med å komme ut av huset. Det var ikke mine barn (for jeg har jo ingen), så de representerte nok deler av meg selv. Det var ingen eks.mann, men huset sto i flammer. Og da MÅ man ut, eller? Det viktige er jo følelsen; det er barna som må reddes.
Det jeg tenker her, er at man du må ut av situasjonen, men må møte frykten, da det er den som skaper situasjonen, på nytt og på nytt.
Det tredje som lignet, var den irriterende følelsen av at dette har jeg gjort før. Det var en veldig sterk følelse, og nå i dag tenker jeg at den drømmen utspilte et grunnleggende mønster, en dyp frykt, som sjelen har bært gjennom mange liv. Derfor er det så viktig å hente informasjon og lærdom av den.

Jeg fikk en følelse at din drøm, Malaika, ikke var en helt vanlig drøm, pga måten du gikk inn i den? Den var mer som en slags reise eller opplevelse? Det gjør den enda sterkere i sin betydning.

Jeg ville bare dele denne felles opplevelsen. Det ga meg en mulighet til å se på min egen drøm også.
Så jeg takker for det! :biggrin:

det at du bryter ut av drømmen syne jeg var kjempepositivt. Du har fått nok av dette 'spillet'.
GjenopprettetMedlem
Takk for flott svar , bluestorm !  :wub:

Det ga meg veldig mye, det du skrev. Jeg er også sikker på at det ikke var noen vanlig drøm .

Det var en beskjed/budskap.

Jeg satt akkurat og fortalte til mine venner noen dager før , at jeg aldri husker drømmer ( he he , der fikk jeg den )

Tusen takk,  :wub:
GjenopprettetMedlem
Nå fikk jeg litt frysninger , her!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg fristes til å prøve meg.

Du forteller at du har vanskelig med å sovne,og når du drømmer blir du overrasket.
Jeg aner at denne drømmen er et gammelt frykt-mønster som er i ferd med å heales
når du nå får mer og mer bakke-kontakt igjen,og kan vokse innover og utover.(blomstre) igjen.
Det du forteller meg er at drømmelivet begynner å ta seg opp igjen,etter å ha vært i et limbo
og det er heftige greier du gjennopplever. (flashbacks).
Dette er dog et godt tegn for deg.Du kan igjen begi deg ut i dypet av din sjel.
Du har den fulle rett.

Gleder meg med deg.

GjenopprettetMedlem
Jeg syntes teleterkji er inne på noe her!

Det er jo helt klart at dette dreier seg om frykt og det å løsrive seg fra det (gi slipp)..

Frykt er jo om ikke det dypeste instinktet, noe jeg meder å ha lært i psykiatrien en gang for noen år siden.. 
men i alle fall et av de dypest sentrerte i følelse livet.. det er jo en grunn til at denne "fienden" er et viktig tema i selvutvikling ...

Jeg tar sjangsen på å være litt åpen her..
det kan hende du føler deg dratt inn i denne situasjonen med forhold mellom deg og barna og eksmannen din..
At veninnen din er der betyr nok at du vet at du får hjelp, hvis det skulle komme til det!?!  da venner som ofte representerer en trygghet!

At huset letter vil jeg se på som du merker at du har mistet bakkekontakten??! 
(jeg tror du finner den igjen snart, du skriver nydlige dikt her på sonen så det skulle ikke være noe i veien for det!!)

Dette er nok pga din eksman ja, siden det kommer klart for deg at det er han som har lettet huset!?
føler du frykten som en skadelig opplevelse på deg?? 
eller ser du litt på det som en bearbeidelse du må igjennom?
jeg spør om dette siden du nevner at du bestemmer deg selv for å våkne!?  da dette kan tyde på at du er fult bevist på den healende prosessen du er i?!?
og da eventuelt ikke en like stor påvirkning på sinnet... i negativ forstand!?

------
Jeg sier dette litt utifra en egen drøm jeg hadde mye når jeg var liten, den minner meg litt om denne syntes jeg..
kort fortalt går jeg i en koridor formet som en labyrint med monoton maskin lyder i bakgrunnen..  jeg får inntrykk av at det er i en verden som er ødelagt av sivilisasjonen... og at jeg må gå denne labyrinten in til midten for ikke å bli tatt av et eller annet.. av og til kommer jeg meg opp på kanten men det er sjeldent... og da får jeg bare se ødeleggelse...  jeg har da og følelsen om å ha gjort det før... og når jeg kommer til midften til slutt kommer jeg annsikt til ansikt med det jeg frykter og bestemmer meg for å våkne... 
------

Men tilbake til deg...

Du kommer til en port...!! en port er jo gjerne en del av et gjerde... noe som representerer eiendom og avgrensning... (ingen kan vel si noen annet :P)
dvs. at det kan hende du kommer til et sted der du føler deg innestengt og ser mulighetene til å gå igjennom porten tenkte jeg først.. og komme fri?
Men så kom jeg på at det like gjerne kan være dine egne nødvendige grenser du har kommet til og føler det presset ut av?!!
Derfor bestemmer du deg for å våkne da du ikke kan gå med på å forlate din egen eiendom (=deg selv og dine egne rettigheter)

.....

Håper dette har vært til hjelp og ikke alt for langt ut på jordet  :innocent2: