Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I natt var det livlig i hodet mitt..

I den første drømmen var jeg ved huset til min mormor.
Det var sommer, varmt og grønt og rolig.
Så kom gresshoppa. Den var stor og lagde høy lyd og kom altfor tett innpå.
Jeg gikk inn i uthuset og tenkte "hvis jeg kommer inn i det innerste rommet og får stengt døra slipper jeg unna den".

Den neste drømmen foregikk i USA, på ferie med min bror og en venn.
Vi var på en øy, og for å komme derfra måtte man over en bro som hevet og senket seg.
Det ar litt vanskelig å komme på broa til riktig tidspunkt, den var alltid på vei opp igjen når vi prøvde.
Vi bestemte oss for å vente litt, og gikk inn et sted hvor de solgte suovenirer.
En eldre, litt rund og myk kvinne jobbet der.
Jeg plukket med meg noen kort med bilde av indianere, bl.a. et gammelt sort-hvitt bilde av en staselig høvding, og gikk til disken.
Mens jeg sto der og ventet ble jeg oppmerksom på en øgle som ble grillet over en flamme.
Jeg sparket til øgla og flammen, sånn at øgla kom seg unna, levende.
Flammen ble til klebrige, mosegrønne greiner som klistret seg til beina mine, men løsnet etter hvert.
Øgla var takknemlig.
Ordet "weasel" kom flere ganger, og veldig tydelig, men dette dyret dukket aldri opp.

Noen som vil tolke..?
GjenopprettetMedlem
Spennende drømmer!
Jeg liker drømmer med dyr veldig mye.

Hvis dette hadde vært mine drømmer ville jeg ha tenkt på dyrene og hvordan de er.
Jeg låner dine drømmer.

I den første drømmen er det varmt, jeg er hos mormor, hun som er en del av opprinnelsen, som har født mor.
Det er grønnt og varmt, det kommer en gresshoppa, den kom for nære jeg vil slippe unna den.
Hvordan er en gresshoppe? Den lager et lyd som ikke alle kan høre. barn hører gresshoppa men enkelte hører ikke gresshoppa når de er blitt "voksne".
Gresshoppa forflytter (rører seg fram) på en uvanlig måte. Den går ikke som andre dyr, den hopper, og den hopper høyt, nesten flyr og så lander den langt unna plassen den startet fra. Den folater jorden for å være i luften en stunn. Jeg lurer på om den vet hvordan det ser ut der den lander, eller om den bare tar ut en retning og sen kaster seg av sted.

Neste drøm er i USA, ferie. Vi er på en øy, en øy er en isolert plass med vann rundt. Vi klarer ikke bron og velger å vente litt.
I souvenirbutikken blir jeg oppmerksom på en øgle, somm grilles over en flamme. Jeg redder øgla. Flammen forandrer seg til grønne greiner som klistrer seg til beina mine. Ilden forandrer seg til noe som lever, det levende klistrer seg på den del av meg som jeg bruker til å forflytte meg med. Som fører meg framover.
Hvad slags dyr er øgla. Øgla er vekselvarm. Den forandrer seg etter omgivelsen. Ilden er dog for varm selv for en øgle, den måtte reddes.
Øgla er kvikk, røres seg raskt når den rører seg. Den er jordnær, har altid noet bein på jorden, den har tilmed veldig korte bein.

Jeg hører hele tiden ordet weasel, men ser ingen, kansje har den ikke kommet ennå, kansje er den på veg.

Vessle og øgle er like syns jeg. Begge er kvikke og jordnær. Vesslen er dessuten uredd og nysgjerrig.

Forskjellen mellom dem er at vesslen har pels og innenfor pelsen er den like varm hele tiden. Den forandrer seg ikke på den måten. Anpasser seg ikke etter omgivelsen. Går ikke i dvale når det blir for kald.

Grønt er med i begge drømmene. Jeg tenker på at grønt er fargen for hjertechakraet.

Takk for at du delte disse drømme.
Lykke til!
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Tusen takk, Gunilla!

Her er mye som passer hos meg nå.
Livet mitt er litt som på øya nå. En slags venting på at det skal bli litt lettere å komme over broen.
Men tiden på øya bruker jeg aktivt- til å lete etter ting jeg trenger eller har lyst på, og kanskje til å redde noen (eller meg selv) fra ilden.

Gresshoppa er jeg litt usikker på.
Øgla er som meg. Kvikk og rask, jordnær, og kort i fotan  :biggrin:
Kanskje jeg kommer meg av øya ved å bli litt mer som røyskatta..
GjenopprettetMedlem
Jeg låner drømmene dine igjen.

Om en tenker at alt i drømmen er meg, så er også gresshoppa meg.
Gresshoppa er i meg, den finnes i mitt opphav.
Men, den vil komme for nær og den har for høyt lyd. Det passer meg ikke akkurat nå, så jeg prøver å komme meg vekk.
Jeg tenker at drømmen er meg og hvordan jeg velger nå, i dette øyeblikket.

Øgla er meg, jeg har havnet i en flamme, som øgle tåler jeg ikke flammen, jeg redder øgla i meg og merker at flammen er ikke farlig for meg, på meg blir den grønne greiner. Griener forgrener seg og vokser, tenker jeg.

Weasel, dukker opp som ord. Det er ikke røyskatt uten på et språk jeg forstår men som ikke er mitt.
Ordet er veldig tydelig, jeg ville se det så som du tenkte. Kansje om jeg blir mer som en røyskatt så kommer jeg på bron. Jeg ville se det som at det er noe jeg mener å gjøre men det er litt fremed ennå.

Så ville jeg se mer på forskjellen mellom øgle og røyskatt og hvordan de hånterer omgivelsen.
Øgla må forendre seg etter omgivelsen, er det kaldt så blir den treg, blir det meget kaldt så går den i dvale, men er det varmt så er den levende og kvikk. Blir den angripet så kan det komme seg unna ved å forlate en bit av seg selv (slippe halen).

Røyskatten forandrer seg og etter omgivelsen, men ikke etter kulde og varme. Den er altid varm og kvikk, men det forandrer seg så at den ikke synes så vel.
På sommern er pelsen brun, på vintern er det hvit.

Må si det igjen, veldig flotte drømmer