Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Heisann

jeg lurer litt på dette. Og hva slags meninger dere andre på dette forumet har.

Når jeg drømmer, har jeg ofte episoder der jeg i drømmen vet at jeg ligger å sover og at dette er en drøm. En merkelig følelse.
Det som er litt rart, er å være i en drøm man vet drømmer. Selv om man sover. Dette skjer veldig ofte. At jeg sier til personer jeg evnt måtte drømme om at dette er en drøm og at jeg vil våkne snart.

Sarah Elisabeth
Sensis [Crawler]
Kjære venn .

Du er på veien. La virkeligheten stige opp i drømmen og drømmen fylle virkeligheten og så kan du joike de nye joikene som skaper den nye tiden. Da kan alt det gamle skrammelt fra den gamle æra fare nord og ned med all sin smerte og klage.

Vær sann. Lysende. Og modig. Ut fra deg selv. I din sirkel.

Ikke la dem stoppe deg.

Ailo Gaup
Anonymous
Hei sara elisabeth  :wub:
ser på det som det er et flott redskap 
Bevist i drømmen intresangt  :)
dette kan du bruke til det du ønsker,
det er kun du som stopper deg, hva ønsker du å bruke drømmene dine til ?
så mange muligheter i sindet - følelse - glede å takknemlighet  :respect:
GjenopprettetMedlem
Drømmene er en velsignelse.
Jeg har de senere årene opplevd at jeg blir guidet gjennom disse.
Jeg ønsker deg lykke til på veien og god tur videre!
GjenopprettetMedlem
Drømmelogg ja, der sier du noe. Et tips som kan være greit å ta med seg. Opplever selv at noen av  drømmene  kan det være svært så tydelige budskap i, mens andre må tygges mer på. Men som regel er det meste glemt i morrarushet (les: unge som skal i barnehage mm) Hadde ei skrivebok som jeg tenkte skulle brukes til det formålet, men den endte opp som tegnebok for jentungen.  :lol: Var vel en mening med det også, ikke sikkert at tiden var inne for å vite..

Interessant det du nevner om samtalen med hjelperne dine før du sovner, tror nok du får mange svar  :wub: Men har du prøvd å styre drømmene dine? Er temmelig sikker på at du får til det hvis du prøver.  :wub:
GjenopprettetMedlem
"sarah elisabeth":

Heisann

jeg lurer litt på dette. Og hva slags meninger dere andre på dette forumet har.

Når jeg drømmer, har jeg ofte episoder der jeg i drømmen vet at jeg ligger å sover og at dette er en drøm. En merkelig følelse.
Det som er litt rart, er å være i en drøm man vet drømmer. Selv om man sover. Dette skjer veldig ofte. At jeg sier til personer jeg evnt måtte drømme om at dette er en drøm og at jeg vil våkne snart.

Sarah Elisabeth

Hei Sarah Elisabeth.
Vi arbeider godt om nettene, vi prøver ut, tester og opplever.Det er slitsomt arbeid og det er ofte mye som skal gjøres, for livet er ikke så enkelt som vi skulle ønske, og relasjonene våre til omverdenen, til famile og venner er ikke alltid ukompliserte. Gjennom drømmene prøver vi å bringe orden i det som har hendt oss. Vi bearbeider for å forstå hvilken rolle vi har spilt og for at vi skal klare å fri oss fra de ting som blokkerer et godt liv.

Stort sett forsøker drømmene våre å løse en eller annen form for konflikt eller påvise at det foreligger et problem, stort eller lite. Drømmen gir oss mulighet til å bli oppmerksom på ting vi ikke har hatt tid til å beskjeftige oss med gjennom dagens travle løp.
Det kan være en situasjon vi har rotet oss opp i, gledelig eller vanskelig, en situasjon som minner oss om ting vi ikke er blitt ferdig med. Vi har mye å drasse på. Det som er avgjørende for vårt velvære er hva vi gjør med det som hender oss. Det som er vanskelig kan bli omgjort til noe forståelig og noe konstruktivt og det kan bli en kilde til kreativitet i stedet for oppdemmet mengde uforklarlige følelser og reaksjoner som låser oss og kanskje gjør at vi opptrer destruktivt mot oss selv og andre.

Vi består av mørke og lys, av godt og vondt. Derfor kan livet aldri bli konfliktfritt, hverken på det indre plan eller sammen med andre.

Drømmene våre er som en tetaterforestilling, som nattlige dramaer. De begynner med en innledning som beskriver sted og stemning. Noe som er veldig viktig for å forstå drømmen. Deretter følger fortellingen som består av ulike scener. I drømmen har vi ikke den samme tidsoppfatning som vi har i våken tilstand. Derfor bindes de sammen eller de blandes i forskjellige tidsaspekter, kombinert med mennesker og situasjoner for å beskrive noe. Ofte hopper vi også frem og tilbake mellom ulike hendelser. I drømmene våre representerer menneskene vi drømmer om en del av oss selv. Vi er de menneskene vil drømmer om. Drømmen avrundes med en avslutning. Noen ganger uteblir avslutningen av den gode grunn av at vi våkner. Da kan nettopp det være drømmens budskap. Vi må våkne opp i forhold til noe. Hver natt drømmer vi fire til fem drømmer. Ofte kan de være variasjoner over samme tema, ulike måter å beskrive et problem på. Som regel er det nattens siste drøm vi husker.

Drømmene våre bekrefter ved å beskrive hendelser på en positiv måte. De advarer og stiller spørsmål og av og til kommer de tilbake. Drømmene sier i fra ved hjelp av mareritt. De trøster ved å oppfylle ønsker og veier opp for det som mangler oss. Drømmene tester og prøver oss med en positiv og en negativ drøm. De oppsummerer og bearbeider ved å gjennomgå dagens hendelser, samt oppklarer noe vi ikke har forstått.

Språket i drømmene er anderledes enn det språket vi bruker i dagliglivet. Dette er viktig å være klar over for å kunne forstå selve drømmen. Alle er vi språklige oppfinnsomme når vi drømmer, uavhengig av litteratur, poesi eller noe annet vi leser om. Drømmespråket er en blanding av ord og bilder. Det er et eventyrspråk. Drømmespråket har lettere for å uttrykke kompliserte følelser og opplevelser som det kan være vanskelig å sette vanlige ord på.

Drømmejeget vårt er en ekte og trofast venn som aldri lyver for oss. Det vil alltid vårt beste. Noen ganger er drømmejeget aktivt med i drømmen og deltar i det som skjer. Andre ganger står drømmejeget på sidelinjen og betrakter det som skjer. Disse ullike posisjonene opptrer hos oss alle og av og til opptrer de i samme drøm. Det kan være en metode for å beskrive vår innstilling til omverdenen i våken tilstand. Deltar vi, eller er vi passive tilskuere i det som skjer rundt oss. Drømmejeget er både klokere og mer innsiktsfull enn vårt våkne jeg er.

Drømmejegets alder kan være forskjellig i forskjellige drømmer. Det kan også skifte fra scene til scene i en og samme drøm. Alderen til drømmejeget er avgjørende i hvilken tid drømmen utspiller seg i. Det bringer oss tilbake til en spesiell periode av livet vårt for å fortelle noe om det som var, men samtidig fortelle oss noe om nåtiden. En hverdassituasjon kan ha røsket opp i noe ivårt indre og minnet oss på noe som har skjedd tidligere. Da foregår det en tidsforskyvning i drømmen slik at vi lettere skal kunne knytte våre reaksjoner i nåtiden til gamle hendelser.

Drømmeskikkelsene vi møter i drømmene våre, både mennesker og dyr, benyttes ofte for å beskrive deler av oss selv. Kompliserte forhold og følselser av oss selv overføres til andre personer og ting. Personene og rollefigurene i drømmene kan imidlertid også representere seg selv og gir derved en prapport om vår oppfatning av dem og hvilken plass de har i livet vårt.

Alt i drømmen har betydning, Hver eneste ting er valgt med omhu av oss selv. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Det være seg alt fra interiøret, farver, former og gjenstander. I drømme er vi veldig gode regissører som har regissert alt nøyaktig slik det skal være. Er skålen blå, er den det for å uttrykke noe eller skal minne oss om noe. Vi foretar et kresent utvalg forut for nattens teaterforestilling.

Tips til arbeid med drømmene. Av og til er det vanskelig å huske drømmene dine. Ha en drømmedagbok liggende ved sengen din og skriv ned drømmene dine med en gang du våkner. Skriv ned alt du husker, stemning, følelse, lyder, smaker, følelser osv.
Gjør dette noen uker, les dem igjennom og se etter om det er et spesielt mønster i drømmene. Tenk gjennom hva som har skjedd i det siste og se om drømmene vil fortelle deg noe.

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei kjære brødre og søstre

Jeg har ett problem.. Jeg vet ikke om jeg drømmer :razz: :razz: :exclaim:
Jeg kan telle på fingrene hvor mange drømmer jeg husker når jeg våkner siste åra. (og husker 1-2 mareritt av og til. 2 spesielle som jeg husker)..

Det er litt irriterende, siden det sies at alle drømmer. Drømmer jeg ikke?
Eller husker jeg ikke?

Jeg sliter med og se for meg ting på trommereiser og i meditasjon også. Jeg føler mest på meg det jeg opplever på en måte, som gjør  jeg bli usikker om jeg lager det til selv eller opplever det. Velger og tro jeg opplever det. for jeg har tro.
Jeg vet jeg slåss en kamp med meg selv fortiden, og det kan jo kanskje være en årsak.

Men det med drømmene forstår jeg ikke, hvorfor husker jeg de ikke..
Vanskelig og skrive ned også, for det er helt tomt når jeg våkner. så har stort sett ikke anelse på hva jeg drømmer..
Har vurdert og meditere 10-15 min bare for og se om noe dukker opp. (skal prøves i morgen tidlig)

Hjelp...  :eusa_pray:

tro håp og kjærlighet :wub:

Klem hans
GjenopprettetMedlem
Ikke prøv så hardt. Det kommer til deg når du aller minst venter det. Når det gjelder drømmer så drømmer vi alle sammen - gjerne opp til 5 drømmer pr. natt. Hvis/når man husker en drøm, så er det gjerne den siste drømmen. Noen ganger så våkner vi opp av drømmene våre - og da er det noe vi skal være obs på. Husk å skriv ned drømmene dine med en gang du våkner (selv om det er midt på natta), hvis du venter til morgenen, så er den garantert forsvunnet. Ha en drømmedagbok ved sengen din. Gjør det til en vane å tenk gjennom nattens forløp før du reiser deg opp fra sengen. Da husker du gjerne mer. Husker du ikke hele drømmer, men bruddstykker så skriv det ned.

Men ikke prøv så hardt. Det kommer til deg.

RITA :wub:
SEO Crawler
(til h & m)

En cd med "Yoga nidra" kan være god å ha.
Det er guidet avslapning, som tar deg igjennom og mykner hele kroppen.
Indre reiser og symbolbilder brukes også, alt sammen knyttet til subtile energisentre
Samtidig som det fokuseres på dyp avslapning, brukes pust og annet for å holde
en våken tilstedeværelse...

Fint redskap.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for god hjelp  :)  Alltid hyggelig.
Jeg skal prøve på det. å tenke igjennom nattens løp, å kanskje meditere litt i sengen når jeg våkner.

Jeg skal nå takke gud :wub: og universet :respect:  for alt godt som er og finnes og vi får, så og sove godt.

Sov god og drøm søtt søstre og brødre og gode mode jord :wub:

Er ikke lett og huske drømmene, men jeg skal prøve og ikke prøve så hardt som du sier, så kommer det.
Alt ordner seg sier morfaren min. Og sånn er det :) :eusa_dance:

sov godt

Hei torstein :)
Heter cden  "Yoga nidra" ???  hørtes spennende ut.  Nesten som en guidet meditasjon det da?? Uansett så virker det som noe jeg kunne hatt stor nytte av. Hørtes veldig behaglig ut.

Tusen takk kjære bror av moder jord :wub:
Anonymous
Heisann

Siden du sliter med å se for deg ting også i meditasjon kan det være slik som jeg tolker det at du ikke har jording, dine energier er ikke balanserte. Slik at du ikke finner den indre balansen som gjør at man blir åpen gjennom meditasjon og få kontakt  ikke minst med sitt indre seg.
Også tenker jeg litt på når du skriver, jeg skal prøve imorgen? Hva slags signaler sender du ut da, jo jeg skal prøve, men når? Loven om tiltrekningskraft tenker jeg på her. Hold fast ved det du skal. og si til deg selv. Jeg skal i morgen. Da vil også underbevistheten din jobbe aktivt også.

Sarah elisabeth

"Hans og Monica":

Hei kjære brødre og søstre

Jeg har ett problem.. Jeg vet ikke om jeg drømmer :razz: :razz: :exclaim:
Jeg kan telle på fingrene hvor mange drømmer jeg husker når jeg våkner siste åra. (og husker 1-2 mareritt av og til. 2 spesielle som jeg husker)..

Det er litt irriterende, siden det sies at alle drømmer. Drømmer jeg ikke?
Eller husker jeg ikke?

Jeg sliter med og se for meg ting på trommereiser og i meditasjon også. Jeg føler mest på meg det jeg opplever på en måte, som gjør  jeg bli usikker om jeg lager det til selv eller opplever det. Velger og tro jeg opplever det. for jeg har tro.
Jeg vet jeg slåss en kamp med meg selv fortiden, og det kan jo kanskje være en årsak.

Men det med drømmene forstår jeg ikke, hvorfor husker jeg de ikke..
Vanskelig og skrive ned også, for det er helt tomt når jeg våkner. så har stort sett ikke anelse på hva jeg drømmer..
Har vurdert og meditere 10-15 min bare for og se om noe dukker opp. (skal prøves i morgen tidlig)

Hjelp...  :eusa_pray:

tro håp og kjærlighet :wub:

Klem hans
GjenopprettetMedlem
"sarah elisabeth":

Hold fast ved det du skal. og si til deg selv. Jeg skal i morgen. Da vil også underbevistheten din jobbe aktivt også.

Sarah elisabeth

:eusa_clap: :respect:

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for den :)  loven om tiltreknings kraft ja.. det er sant..
Og problemet mitt ligger nok også veldig i åssen jeg tenker.. tenker nå tilbake til en film jeg så for en tid tilbake. the secret.. og det er jo egentlig så enkelt...

Så du har veldig rett..
det samme med jordingen. Jeg skal sette meg ned og meditere i moregn.. Og finne ut av dette.
Tusen takk for gode råd. og jeg tror absolutt du er inne på det rette.
Jeg har hatt en sånn kamp i hodet mitt , og en ryggprolaps, så jeg trenger nok å få chakraene mine, energiene mine og kroppen min i balanse.
Det skal jeg jobbe med fremover.
Godt med en påminner og gode råd når man går seg av stien, å tusler litt i blinde,
En dult inn på rett sti :)  for og finne min vei videre på ferden :) 

Tusen takk..

gode energier til deg.

klem hans
GjenopprettetMedlem
Jeg tillater meg her å skrive litt om min måte å åpne opp og rense chakraene på.
Denne metoden bruker jeg ofte på meg selv, men også på klienter. Det er en visualiseringsmetode. Jeg setter meg godt tilrette (du kan godt ligge på ryggen), lytter til behagelig musikk - jeg har en cd med hvaler som synger som er utrolig behagelig og blå - Så begynner jeg å fokusere på rotchakraet, jeg visualiserer en rød sirkel - analyserer ingentin som passerer - bare betrakter - jeg fokuserer på dette chakraet i ca 5 min før jeg går videre til navlechakraet. JEg visualiserer nå en orange sirkel - fokuserer i 5 minutter - bare betrakt på hva som skjer med kroppen, ikke analyser. Jeg går så videre opp til solar plexus chakraet og visualiserer en gul sirkel - gjør det samme som på de to foregående chakraene. Så kommer du til hjertechakraet - visualiser sterk grønnfarget sirkel - bare betrakt ikke analyser. Det kan tenkes at gråten kommer - men la den bare komme ut. Etter 5 minutter her også går jeg videre til halschakraet, visualiserer en blå sirkel - gjentar det samme som jeg har gjort tidligere - 5 minutter. Så går vi opp til pannechakraet - her visualiserer Indigoblå eller fiolett sirkel - bare betrakt tingene som skjer ikke analyser. Så etter 5 minutter på pannechakraet går du til kronechakraet og visualiserer en hvit eller gull sirkel, dette gjør du også i 5 minutter.

Nå har du åpnet opp alle chakraene og da er det viktig å lukke dem igjen. Når vi lukker så betyr ikke det at chakraene er i uballanse. Det er viktig å lukke for at du ikke skal gå med chakraene åpne - da vil du ta inn alt for mye, du blir på en måte "angrepet" av alle energier som finnes der ute.
Når du begynner å lukke, så starter du der du slapp, nemlig på kronechakraet - visualiser som du gjorde når du åpnet (5min) og visualiser at du lukker/snurper chakraet sammen.
Så fortsetter du nedover til pannechakraet - gjør det samme som på vei opp - visualiser - så avslutter du med å lukke.
Slik fortsetter du nedover til du har kommet til og er ferdig med rotchakraet.

En annen ting som kan hjelpe deg er hvis du går til anskaffelse av et chakrasett i stener - eller 7 stener i chakrafarvene - legg deg på ryggen og plasser hver sten på hvert chakra. Gjør så samme øvelse som jeg nettopp har forklart. Stenenes vibrasjoner vil forsterke effekten.

RITA som sier lykke til :wub:
Anonymous
Ja, hvordan man tenker i hverdagen styrer oss mye, vis man er obs på det kan man gå inn å styre dette ved hjelp av å si til seg selv.
jeg kan ta et eksempel. Vis man sier bekymringerne er ikke der lenger. Vis man tar bort ikke så får man, jo bekymringene er der.
Man må bruke ord som universet rundt oss forstår. Dvs. man snur om setningen til jeg er fri fra bekymringer.

Legg også merke til en ting, når du bekymrer deg over noe. Så blir problemet større jo mer en tenker over det.

Når du har en kamp i hodet ditt, sett deg ned å tenk hva som er årsaken til at du kjemper. Gå inn i deg selv , sett gjerne noe behagelig musikk på og tent oljelampen og sørg for at du ikke blir forstyrret. Finn hva som utløser den følelsen av å ha en kamp inni seg selv. Når du har funnet den, bruk foreksempel en magnet. Be en av dine hjelpere å komme til deg med en magnet og trekk ut disse dårlige energiene. Jobb aktivt hver dag. Tenk positivt
Anonymous
(Hei Rita.

Jeg opplevde snodig ting idag. Jeg bestilte en stein på nettet, men fikk feil stein i postkassa i dag. Jeg tror at det var ment at det var akkurat den steinen jeg skulle ha og ikke den jeg bestilte. Da jeg la den i hånden fikk jeg en kraftig magnetisk utstråling i hånden og kroppen. Rart men en god følelse:) )
GjenopprettetMedlem
Gratulerer, er det ikke flott å oppleve? :eusa_clap:

Jeg opplever steiner og krystaller som veldig fint å arbeide med. Hver gang vi velger oss en sten, eller for å si det slik; hver gang en sten velger deg, så har vi en enestående sjanse til å lære noe om oss selv om hvilke sider av vår personlighet vi skal gjøre noe med og hvorfor vi står i den situasjonen vi står i akkurat nå. Stenen tilbyr oss sin hjelp hvis vi ønsker det. Men husk bare at steinen ikke gjør hele jobben, den bare hjelper oss på vei.

Lykke til med stenen din (hva slags sten var det forresten? Du trenger ikke fortelle - er bare nysgjerrig). Husk å rens den av og til - den kan bli "sliten".

RITA
:wub:
Anonymous
Det var en sort obsidian jeg fikk:) Det jeg bruker nå rundt halsen er en rosenkvarts.
GjenopprettetMedlem
Obsidian steinen hjelper deg å gi slipp på uønskede tanker. God ved gikt og muskelspenninger. Hjelper oss å integrere og forstå det fysiske, psykiske og spirituelle i våre liv. En beskyttende stein. Obsidian kalles også for "Apachetårer".  Jordbindende , balanse mellom ånd og materie, styrer utvikling
Chakra :1-2. Personlig er jeg veldig glad i den steinen.

Rosenkvartsen åpner hjertet ditt og gir deg fred og ro
En stein med kraftige healende egenskaper. Den leger både kropp og sjel; gir trøst og kjærlighet. Rosenkvartsen hjelper deg å få kontakt med ditt indre barn, sårbarheten, tilliten og uskyldigheten inni deg. Rosenkvartsen drar også til seg kjærlighet og romantikk, samt at den hjelper bæreren å elske seg selv.

Kjærlighetsstein , åpner hjertesenteret reduserer selvbebreidelse og ødeleggende følelser
Beroligende , balanserer selvtilitten
Chakra :4.

Fine steiner du har fått deg - fortsett å jobb med dem.
klem fra RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for gode råd fra dere begge...

Jeg skal gjør den chakra øvelsen, godt og få noen nye øvelser og gjør..

Og takk for rådene fra deg og Shara E.  Du har så rett i den tenke måten..
Og magneten likte jeg, Så nå skal hjelperne mine hjelpe meg å vinn min "hodekamp" :lol:  :eusa_dance:
Tusen takk begge to. Gode råd tas imot med kjærlighet og åpne hender.

Takk til dere,
Klem og  :wub: til dere
Anonymous
God Kveld til deg Rita. Så du var pålogget så skulle bare vinke litt interaktivt her:)
GjenopprettetMedlem
Hei igjen. Ja, er på om kvelden. Sitter her med strikkingen min, ungene har lagt seg og følger med på sonen.

RITA  :wub: