Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte at jeg og flere andre var oppe i lufta i en farkost som var som en blanding av et romskip og et fly, i høy fart, men ikke helt ute i verdensrommet. Det var som en slags risikosport. Når vi skulle lande, landa vi eller falt i høy fart ned i en stor svart ballonglignende pose som stoppa fallet omtrent som en fallskjerm. Der kunne man lande enten som enkeltperson eller hele farkosten skulle lande. Jeg, og en mann og en dame reiste i lag, i et rør og landa i posen.
Lykkelig og glad var vi ferdig med vår reise og landa, og var i et stort rom. Vi så flere andre lande på samme måte. Plutselig kom mørkkledde menn inn og begynte å skyte rundt seg. Folk døde rundt meg. Jeg var i livsfare, og krøp sammen ved siden av en plante. Men rakk ikke en gang å gjemme meg bak. Jeg så en dame der kledd i lys kåpe og en merkelig hatt, kåpa og hatten i samme farge som blondt hår.
Når skytinga var over ble de overlevende evakuert til et hus. Det var store vindu. Mørkt ute og lyst inne. Fienden kunne se hva vi gjorde fra utsida. Et ektepar var redde, og tissa seg ut om natta og måtte stå opp og skifte.
Hun med lyse klær og hatt var der. Jeg så nærmere på hatten hennes. Den hadde hun laga selv av skinnet til en hest. Men hatten så ut som ansiktet på ei katt. Hun tilhørte dessuten en merkelig religion som jeg syns var helt absurd. Og hun snakka tysk. Men hun virka veldig vennlig og grei.
Alle snakka om å flykte, men hvor skulle man flykte til, tyskerne var jo over hele landet. Her slutta drømmen.
Jeg har våkna kl 5 nesten hver morgen i et halvt år. Enten av drømmer eller at katta vekker meg. Det skjedde i dag igjen. Jeg tror at dette har med jobben å gjøre. Omstilling. Starter lykkelig, høyt oppe i lufta. Plutselig kommer militære og overtar (ny sjef, omstilling, misbruk av makt), Det er en dame der som jeg ikke bør stole på (kattehode, hun tror på noe helt absurd, dvs enig med sjefen, har fått i oppdrag å hjelpe oss)
Andre innspill?
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Stridshjelp, har du sett "Det gyldne kompasset"? Hvis ikke, kommer du til bli overrasket.
Hvis ja, ser du kanskje noen paralleler? Luftskipet, kamphandlinger i nord, den lyse kvinnen som fremkaller ambivalens ... og som er i kontakt med fienden ...
Klesdrakten til kvinnen minner også om beskrivelsen til volvene i innlegget til shri i "Om Edda:Nornene". Lue av kattepels. Slik kunne hun fremstå som en med kontakt til krefter det kunne lønne seg å se nærmere på, selv om kommunikasjonsformen fremstår som absurd. Hun snakker et fremmedspråk som assosieres med krig og ødeleggelse, kanskje hun i virkelighten er :
en stridshjelp ...
tyske sonja som har lest drømmen flere ganger. kommer nok tilbake til det.
GjenopprettetMedlem
Hmmmm
Takk, Susy, det var et merkelig sammentreff! Jeg skjønner at jeg må se filmen det gylne kompass. Jeg kjøpte trilogien i går, og gleder meg til å lese den over jula.
Dette med nornene må jeg innrømme at jeg har hoppa over, men ser nå at det kan være et budskap til meg der også. Interessant det med at kattekvinnen kan være til hjelp - jeg har hatt flere møter etter drømmen som i hvertfall tenderer til å gå i positiv retning.
Jeg husker en gang jeg drømte om en mann som forandra seg til en svart katt. Da sa faren min at denne mannen skal du ikke stole på. Det var derfor jeg tolket kattekvinnen til at hun ikke var til å stole på.
Ellers har jeg funnet ut at det ekteparet som hadde tissa seg ut er også virkelige mennesker. Det er to stykker på jobben som har oppført seg umodent og barnslig i denne prosessen. Samtidig speiler det en umoden reaksjon i meg selv også, en trass.
Takk for interessant tilbakemelding!
Mvh stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hrmf..Spennende og sprø drøm Stridshjelper.
Jeg kom til å tenke at du har vært inne i Susy Sonjas univers og delt drømmer,type underverdens,dødsriket,først i den øvre verden og så ned i en verden som er farligere.
Det slo meg da jeg så hun hadde svart på ditt innlegg,som første mann,
og en sånn kjenner av slående likheter,som hun er,forsterker bare dette inntrykket av at det er nettop det du har opplevd.
Jeg har opplevd å drømme andres drømmer,og våknet,og senere den dagen,møtt en person som har fortalt meg en enkelt detalj
som vekket hukommelsen min,og så hopper jeg litt i stolen,for da husker jeg plutselig hvem det var sin drøm jeg drømte
om vi kan kalle drømmene for dine og mine.(hmmm)
Og da skjønner jeg også hvorfor jeg har møtt akkurat denne personen denne dagen,etter drømmen,som et nybakt brød,litt halvstekt.
For å møtes og å gi kraft tilbake og få kraft.
Så jeg tror vo driver et stort arbeid når vi sover,undervurdert kanskje,ubevisst som det er,men stort å viktigt for bevissthetens sundhet+++
Ha det godt du.

GjenopprettetMedlem
Spennnende tanke, teleterkji! Men om jeg har drømt Susys drømmer, så har det likevel en verdi for meg også. Kanskje det er en felles symbolikk, men med budskap til meg. Det med oververden og underverden/dødsriket hadde jeg ikke tenkt på, for det var liksom så tett opp mot virkeligheta.
Det er rart. Jeg bruker å si at verden er ikke stor - men nå blir den visst bare mindre og mindre. Dele drømmer - det er ganske fantastisk.
Det med å arbeide om natta, det har jeg tro på. En gang var jeg observert et helt annet sted enn jeg selv var, mens jeg lå hjemme i min skjønnhetssøvn og ante fred og ingen fare.
Mvh Stridshjelp